9 клас. Укр мова

Повторення. 
Написання ненаголошених голосних, сумнівних приголосних.  Спрощення. Правопис префіксів. Уживання м'якого знака.

ДЗ на четвер (29.04) та на четвер для роботи в асинхронному режимі:

1. Опрацювати §31, 32, 38, 39, 40 (за підручником Заболотного 5 клас, 2018 рік). Винятки та важкі випадки виписати в зошит. Винятки з теми "Спрощення", "Уживання Ь" та інших тем ЗНАТИ НАПАМ'ЯТЬ.

2. Написати словникові диктанти з таких тем: 
"Написання ненаголошених голосних у коренях слів",  
"Спрощення в групах приголосних", 
"Уживання м'якого знака".   
З кожної теми по три диктанти!!!

Словникові диктанти можна знайти ТУТ.


***************
Розділові знаки в складному реченні із сурядним та підрядним зв'язком

ЗАВДАННЯ НА ЧЕТВЕР ДЛЯ РОБОТИ В АСИНХРОННОМУ РЕЖИМІ ТА ДЗ  НА ПОНЕДІЛОК (26.04):
1. Виконати в 22.04. о 09.40 (І група), о 10.10 (ІІ група) контрольну роботу на освітній платформі "Мій клас". Кожній групі на виконання 20 хвилин. 
2. Виконати вправу № 377 за підручником (Заболотного).
3. Виконати завдання з КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. Підручник Заболотного. Стор. 134 (рубрика "Культура мовлення"). Обов'язово законспектувати ВСЕ прочитане.

****************
Розділові знаки в складному реченні із сурядним та підрядним зв'язком

ЗАВДАННЯ НА ЧЕТВЕР ДЛЯ РОБОТИ В АСИНХРОННОМУ РЕЖИМІ ТА ДЗ  НА ПОНЕДІЛОК (19.04):
1. Вивчити § 30 (за підручником Заболотного).
2. Виконати вправу № 373 за підручником (Заболотного).
3. Виконати завдання з КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. Підручник Заболотного. Стор. 75, 133 (рубрика "Культура мовлення"). Обов'язово законспектувати ВСЕ прочитане.

****************
СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ З РІЗНИМИ ВИДАМИ ЗВ'ЯЗКУ

ЗАВДАННЯ НА ЧЕТВЕР ДЛЯ РОБОТИ В АСИНХРОННОМУ РЕЖИМІ ТА ДЗ  НА ПОНЕДІЛОК (12.04):
1. Вивчити § 29, 31 (за підручником Заболотного). Підготуватися до усного опитування - характеристики складних речень з різними видами зв'язку.
2. Виконати вправи № 395, 402 за підручником (Заболотного).
3. Виконати завдання з КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. Підручник Заболотного. Стор. 74 (рубрика "Культура мовлення"). Обов'язово законспектувати ВСЕ  прочитане.

****************
СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ З РІЗНИМИ ВИДАМИ ЗВ'ЯЗКУ

 ДЗ НА ПОНЕДІЛОК (05.04)
1. Вивчити § 29, 31 (за підручником Заболотного). Підготуватися до усного опитування - характеристики складних речень з різними видами зв'язку.
2. Виконати вправи № 384, 388 за підручником (Заболотного).
3. Виконати завдання з КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. Підручник Заболотного. Стор. 46 (рубрика "Культура мовлення"). Обов'язово законспектувати ВСЕ (уживання слів, значення паронімів, наголоси!!!) прочитане.

*****************
РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ 
В СКЛАДНИХ РЕЧЕННЯХ З РІЗНИМИ ВИДАМИ ЗВ'ЯЗКУ

ДЗ НА ПОНЕДІЛОК (05.04)
1. Вивчити § 29, 31 (за підручником Заболотного). Підготуватися до усного опитування - характеристики складних речень з різними видами зв'язку.
2. Виконати вправу № 384, 388 за підручником (Заболотного).
3. Виконати завдання з КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. Підручник Заболотного. Стор. 46 (рубрика "Культура мовлення"). Обов'язово законспектувати ВСЕ (уживання слів, значення паронімів, наголоси!!!) прочитане.

1. Повторити тему "Розділові знаки в в складному речення", використавши відеопояснення. Відеоурок див. ТУТ.
2. Подивитися телеурок "Розділові знаки у складних реченнях з різними видами зв'язку" можна ТУТ.
2. Виконати вправу № 374 за підручником Заболотного 2017 р.


*********************************

Безсполучникові речення


ДЗ на понеділок (22.03):

1. Повторити теорію, виконати УСНО вправи 310,337 (за підручником Заболотного 2017 року - цим, що на блозі).
2. Виконайте завдання. Запишіть речення. Підкресліть граматичні основи. Розставте розділові знаки: двокрапку і тире. Замініть безсполучникові речення синонімічними складнопідрядними чи складносурядними.

Зразок. Нам приклади свідчать рясні й красномовні: поспішність успішності ворогом є. - Нам приклади свідчать рясні й красномовні, що поспішність успішності ворогом є.

Спека почала спадати в природі все ожило.
Не візьмешся за роботу робота сама не зробиться.
Доріг немало я люблю одну.
Зацвітає ліщина час виставляти вулики на пасіку.
Простої істини не забувай людина й слово то світи космічні.
Ще немало треба пережить на землі шляхи не тільки рівні.
У всякого моря свій берег є у мрії його не бува.
Іще прикмету серце не забудь в багні лілеї білі не цвітуть.


3. Виконати завдання з КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. Підручник Заболотного 2017 р. (на блозі!!!). Стор. 24 (рубрика "Культура мовлення"). Обов'язово законспектувати ВСЕ (уживання слів, значення паронімів, наголоси!!!) прочитане.

************************

Безсполучникові речення

ДЗ на четвер (04.03), на четвер для роботи в асинхронному режимі та на понеділок (08.03):
1. Опрацювати конспект та §17-18 (за підручником Заболотного), виконати вправу 182, 195 (за підручником Заболотного).
2. Виконати завдання. Підкресліть граматичні основи. Розставте розділові знаки: двокрапку і тире. Поясніть.
1. Знаю я моє ім’я не згасне на прийдешнім сонячнім путі (В. Сосюра).
2. Надворі лютує зима-лихоманка, а в мене у хаті щебече веснянка (Л. Глібов).
3. Бачиш осінь плаче і тихо ржавий лист мете мені під ноги (С. Чернецький).
4. Добро втратити небагато втратити! Честь втратити втратити багато! Мужність втратити втратити все! (О. Гончар).
5. Ось послухай десь за гаєм соловей заплакав враз (О. Олесь).
6. Відчинили двері – вітер як дмухне (Марко Вовчок).
7. Вірив ти народ твій буде першим на весь світ! (П. Тичина).
8. Дощ упав на трави оживуть отави. Дощ упав на жито будем краще жити (М. Шаповал).
9. Мовить слово соловей співає (Нар. творчість).
10. В житті побачиш ти такі картини поганий друг в біді завжди покине (В. Голубничий).
11. Прийде година достигне і калина (Нар.творчість).
12. Того ранку у селі не кували ковалі мого діда серед ночі вбили кляті куркулі (Б. Олійник).
13. Ще сонячні промені сплять досвітні огні вже горять (Леся Українка).
14. Нема розумного друга з книгою поговори (Нар. творчість).
15. Хай друг радіє наш і ворог хай дрижить ми сильні єдністю... (М. Рильський).
16. У світі часто так буває один свою вину на іншого звертає (Нар. присл.)
17. Здушили сльози не виходь на люди (Л. Костенко).
18. Було колись в одній країні сумний поет в сумній хатині рядами думи шикував (Леся Українка).
19. Хороший в строю сильний в бою (Нар. присл.).
20. До влади прийшов силою з ганьбою витурлять (О. Воля).
21. Ластівки низько літають дощ обіцяють (Нар. творчість).
22. Бачиш осінь плаче і тихо рожевий лист мете мені під ноги (С. Чернецький).
23.Дощ пройшов хазяйським кроком сад в росі купається (І. Нехода).
24. Ми можем згинути не згине народ (М. Стельмах).
25. Знаю з попелу сходять квіти, вірю з каменю б’є джерело (А. Малишко).

3. Виконати завдання з КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. Підручник Заболотного. Стор. 16 (рубрика "Культура мовлення"). Обов'язово законспектувати прочитане.

*********************************

Безсполучникові речення

ДЗ на четвер (25.02), на четвер для роботи в асинхронному режимі та на понеділок (01.03):
1. Опрацювати §15 (за підручником Заболотного), § 29 (за підручником Авраменка), виконати вправу 7 (на стор. 102), виконати вправу 7 (на стор. 104).
2. Написати аудіодиктант для повторення орфограм та пунктограм.
3. Виконати завдання з КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. Підручник О. Авраменка. Стор. 119, 123, 127,131, 133. Обов'язово законспектувати прочитане і почуте (відео).

*******************************

Відеовітання для Лесі

ДЛЯ ОХОЧИХ!!!

25 лютого виповнюється 150 років від дня народження Лесі Українки.

Запишіть відеовітання для Лесі з днем народження!

Вимоги:

Побажання повинні відповідати особливостям характеру та обставинам життя Лесі, не бути ТИПОВИМИ (наприклад, щастя, здоров'я тощо).
Змістовний та грамотний текст (вичитуєте самі + гугл на допомогу).
Текст не читати.
Правильне та емоційне інтонування (повільний темп, паузи, логічні наголоси).
Якісний звук.
Тривалість 30-40 секунд.
Автор на екрані (можна чергувати з доречними фото Лесі, ілюстраціями, відео тощо).
Авторські знахідки, оригінальні ідеї монтажу вітаються!
Дедлайн – 20 лютого 21.00.

За змістовне, грамотне, оригінальне  привітання + 2 бали до будь-якої теми з мови. 
Якщо роботу буде виконано неякісно, з помилками – бали не додаватимуться.
Успіхів!!!

*******************

Завдання  з розгорнутою відповіддю

ДЗ. Опрацюйте теорію «Завдання з розгорнутою відповіддю». Завантажити теорію можна тут.
Максимально можлива сума балів за власне висловлення (сума балів за всіма критеріями) – 20.

Мовне оформлення власного висловлення оцінюють за двома критеріями (6а та 6б).

Критерій

Кількість помилок


Бали

6а. Орфографія та пунктуація

0-1

4

2-6

3

7-11

2

12-16

1

17 і більше

0


6б. Лексика, граматика та стилістика

0-1

4

2-4

3

5-7

2

8-10

1

11 і більше

0

*******************************

Складнопідрядні речення з кількома підрядними

ДЗ на понеділок (25.01)
1. Вивчити тему "Складнопідрядні речення з кількома підрядними",  використавши відеопояснення. Відеоурок див. ТУТ. 
2. Виконати вправи №1 (усно), 2 (письмово в зошиті) за підручником Авраменка (стор. 95).
3. Повторити тему "Розділові знаки в складнопідрядних реченнях",  використавши відеопояснення. Відеоурок див. ТУТ. 
4. Виконати завдання з КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. Підручник О. Авраменка. Стор. 102, 105. Обов'язово законспектувати прочитане і почуте (відео). 

***************************

Розділові знаки в складнопідрядних реченнях

Дз на понеділок (18.01):

1. Вивчити тему "Розділові знаки в складнопідрядних реченнях",  використавши відеопояснення. Відеоурок див. ТУТ. 
2. Виконати завдання. Розставте розділові знаки. Підкресліть граматичні основи в кожному реченні.
1.      Закінчили обмолот пшениці і поки тік приготують до обмолоту жита Левко був вільний (О.Десняк).
2.           Весна теж йому здається дівчиною але коли веселка живе на хмарі  то весна ходить по землі (М.Стельмах).
3.      Тепер поле все далі розстеляло свою одежу і коли він зійшов на горбок перед ним встали в повній красі всі ниви (М.Коцюбинський).    
4.      Для того щоб сміх перевернув світ точкою опори має бути власне серце (Є. Дудар).  
5.      Олег при­глушує мотора стає на коляску і щоб не забруднити черевиків спли­гує на моріжок буйно зарослий соковитими подорожниками яких і приморозки не беруть (М. Григорів).
6.      Для того щоб ознайомитись з будь-яким великим містом треба обійти най­більш характерні його вулиці й завулки (П. Панч). 
7.      Мабуть сталося щось несподіване бо якби вона знала що не зможе прийти то сказала б йому (Д. Ткач).
8.      Перш ніж звинувачувати когось у тому що тебе продає подумай і зваж чи хоче тебе хтось купити (Є. Дудар).

3. Виконати завдання з КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. Підручник О. Авраменка. Стор. 93, 97. Обов'язово законспектувати прочитане і почуте (відео).

***********************

Розділові знаки в складнопідрядних реченнях

ЗАВДАННЯ НА УРОК (ЧЕТВЕР) ДЛЯ РОБОТИ В АСИНХРОННОМУ РЕЖИМІ:
1. Вивчити тему "Розділові знаки в складнопідрядних реченнях",  використавши відеопояснення. Відеоурок див. ТУТ. 
2. Усі речення-ілюстрації з відеоурока записати в зошит з відповідними
підкресленнями та виділеннями.

***********************

Види складнопідрядних речень 

Дз на четвер (14.01):

1. Повторити (вивчити) види складнопідрядних речень.

2. Виконати завдання у форматі ЗНО на встановлення відповідності.

Завдання можна завантажити ТУТ.

Роздрукувати і робити на друкованій основі. У зошит перенести лише

відповіді.

3. Виконати завдання з КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. Підручник О. Авраменка. Стор. 79, 83, 89. Обов'язово законспектувати прочитане і почуте (відео).

**********************

Види складнопідрядних речень 

ДЗ на понеділок 14.12.

Завдання. Запишіть складнопідрядні  речення, розставляючи розділові знаки. Накресліть схеми, розмежовуючи  сполучники та сполучні слова. З’ясуйте вид підрядної частини.

1. Земля яку війна засівала смертю тепер родить хліб і життя.

2. І тільки ти в кімнату підеш з ґанку погасне тихо й журно свято скрізь.  

3. Таке це літо золоте що забуваються жалі.

4. Причаль надіє в берег мій аби не потонути в сірих буднях.

5. І де б я не був за далекою даллю тебе ж Україно завжди пізнаю.  



Складнопідрядне речення

ДЗ на понеділок 14.12.

1. Виконати вправу з підручника Заболотного (яку не зробили на попереднє заняття).

2. Вивчити  лише складнопідрядні речення з підрядними означальними та з'ясувальними за вказаними джерелами: §18, 20 (Авраменко),  §15 (Заболотний); виконати письмово вправу № 2 на стор. 73 (підручник Авраменка). 

3. Виконати завдання з КУЛЬТУРИ МОВИ. Підручник О. Авраменка стор. 69,75. Обов'язково законспектувати!!!

УВАГА!!! Завантажте підручник Заболотного. Посилання внизу сторінки.

  На допомогу вам фрагменти з підручника О. Пономарева.

Найчастіше підрядні з'ясувальні залежать від дієслів із значенням мовлення: заявляти, питати, зауважувати, оголошувати, говорити, казати, передавати, інформувати, повідомляти, розповідати та ін.: «Його взяли за руку й сказали, що вже час подавати й "на-гора"» (М.Хвильовий); «Принагідно зауважу, що професія журналістська нагадує кравецьку» (С. Колесник). 

Часто підрядні з'ясувальні залежать від дієслів із значенням мислення: думати, розуміти, гадати, вважати, планувати, передбачати, визначати, дізнаватись, припускати, пам'ятати, згадувати, зазначати тощо: «І не збагну ніколи, як вмістилось моє життя в маленькім слові хліб» (Д.Павличко); «І я зрозумів, що футбольна честь нашого інституту того вечора залежить і від моїх ніг» (М. Вінграновський).

В окрему групу виділяються дієслова із значенням відчуття, сприймання: чути, бачити, відчувати, помічати, почувати, уявляти, спостерігати, дивитися, примічати, стежити та ін.: «Почуваєте, як тут тепло? Чуєте, як упевнено хрумтять коні і як спокійно поблискують ліхтарі?» (М.Хвильовий); «Я бачив, як стояв у задумі композитор під хотинськими дзвонами...» (Я. Гоян).

З інших груп дієслів виділяються дієслова із значенням волевиявлення, спонукання: вимагати, хотіти, бажати, прагнути, застерігати, попереджувати, забороняти, заохочувати, дозволяти, радити, наполягати, нагадувати тощо: «...Бронко попереджав, що сьогодні в нього термінова робота...» (І.Вільде); «Хочете, щоб "юнкерси" накрили і розтерзали нас...» (С. Колесник).

При дієсловах, що означають психічний стан, також групуються підрядні з'ясувальні речення: радіти, шкодувати, жалкувати, сумувати, ображатися, боятися, соромитися, журитися, вітати та ін.: «Не сумуй, що врода Опадає з личка; Не сумуй: то шкода Дуже невеличка. А журись, що марно Гине сила краща...» (П.Грабовський); «Перепілка ця, видно-таки, пустунка, вона нібито радіє, що є нагода їй побавитись з маленькою людиною» (О. Гончар).

Підрядні частини можуть приєднуватися до групи дієслів із значенням сподівання, віри: чекати, сподіватися, вірити, впевнюватися тощо: «Я вірю в те, що вернеться тепло. Я вірю в щастя, бо воно було» (Д.Павличко).

Деякі дієслова при підрядних з'ясувальних означають підсумок: визначати, показувати, стверджувати, підкреслювати, підтверджувати: «Треба показати, пояснити, що світ наш не замерзає і не згасає. Показати, що майбутнє за нами» (О.Довженко).

Додаються підрядні з ясувальні до дієслів із значенням буття та виявлення: виявляти, траплятися, статися, виділяти, виявлятися, свідчити та ін.: «Виявляється, що опублікування в пресі статті про це викликало широкий відгук в усьому світі» (О.Довженко); «Практика передових господарств свідчить, що ключем до розв'язання усіх цих проблем є підвищення культури виробництва» (газ.).

Слова категорії стану в головній частині вимагають підрядної з'ясувальної частини і мають значення інформативності, мислення: відомо, ясно, зрозумію, очевидно та ін.: «Відомо, якою ціною давалися людству пошуки нових світів» (О. Гончар); «Імені стало ясно, що мій тато не тато...» (М. Вінграновський). З інших груп слів категорії стану виділяються слова зі значенням характеристики, оцінки явища: правильно, чудово, добре, важливо, головне, дарма, однаково тощо: «Добре, коли чоловік з характером, пломенем і блиском, з переконаннями і хмелем неспокою» (С.Колесник); «Характерно, що чим відповідальніша, напруженіша робота, тим більше задоволення одержуєш від її результатів» (газ.). Приєднуються підрядні з'ясувальні до групи слів категорії стану зі значенням сприймання, відчуття: чутно, видно, приємно, помітно тощо: «Завжди видно було, що перед тобою людина чиста й вибаглива, інтелігентна людина багатої внутрішньої культури, шляхетно-сті й краси» (О. Гончар); «Але погано, що політики бувають сліпі не тільки очима, а й душею» (газ.).Група слів категорії стану означає психічний стан, почуття: радісно, цікаво, жаль, шкода, соромно, дивно та ін.: «Аж страшно, як співають солов'ї» (П.Воронько); «Прикро, звісно, що ми здали позиції. А доведеться наступати» (С. Колесник). 

Підрядні з'ясувальні частини можуть відноситися до деяких прикметників та дієприкметників. Це в основному слова, що означають емоційний і вольовий стан: щасливий, байдужий, вартий, впевнений, достойний, радий, задоволений, переконаний та ін.: «Ми глибоко переконані, що в почутті прекрасного, в турботі і сердечній схвильованості за долю прекрасного — джерело доброти, сердечності, чуйності і людяності» (В.Сухомлинський); «Я певен, що культуру праці треба виховувати з шкільної лави» (газ.).

Сучасна українська мова: Підручник / О.Д. Пономарів 

Складнопідрядне речення

ДЗ на понеділок 06.12.

1. Вивчити §17 (Авраменко), виконати вправу № 1 (усно); вивчити §6 (Заболотний), виконати вправу № 59 (письмово).
4. Виконати завдання з КУЛЬТУРИ МОВИ. Підручник О. Авраменка стор. 61,66. Обов'язково законспектувати, як і всі попередні!!!

Діалог

26.10. 
ДЗ для всіх учнів
1. Опрацювати  §10, виконати вправу 6 (у робочому зошиті).

Немає коментарів:

Дописати коментар