10 клас. Укр. мова

Підготовка до ЗНО-2023

Рекомендоване завдання на літо.

1. 
Систематично виконувати тренувальні тести за вивченим у 10-му класі матеріалом. Посилання див. ТУТ.
2. Бути готовим до діагностичного тесту, який буде проведено на початку 11-го класу.


************

Частини мови. Узагальнення

ДЗ НА 30.05. (понеділок):

1. Повторити службові частини мови за підручником Заболотного, 7 клас.
2. Виконати картку. Можна завантажити ТУТ. 

*********
Дієприкметник. Дієприслівник

ДЗ НА 19.05. (ЧЕТВЕР):

1. Вивчити тему "Дієприкметник. Дієприслівник" за підручником Заболотного, 7 кл.: § 18,20,21,24,27,30. 
2. Законспектувати відповідь на питання "Творення активних і пасивних дієприкметників", "Творення дієприслівників доконаного і недоконаного виду". СУФІКСИ ЗНАТИ НАПАМ'ЯТЬ. 
3. Виконати вправи № 202,203,205 (за підручником Заболотного, 7 клас).

******

Завдання для учнів, які працюють асинхронно

ВИКОНАТИ ПИСЬМОВО ЗАВДАННЯ, НАДІСЛАТИ ДО 21.00 21 ТРАВНЯ (СУБОТА)
Завдання 1. Поставте числівники 395, 643, 752, 987, 1594 у формі родового та орудного відмінка.
Завдання 2. Утворіть кількісно-іменні словосполучення.
ЗРАЗОК: 2 (СТІЛЕЦЬ) – 2 СТІЛЬЦІ
3 (ПРИМІРНИК), 42 (КОМП’ЮТЕР),  1/5 (КІЛОМЕТР), 4 (ПРИНТЕР),  7 І 1/10 (ДЕНЬ), 133 (МЕШКАНЕЦЬ), 142  ДОЛАР),  243 (СЛУХАЧ), 32 (БУДИНОК), 44 (ГРОМАДЯНИН), ПІВТОРАСТА (ЗОШИТ),  4 (БРАТ), 2 (ГРН.), 4 (МІШОК),  2,5 (КГ), 3 (Л), 124 (КМ), 3 (КИЯНИН), 3,5 (М), ПІВТОРА/ПІВТОРИ (М), 200 (Г), 11,5 (ГА).
Завдання 3.  Від поданих дієслів утворіть усі форми наказового способу. 
Запам’ятайте: утворюючи будь-які способові форми, ви не повинні змінювати вид дієслова!
Зразок: різати (недок. в.) – ріж, хай ріже, ріжмо, ріжте, хай ріжуть.
Лягати, лягти, купити, купувати, вибрати, вибирати,  різати, дивитися, навчити, думати,.
Завдання 4. Визначте дієвідміну дієслів, запишіть форми другої особи однини та третьої множини, графічно виділіть особові закінчення.
Зразок: сидіти (ІІ д.) - сидиш, сидять
Колоти, бачити, гудіти, боятися, боротися, клеїти, муркотати, муркотіти, іржати, кричати, сопіти, волокти, волочити.
******
Дієслово
ДЗ НА 18.05. (СЕРЕДА):
1. Вивчити тему "Дієвідміни дієслів". Винятки знати напам'ять.
2. Виконати ПИСЬМОВО завдання:

Завдання 1. Визначте дієвідміну дієслів, запишіть форми другої особи однини та третьої множини, графічно виділіть особові закінчення.
Колоти, терти, стояти, бити, сидіти, бачити, гудіти, боятися, боротися, клеїти, жовтіти, пекти, муркотати, муркотіти, іржати, кричати, сопіти, волокти, волочити.

Завдання 2. Позначте рядки, у яких усі дієслова належать до ІІ дієвідміни. З решти випишіть зайві слова. Поясніть.

1. Мчати, відпустити, кипіти, горіти, полоти.
2. Любити, приходити, мріяти, їздити, боротися.
3. Котити, верещати, веселитись, летіти, садити.
4. Ревіти, подорожувати, переконувати, хотіти, цвісти.
5. Ставити, одягати, заздрити, радіти, бриніти.
6. Непокоїтися, дозволяти, співати, сховати, сподіватися.
7. Крутити, шуміти, світити, передати, жартувати.
8. Говорити, підхопити, вимагати, віддати, виграти.
9. Спати, летіти, мовчати, вчити, передплатити.
10. Стомлюватися, тренуватись, подвоїти, кидати, мити.

Завдання 3. Провідміняйте в однині і множині дієслова їсти, віддати, відповісти.

**********
Дієслово
ДЗ НА 17.05. (ВІВТОРОК):
Вивчіть теорію, завчіть напам'ять винятки!

Завдання 1. Від поданих дієслів утворіть усі можливі дієслівні форми: особові (теперішнього та майбутнього часу, наказового способу, минулового часу та умовного способу), дієприкметник, дієприслівник, форму на –но, -то.

Запам’ятайте: утворюючи будь-які способові форми, а також дієприкметники та дієприслівники, ви не повинні змінювати вид дієслова!

Зразок: перевіряти (недок. в.):
Особові:
Дійсний сп. теп. час: перевіряю, перевіряєш, перевіряє, перевіряємо, перевіряєте, перевіряють;
Дійсний сп. майб. час проста форма: перевірятиму, перевірятимеш, перевірятиме, перевірятимемо, перевірятимете, перевірятимуть;
Дійсн. сп. майб. час складена форма: буду перевіряти, будеш перевіряти, буде перевіряти, будемо перевіряти, будете перевіряти, будуть перевіряти
Дійсний спосіб мин. час: перевіряв, перевіряла, перевіряло, перевіряли
Наказовий спосіб: перевіряй, хай перевіряє, перевіряймо, перевіряйте, хай перевіряють
Умовний спосіб: перевіряв би, перевіряла б, перевіряло б, перевіряли б
Дієприкметник: перевіряючий
Дієприслівник: перевіряючи
Безособова форма на -НО,-ТО: не утворюється


Збирати
Зібрати
Навчати
Навчити

Завдання 2. Від поданих дієслів утворіть форми першої особи однини. Простежте чергування приголосних, підкресливши їх.
Водити, возити, розграфити, полоскати, переходити, натрапити, їздити, ненавидіти, косити, потекти, випросити, попередити, хрестити, стерегти, лепетати.

Завдання 3. Провідміняйте (письмово) в однині і множині дієслова віддати, відповісти.

*******

Дієслово

ДЗ на 16.05. (понеділок):
1. Вивчити тему "Дієслово. Форми дієслова. Часи дієслова" за підручником Заболотного, 7 кл.: § 7, 13, 14, 15 + матеріал, який був на минулий раз.
Підручник можна завантажити ТУТ.

2. Виконати ПИСЬМОВО завдання:
Завдання 1.  Від поданих дієслів утворіть усі форми наказового способу.
Зразок: різати – ріж, хай ріже, ріжмо, ріжте, хай ріжуть.
Лягати, лягти, купити, купувати, вибрати, вибирати, допомагати, допомогти, святкувати, зіграти, спати, різати, дивитися, навчити, думати.

Завдання 2.  Від поданих нижче дієслів утворіть форми протилежного виду. З’ясуйте, за допомогою яких засобів вони утворюються. 
Зразок: залишати – залишити (суфікс), брати – узяти (інша основа), писати – написати (префікс).
Кричати, вибрати,  замовити, купити,  випекти, зігріти, шукати, переписати, рушити, винести,  дати,  зашити,  говорити, допомогти, скорочувати, спочити, заборонити, допекти, зміцнити, зарядити, вимощувати,  накидати, висипати, зрадити. 

*********
Дієслово

ДЗ на 12.05. (четвер):
1. Вивчити тему "Дієслово. Форми дієслова. Часи дієслова" за підручником Заболотного, 7 кл.: § 3-5, 8-11, 13,14.
Підручник можна завантажити ТУТ.

2. Виконати ПИСЬМОВО завдання:
Випишіть форми дієслова, укажіть назву.
Зразок: 
Не йди - особова, наказовий спосіб, 2 особа, одн.
Прилину - особова, дійсний спосіб, майб. час, 1 особа, одн.

1. Знову день спливає за водою, ти ж не йди за швидкоплинним днем. 
2. На крилах орлиних прилину до саду, на срібний листочок росою спаду.
3. Все розтрачено, розгублено.
4. Та до кого ж я літатиму, кому в очі заглядатиму? 
5. З тобою всі дружитимуть, якщо ти виявлятимеш сміливість.
6. Квіти куплю в переході, ніжну, забуту красу, радість у теплих долонях в дім свій внесу.
7. Даремно б ви упали на коліна, об землю бились би в тенетах каяття: о, не простить вас гнівна Україна за вік ганебного життя.
8. Усміхнеться у лузі калина, віща птаха в гаю закує.
9. Як парость виноградної лози, плекайте мову.
10. Зблискуючи білим оперенням крил, низько над прибоєм висіли гамірні чайки.
11. Хай не розбудить смутку телефон. Нехай печаль не зрушиться листами. 
12. Давні стежки переорано, дороги дитинства засаджені кукурудзою.
13. Нехай смакують почуття гурмани, а ти стихія — любиш, так люби! 
14. Я принесу із саду пізні квіти, і дощ до ранку буде шепотіти.
15. Вже й осінній вечір, нерівно перехиляючись підхмареними краями, трепетно опустився на поле ...
16.  Сонце сяє, вабить душу, усміхаючись, земля, — ти ж керуй туди спокійно, де горить мета твоя.


************



Числівник

ДЗ на 11.05. (середа):
1. Повторити тему "Числівник".
2. Допрацювати завдання.
3. Підготуватися до контролю.


**********


Числівник



ДЗ на 10.05. (вівторок):

1. Вивчити всю тему "Числівник".
2. Виконати ПИСЬМОВО чи НА ДРУКОВАНІЙ ОСНОВІ завдання.
3. Підготуватися до контролю.

Завдання з теми можна завантажити ТУТ.

*********

Числівник


ДЗ на 09.05. (понеділок):
Повторити тему "Позначення часу в українській мові" за посиланнями ТУТ , ТУТ і ТУТ.


**********
Позначення часу в українській мові


ДЗ на 05.05. (четвер):
1. Вивчити та законспектувати тему "Позначення часу в українській мові" за посиланнями ТУТ , ТУТ і ТУТ.
2. Виконати ПИСЬМОВО завдання: 
1. Позначити час українською мовою. Використайте всі можливі варіанти.
10:00
05:05
12:15
07:30
11:40
09:50
2. Виконати тести на друкованій основі або в зошиті. Тести з теми можна завантажити ТУТ.

*********

Зв'язок числівників з іменниками


ДЗ на 04.05. (середа):
1. Вивчити та законспектувати тему "Зв'язок числівників з іменниками" 

2. Виконати ПИСЬМОВО завдання: 

Завдання 1. Розкрийте дужки, поставте іменники в потрібній граматичній формі.
Два (дід, голуб, дуб, красень, зуб, місяць, учень, короп); три (син, килим, батько, двері, троянда, професор, лікар, каменяр, тиждень); чотири (чоловік, селянин, харків’янин, вірменин, грузин); чотири з половиною (день, кілограм, келих); три з половиною (мішок, вечір, мільйон); п’ять з половиною (місяць, вік, аркуш); сім і одна третя (рік, гектар, віз); півтора (день, вечір, вікно); півтораста (рік, пуд); сто сімдесят чотири (день, тиждень, століття); 121 (день, двері, правило, жінка), 1057 (хвилина, миля, мікроавтобус), 10 (професор, мати, яблуко, дуб, студент, гасло); півтора (півтори) (кілограм, гривня, хлопець, завдання, метр, ім'я, дерево, парта, тарілка); півтораста (доба, рік, раз, година, мільйон, поверх, учень); обидві (обидва) (подруга, спортсмен, рука, відро, друг, сестра, місто, сукня).

Вправа 2. Утворіть кількісно-іменні сполуки, узгодивши іменники із числівниками.
Зразок: 2 (стілець) – 2 стільцІ
3 (примірник), 42 (комп’ютер), 58 (боржник), 23 (стілець), 1/5 (кілометр), 4 (принтер), 342 (документ), 3 з половиною (метр), 7 і 1/10 (день), 133 (мешканець), 142 (американський долар), 3 (касовий апарат), 243 (слухач), 32 (будинок), 2 (сусід), 12 (місяць), 3 (місяць), 4 (директор), 102 (стілець), 44 (громадянин), півтораста (зошит), 7,5 (кілограм), 161 (виборець), 4 (брат), 2 (грн.), вітаю Вас із 24 (серпень), 3 (двері), 4 (мішок), 8 (ножиці) і 7 (ложка), відповіло 4 (учень), 3,5 (год.), 25/8 (площа), 2 (товариш), перед першим (грудень), 5 ¼ (кг), 2,5 (кг), 8,5 (кг), 3 (л), 124 (км), 2 (сестра), 4,5 (млрд.), між 1 і 19 (січень), 3 (киянин), 3,5 (м), півтора/півтори (м), 200 (г), 11,5 (га).



*********


Числівник


ДЗ на 03.05. (вівторок):
1. Вивчити тему "Відмінювання числівників" за підручником Заболотного, 6 кл.: §54, 55, 56.
2. Виконати ПИСЬМОВО завдання: 

Завдання 1. Запишіть у словосполученнях та реченнях цифри словами, уживаючи їх у відповідному відмінку. Відмінок визначте.
За 7 замками. Жонглювати 11 м’ячами. У 90 пи-таннях зі 100. На 136 львівських тролейбусах. Працювали із 27 студентами. Користуйтесь 8 джерелами. Близько 46 відсотків. Крокувало до 1296 осіб. Торгували на 707 місцях. Без 15 копійок гривня. Подолали 2/3 шляху. Чи може людина говорити 20–25 мовами? А 40? Історія зафіксувала: людина може оволодіти 26, 27, 28 мовами. Надіслали вітання 67 працівникам. 

Завдання  2. Випишіть  неправильні форми числівників, виправте їх.
Двомастами сорока трьома, стами, трьохсот двадцяти сімох, п'ятмастами сорока одним, двадцятьома п'ятьома, на стах шістдесяти, двадцятьма дев'ятьма, вісьма третіх, тридцяти вісьми, ста сорока одним, шістьдесят сімох, тисячі двадцятого, восьмисот трьох, шестистами дев'яносто трьома, восьмистами п'ятдесятьма сьома, восьмисот трьох,  тисяча сімдесят першого, двох третіх, семидесяти шістьох. 

Підручник можна завантажити ТУТ.



*********


Числівник


ДЗ на 28.04. (четвер):
1. Вивчити тему "Відмінювання числівників" за підручником Заболотного, 6 кл.: §54, 55.
ЗА ПОТРЕБИ ЗАКОНСПЕКТУЙТЕ!!!

2. Виконати ПИСЬМОВО завдання: провідміняйте числівники  395, 643, 752, 987. Запишіть усі форми.

Підручник можна завантажити ТУТ.



***********


Числівник


ДЗ на 27.04. (середу):
1. Повторити тему "Числівник. Кількісні та порядкові числівники" за підручником Заболотного, 6 кл.: §52, 53.
ПОВТОРЮЄТЕ ВКАЗАНІ ПАРАГРАФИ!!! ЗА ПОТРЕБИ КОНСПЕКТУЄТЕ!!!

2. Виконати ПИСЬМОВО вправи 446, 447. Виписати 4-5 фразеологізмів із числівниками, пояснити значення. Можна виписати з будь-якого шкільного підручника.

Підручник можна завантажити ТУТ.

***********

Завдання для учнів, які працюють асинхронно, та тих, які пропустили урок 20.04 (середа).

Виконати в зошиті письмово! Писати розбірливо!

Завдання 1. Випишіть прикметники, від яких неможливо утворити ступені порівняння, поясніть чому.
Зразок: ранній - відносний прикм., голий - абсолютна ознака, тоненький - суфікс ЕНЬК. 
Веселий,  поганий,  білуватий,  дерев’яний,  широченний,  качиний, прекрасний, міцний, нездійсненний,  дужий,  зеленавий, сіро-синій, буланий, дорогий, лисий, босий, низький, вишневий, короткий, преважкий, гарний, високий, український. 

Завдання  2.  Знайдіть  неправильно  утворені  форми  ступенів порівняння прикметників і запишіть їх правильно. 
Старіший, поганіший, менш мокріший, більш віддалений, найбільш  здібніший,  самий худий,   щонайдальший,  найтовстий,  кращий, багатший,   маліший,  більш  відданий,  гарніший, менш досвідчений, якнайдорожчий, ближчий, найменш яскравіший. 
          





Розряди займенників за значенням 


ДЗ на 20.04 (середа):
1. Вивчіть розряди займенників за значенням. Виконайте тести з теми на друкованій основі або в електронному варіанті, обравши правильну відповідь. Обов'язково підкреслюйте зайві слова.
2. Опрацюйте § 45 (за підручником Ворон, 10 кл), виконайте вправи 391, 393.

Тести з теми можна завантажити ТУТ.   


                    ***********

                     Прикметник                        


ДЗ на 18.04 (понеділок):
Повторіть усю тему «ПРИКМЕТНИК». Виконайте тести з теми на друкованій основі або в електронному варіанті, обравши правильну відповідь. Обов'язково підкреслюйте зайві слова.
Тести з теми можна завантажити ТУТ.



***************

Ступені порівняння прикметників


ДЗ на 14.04 (четвер):
Завдання 1. Випишіть прикметники,  у яких допущено граматичні та орфографічні помилки при творенні ступенів порівняння, виправте знайдені помилки.

Менш вдалий,  більш  завеликий,  дорожчий,  самий розумний, найбільш сумний,  більш розкішний, найглибший, найлисіший,  менш білявий, найгарніший,  вузчий, щонайскладніший, щедріший за всіх, більш прехитрий, якнаймиліший, нищий, найбільш густіший, дужчий, найсинюватіший, менш світло-зелений,  більш тонесенький, самий гірший, молодший,  менш темнуватий,  легчий,більш чорноокий, дзвінкіший, менш чалий, сильніший від усіх.  

Завдання 2.  Проаналізуйте  правильність  вживання  прикметників. Відредагуйте речення.  
1.  Марія  молодша  мене  на  два  роки. 2.  Фармацевтична  галузь  у будь-якій  цивілізованій  країні  входить  до  п’ятірки  самих  прибуткових. 3.  Кімната  після  ремонту  стала  більш  затишнішою.          4.  Дні  стали більш коротшими. 5. Квіти – самий приємніший подарунок для жінки. 6. Це  порушення  було  більш серйознішим,  чим  попереднє. 7. Кузьменко  сьогодні  зловив  найбільш  величезну  рибу. 8.  Магазин пропонує офісні меблі  самих  вишуканих  форм. 9.  Вимогливіше  Марії Іванівни  вчительки  немає. 10.  Це  був  мій  найбільший  гарний відпочинок. 11.  Більш  цікавішої  книжки  годі  й  шукати. 12.  Це  один  з самих відомих творів письменника.   

**************

Прикметник

ДЗ на 12.04 (вівторок):

1. Подивіться відеопояснення з теми "Прикметник" (5 уроків) ТУТ.
2. Виконайте практичні завдання письмово в зошиті або на друкованій основі.  Дивись ТУТ.

****************


СКЛАДНІ ВИПАДКИ ВІДМІНЮВАННЯ ІМЕННИКІВ

ДЗ НА 11.04 (ПОНЕДІЛОК):
1. ПОДИВІТЬСЯ ТЕЛЕУРОКИ "СКЛАДНІ ВИПАДКИ ВІДМІНЮВАННЯ ІМЕННИКІВ" ТУТ  І  ТУТ. ЗАПИШІТЬ ПРИКЛАДИ В ЗОШИТ.
2. УВАЖНО ПЕРЕГЛЯНУТИ ЗАПРОПОНОВАНУ ІНФОРМАЦІЮ!!! 
ДАВАЛЬНИЙ ВІДМІНОК ІМЕННИКІВ.
МІСЦЕВИЙ ВІДМІНОК МНОЖИНИ.
3. Практичні завдання виконайте письмово в зошиті або на друкованій основі. ДИв. ТУТ.

************


ВІДМІНЮВАННЯ ІМЕННИКІВ

ДЗ на 07.04. (четвер):
1. Повторити тему "Відмінювання іменників" за підручником Заболотного, 6 кл.: §29 (вправа 244),  §30 (вправи 251, 253),  §32 (вправи 264, 270, 271).
ПОВТОРЮЄТЕ ВКАЗАНІ ПАРАГРАФИ, ОСОБЛИВУ УВАГУ ЗВЕРНІТЬ НА ВПРАВИ!!! ЗА ПОТРЕБИ ЗАКОНСПЕКТУЙТЕ!!!
Підручник можна завантажити ТУТ.
2. Виконати завдання.
Завдання 1.  Поставте іменники у формі родового відмінка множини.
Мітла, обличчя,  солдат, гайдамака, сосна, гребля, дошка,  хутро, попадя, болітце, гасло, дно, чудо, зморшка, губи, серце, дощ,  буря, легені, шабля, гра, вівця, стаття, суддя, мама, цуценя, плем’я, болгарин, грузин.
Завдання 2.  Поставте іменники у формі орудного відмінка однини. 
Яблуня, гараж, Умань,  суміш, Василь, кобзар, комар, жнець, чаша,  мідь, нежить, Сергій, межа, вісь, робітниця, зоря, круча,  емаль, розкіш, пень, шампунь, площа. 
Завдання 3.  Поставте іменники у формі місцевого відмінка однини.
Дощик, лід, полк, життя, візок, дзьоб, бій, сніг, учитель,  декрет, музей, робітник, сік, шлях, берег, стовп, поле, подвір’я.

**********************

ЗАКІНЧЕННЯ -а (-я), -у (-ю) В ІМЕННИКАХ ЧОЛОВІЧОГО РОДУ РОДОВОГО ВІДМІНКА ОДНИНИ

ДЗ на 06.04. (середу):
1. Повторити теорію.
2. Виконати завдання. 
Поставте іменники у форму родового відмінка однини. 

Газ, пояс, Донець, тиждень, іменник, грім, Алжир, автобус, атом, байрак, кілограм, будинок, бліндаж, аналіз, бузок, госпіталь, товар, капот, журнал, контроль, живіт, волейбол, гуртожиток, танець, місяць, синтез, кисень, клен, ромб, метр, Золотий Потік, деканат, лісовик, майданчик, вальс, каштан, відсоток, вітер, реманент, сюжет, звіробій, кінотеатр, краков'як, соняшник, берег, каталог, зуб, карась, регіон, літр, десяток, землетрус, кріп, сніг, магазин, дощ, тюльпан, лікоть, апельсин, ярок, додаток, овес, акумулятор, березняк, банан, степ, листопад, портфель, сантиметр, кінь, бульвар, пансіонат, мороз, Львів, конус, горіх, курінь, Кам'яний Брід, міф, факультет, снігопад, графік, ґанок, бюджет, ніготь, хутір, пролісок, цирк, мізинець, Дунай, стиль, мотор, січень, синтаксис, іній, суглоб, сом, Крим, горб, водень, мед, бульйон, фейлетон, Тетерев, ліс, лісок, піджак, сценарій, Ельбрус.

************

ЗАКІНЧЕННЯ -а (-я), -у (-ю) В ІМЕННИКАХ ЧОЛОВІЧОГО РОДУ РОДОВОГО ВІДМІНКА ОДНИНИ

ДЗ на 04.04. (понеділок):
1. Вивчити 
та ЗАКОНСПЕКТУВАТИ теорію  за підручником Авраменка (стор. 171-172) чи  Шевчук (стор. 153-154).
2. Виконати вправи 5,7.


*************

Кличний відмінок іменників

ДЗ на 31.03.
1. Повторити тему «Кличний відмінок іменників».
2. Виконати завдання. 
Виправте граматичні помилки, пов'язані з правилами вживання кличного відмінка.
Дружино, осіне, Андріє, душо, мріє, Петре, бабусе, Олеже, соколе, подороже, Таню, сестро, сунице, радосте, площе, бійцю, Лесю, сторожу, викладачу, зірко, зоре, Настю, місяцю, Ігорю, бандуристу, Маріє, батечко, студенте, Ілле, пісне, голубчику, грушо, князю, котику, луже, директору, любове, перемого, меже, друкарю, інженере, барвінку, авторе, земле, кришталю, Соломіє, доню, касире, знавцю, матусе, Львове, фантазіє, школяре, велетне, Києве, товаришу, козаче, молодице, лікарю, голубе, Богдане, учителе, Антоне, кравче, ноче, Галю, Юрію.

***********

Кличний відмінок іменників

ДЗ на 29.03.
1. Повторити тему «Кличний відмінок іменників».
2. Опрацювати відеопояснення. Див. ТУТ.
3. Виконати завдання. 
Для хлопців: запишіть в кличному відмінку повні й пестливі (2-3) імена дівчат свого класу, виділіть закінчення.
Для дівчат: запишіть в кличному відмінку повні й пестливі (2-3) імена хлопців свого класу, виділіть закінчення.

*********

Кличний відмінок іменників

1. Вивчити тему «Кличний відмінок іменників»: § 55-56 (за підручником Авраменка).
Теорію можна завантажити ТУТ.
Винятки знати напам'ять!!!
2. Виконайте вправи 2,5,7 (за підручником Авраменка стор. 176-178).

*********

Фемінітиви

1. Опрацюйте тему "Фемінітиви. Творення фемінітивів" ТУТ.
2. Подивіться відеопояснення з теми "Творення фемінітивів" ТУТ.
3. Виконайте домашнє завдання письмово в зошиті. 

Розкрити дужки, уживаючи дієслово і прикметник у потрібній граматичній формі.
1.Нараду (провів, провела) заступник начальника Нілова Н. В. 2. Касир Наталія Добровольська (взяв, взяла) відпустку. 3. Поліна Василівна, як (досвідчений, досвідчена) інструктор із плавання, (відкрив, відкрила) змагання. 4. (Мій, моя) науковий керівник Світлана Вишнівська (зачитав, зачитала) рецензію на дипломну роботу. 5. На зборах (виступити) директор школи Дмитренко Олександра Миколаївна. 6. До студентів (звернутися) керівник групи Лідія Потапівна. 7. Графік складання заліків (повідомити) заступник декана Валентина Володимирівна Щербак. 8. Конференцію читачів (провести) бібліотекар Марина В’ячеславівна Чоботарьова. 9. Довідку (підписати) секретар Алла Миколаївна Москаленко. 10. Хворого (оглянути) лікар Галина Григорівна Войтенко. 11. Проєкт (розробити) інженер Євгенія Михайлівна Галушко. 12. (Відомий, відома) лікар Марина Петрівна (проконсультувати) пацієнта.

********************

Іменник. Рід  іменників

Теоретична частина

1. Повторити тему «Іменник. Рід іменників»: § 49 (за підручником Авраменка 10 клас).
Теорію можна завантажити ТУТ.

Рід виділених іменників знати напам'ять!!!

3. Перегляньте запропоноване відео.

1. Рід іменників.
2. Рід незмінюваних іменників.
3. Паралельні родові форми ("Освіторія") і (Всеукраїнська школа онлайн)
4. Іменники, що означають назви людей за діяльністю. Фемінітиви ("Освіторія").


Практична частина

1. Вправи 
2, 4, 7  (Авраменко, стор. 158-160).
2. Письмові завдання дивись ТУТ.

***************

Іменник. Число іменників

Теоретична  частина

1. Повторити тему «Іменник. Число іменників»: § 50, 51 (за підручником Авраменка 10 клас).
Теорію можна завантажити ТУТ.

2. Подивіться телеурок "Число іменників" ТУТ. Запишіть важкі однинні та множинні іменники.

Практична частина 

1. Вправи 4, 5, 7  (Авраменко, стор. 163-165).

2. Письмові завдання дивись ТУТ.

**********************

Морфеміка. Змінювані і незмінювані слова

Завдання на четвер та ДЗ на 07.02. (понеділок):

Завдання 1. Випишіть незмінювані слова, письмово поясніть, указавши частину мови чи форму дієслова.

Аніхто, вголос, будь-як, низький, сім, усьоме, з’ясовано, з’ясований, з’ясовуючи, день, удень, малий, мало, беручи, прокинувшись, помити, помитий, тричі, хто-небудь, натроє, засинати, себе, по-своєму, рань, меню, полито, котрийсь, ранній, ательє, зрання, покладуть, викиньмо, викиньте, викинути, перший, по-перше, засіяно, запам’ятавши, що, довгий, довго.


Завдання 2. Спочатку випишіть форми виділеного слова, а потім – спільнокореневі слова до нього.

1. Друг, дружба, другом, друзі, дружити, друзями, подруга, подружжя,

2. Щасливий, щасливіший, щасливенький, ощасливити, щастя, щасливчик, щасливі, щасливій, більш щасливий.

3. Кричати, крик, крикнув, кричиш, кричала, буду кричати, крикун, крикливий, кричіть.

4. Повний, повен, повнота, наповнити, повніший, повному, повнії, менш повний, повне.

Завдання 3. Розберіть слова за будовою.
Роз’яснила, різнобарвний, по-батьківськи, виспівував, возз’єднання, прикріпив, спитавши, солодко, віддавна, підвіконня, зекономив, по-сільському, стихаючи, стихаючий, зробімо, помитий, засинати, покладуть, викиньте, по-перше,  запам’ятавши.

**********************

Фразеологія

ДЗ на понеділок 31.01:

1. Запишіть запропоновані фразеологізми та поясніть їхнє значення.
Фразеологізми дивіться ТУТ.

2. Вивчіть фразеологізми, які характеризують риси вдачі людини.
Фразеологізми дивіться ТУТ.

******************

Фразеологія

ДЗ: 

1. Скориставшись сторінкою блогу «Скринька фразеологізмів» повторити значення  фразеологізмів біблійного та античного походження. 

2. Користуючись працею «Крилаті вислови в українській літературній мові» А.П. Коваль та В.В. Коптілова, встановіть значення поданих фразеологізмів, джерело первинного вживання їх.

Книжку можна знайти ТУТ.

Житейське море; вітер з України; іду на ви; садок вишневий коло хати; буря у склянці води; самозакоханий Нарцис; сади Семіраміди; не можна двічі увійти в ту саму річку.  

3. Культура слова. Підручник Авраменка стор. 36, 41 (+ матеріал із вправи 6). Законспектувати в окремому зошиті.

********************************

Фразеологія

ДЗ: 

1. Скориставшись сторінкою блогу «Скринька фразеологізмів» вивчити/повторити значення  фразеологізмів біблійного та античного походження. 

2. Письмово виконати  завдання. Поясніть значення фразеологізмів. Доберіть до них 1-2 синонімічні.

Зразок. Хоч з лиця воду пий (гарний,  вродливий) – очей не відвести, як намальований.

Робити з мухи слона, байдики бити, нам’яти вуха, тримати камінь за пазухою, ворожити на бобах, пробирають дрижаки,  як води в рот набрати, нагріти руки, дивитися крізь пальці, мороз поза шкірою, ряст топтати, за ніс водити.

3. Культура слова. Підручник Авраменка стор. 22, 26, 31, 34. Законспектувати в окремому зошиті. 

*****************************************

Фразеологія

ДЗ: 

1. Вивчити §9-10 за підручником Авраменка, письмово виконати вправу №3.

2. Скориставшись сторінкою блогу «Скринька фразеологізмів» вивчити/повторити значення  фразеологізмів біблійного походження. 

3. Культура слова. Підручник Авраменка стор. 9,13,17. Законспектувати в окремому зошиті. 

Лексика української мови за походженням

ДЗ /на понеділок 09.11/. Доберіть синоніми до слів іншомовного походження. З трьома словами на вибір складіть речення.

Імітація,  фіктивний, адаптація, консенсус, процент, імпорт, експорт, премія, апелювати, локальный, фон, аплодисменти, дискусія, ілюмінація, дефіс, лаконічний, демонструвати,  коментувати.

ЛЕКСИКОЛОГІЯ.  ГРУПИ  СЛІВ  ЗА  ЗНАЧЕННЯМ 

Завдання: визначити  лексичні  групи  слів ( багатозначне слово, омоніми, омофони, омоформи, омографи, синоніми, антоніми, пароніми). Поясніть значення омонімів, паронімів та багатозначних слів.
 
1.          Досягнення – поступ.
2.          Дефектний – дефективний.
3.          Промінь – пломінь.
4.          Потри — по три.
5.          Займатися – займатися.
6.          Моторний – моторний.
7.          Поле – поле.
8.          Мороз — мороз.
9.          Вити – вити.
10.       Мокрий – сухий.
11.       Розпещений  - розбещений.
12.       Згори — з гори.
13.       Говорити – гомоніти.
14.       Шию  -шию.
15.       Мул – мул.
16.       Назад – вперед.
17.       Кричати – репетувати.
18.       Балка – балка.
19.       Кленок — клинок.
20.       Ефект – афект. 

**********************

Прикметник

1. Подивіться відеопояснення з теми "Прикметник" (5 уроків) ТУТ.
2. Виконайте практичні завдання письмово в зошиті.  Дивись ТУТ.

****************

Кличний відмінок іменників

Завдання для роботи в асинхронному режимі та ДЗ на вівторок 04.05.

1. Вивчіть § 55-56 (за підручником Авраменка).
2. Виконайте письмове завдання. 
1) Поставити запропоновані слова в кличний відмінок і дібрати до кожного правило-пояснення.

Богиня, грибник, Соломія, секретар, розкіш, півник, Катя, Катря, глядач, сторож, косар, Генріх, інженер, радість, бородань, лейтенант, груша, Ілля, полковник, скрипаль, газетяр, жнець, викладач, друкар, любов, Олег, дід, чарівник, Матвій, кораблик, солдат, копач, татусь, Назар, Назарій, Назарчик, добродій, гусляр, Євген, Євгеній, сокіл, хлопець, будівельник, кобзар, тренер, староста, газетяр. 

2) Записати своє офіційне ім'я та можливі пестливі форми в кличному відмінку. Уміти пояснювати. 

Додаткову інформацію можна знайти ТУТТУТ, ТУТ.

4. Виконати вправу 4 стор. 176 (підручник Авраменка).

5. Виконайте завдання з КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. Підручник О. Авраменка. Стор. 178, 183. Обов'язово законспектувати прочитане і почуте (відео) в окремому зошиті.

*********
Кличний відмінок іменників

ДЗ на 27.04.

1. Подивіться телеурок "Особливості кличного відмінка" ТУТ. Запишіть приклади в зошит.
2. Подивіться відео "Кличний відмінок чоловічих імен" ТУТ.
3. Вивчіть § 55-56 (за підручником Авраменка).
4. Виконайте завдання з КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. Підручник О. Авраменка. Стор. 170, 174. Обов'язово законспектувати прочитане і почуте (відео) в окремому зошиті.

********************

Складні випадки відмінювання іменників

Завдання для роботи в асинхронному режимі та ДЗ на понеділок 26.04.

1. Подивіться телеуроки "Складні випадки відмінювання іменників" ТУТ  і  ТУТ. Запишіть приклади в зошит.

2. УВАЖНО ПЕРЕГЛЯНУТИ ЗАПРОПОНОВАНУ ІНФОРМАЦІЮ!!! 

2. Давальний відмінок іменників.

3. Місцевий відмінок множини.

3. Письмові завдання дивіться ТУТ.

4. ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ З КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. ПІДРУЧНИК О. АВРАМЕНКА. СТОР. 160, 165. ОБОВ'ЯЗОВО ЗАКОНСПЕКТУВАТИ ПРОЧИТАНЕ І ПОЧУТЕ (ВІДЕО) В ОКРЕМОМУ ЗОШИТІ.

************

ЗАКІНЧЕННЯ -а (-я), -у (-ю) В ІМЕННИКАХ ЧОЛОВІЧОГО
РОДУ РОДОВОГО ВІДМІНКА ОДНИНИ

ДЗ на 20.04.

1. Вивчити § 52-53 (за підручником Авраменка). Зробити якісний конспект теорії з ілюстраціями. Бути готовим до опитування за теорією!!!

2. Виконати завдання з КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. Підручник О. Авраменка. Стор. 160,165. Обов'язово законспектувати прочитане і почуте (відео) в окремому зошиті.

*********

ЗАКІНЧЕННЯ -а (-я), -у (-ю) В ІМЕННИКАХ ЧОЛОВІЧОГО
РОДУ РОДОВОГО ВІДМІНКА ОДНИНИ

Завдання для роботи в асинхронному режимі та ДЗ на понеділок 19.04.


1. Виконати ДЗ на попередній урок (для тих, хто не зробив). Обов'язково переглянути телеурок!!!

2. Вивчити § 54 (за підручником Авраменка 10 клас). Претендентам на високий бал НАПОЛЕГЛИВО РЕКОМЕНДУЮ скористатися Новим правописом (стор. 88-92).

3. Виконати письмово вправу. Дивись
ТУТ.

******************

ЗАКІНЧЕННЯ -а (-я), -у (-ю) В ІМЕННИКАХ ЧОЛОВІЧОГО
РОДУ РОДОВОГО ВІДМІНКА ОДНИНИ

ДЗ на 14.04:

1. Подивіться телеурок "ЗАКІНЧЕННЯ -а (-я), -у (-ю) В ІМЕННИКАХ ЧОЛОВІЧОГО РОДУ РОДОВОГО ВІДМІНКА ОДНИНИ" ТУТ. Запишіть складні випадки.

2. Вивчіть § 54 (за підручником Авраменка 10 клас). Претендентам на високий бал НАПОЛЕГЛИВО РЕКОМЕНДУЮ скористатися  Новим правописом (стор. 88-92). Правопис можна завантажити ТУТ.
Відхилення знати напам'ять!!!

3. Виконайте вправу 2, 3, 4 на стор. 172 (за підручником Авраменка).

*************

*****************

Написання не
з різними частинами мови

Завдання на урок (на понеділок 29.03) для роботи в асинхронному режимі можна подивитися ТУТ. 

ВИКОНУЙТЕ ЗАВДАННЯ НА ДРУКОВАНІЙ ОСНОВІ!
У КОГО Є ПОТРЕБА - ПИСЬМОВО.


Хто досі не виконав завдання з теми «Складні випадки написання прізвищ» - допрацюйте. 

********************

Написання не
з різними частинами мови

ДЗ на вівторок (29.03):
1. ВИВЧІТЬ ТЕМУ «НАПИСАННЯ не З РІЗНИМИ ЧАСТИНАМИ МОВИ» ЗА КОНСПЕКТОМ  ТА ПІДРУЧНИКОМ АВРАМЕНКА § 47. БУТИ ГОТОВИМ ДО УСНОГО ОПИТУВАННЯ!!!

2. ВИКОНАЙТЕ запропоновану вправу.
Завдання: зніміть риски, правильно написавши НЕ зі словами. 
Не/складні завдання, лист не/написаний; не/прополені вчасно грядки; не/хтуючи поради; нікому не/відомий художник, мені не/відомий художник, не/вишита сорочка, не/велика, але розумна дівчинка; не/заплановані заздалегідь заходи, не/туди пришиті, не/зло, а добро; конспект не/завершено, серце не/камінь; не/политі досі квіти, не/бачена природа; сам собі чоловік не/ворог; не/новий м'яч; зовсім не/новий м'яч; м'яч не/ новий;  ще не/скошена пшениця, перестигла не/кошена пшениця; вправу не/виконано; учинити не/по-товариськи; нікому не/вірячи; дітям не/відомий, ні до чого не/здатний, я тут не/самотній; не/веселі, а смутні думки; не/прив’язаний звечора човен, кімнату не/прибрано; не/до смаку, далеко не/приємно; не/працюючи у вихідні, не ворог, а друг;  не/затоплене містечко, не/зарослі чагарником береги, спекотно не по-ранішньому, не/шостий поверх; аж ніяк не/старий.


3. ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ З КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. ПІДРУЧНИК О. АВРАМЕНКА. СТОР. 143,146. ОБОВ'ЯЗОВО ЗАКОНСПЕКТУВАТИ ПРОЧИТАНЕ І ПОЧУТЕ (ВІДЕО) В ОКРЕМОМУ ЗОШИТІ.

**********************************

Складні випадки написання прізвищ

Завдання на урок (10-А - середа (24.03), 10-Б - середа (24.03), четвер (25.03)) для роботи в асинхронному режимі:


1. Вивчіть тему «Складні випадки написання прізвищ» за підручником Ющука § 45, Авраменка § 43. Зробіть конспект.
2. Виконайте в підручнику (робіть позначки олівцем, щоб потім вилучити) вправу № 5 (Авраменко).
3. Виконайте письмово запропоноване завдання. Запишіть прізвища українською мовою.

Зразок. Соловьëв – Соловйов.

Тихомиров, Светлов, Ëлкин, Щипачова, Трубецкой, Хлебников, Чичиков, Исаев, Твердохлебов, Никитин, Сергеев, Воробьëв, Крамская, Тихомиров, Кирсанов, Киселëв, Белинский, Николаев, Королëв, Бедный, Лебедев, Верëвкин, Тимофеев, Румянцев, Слепцов.

СЬОГОДНІ-ЗАВТРА ЗАВДАННЯ ПОВИННО БУТИ ВИКОНАНО!!!

********************

Написання не
з різними частинами мови

ДЗ НА ВІВТОРОК (23.03):
1. ВИВЧІТЬ ТЕМУ «НАПИСАННЯ не З РІЗНИМИ ЧАСТИНАМИ МОВИ» ЗА КОНСПЕКТОМ (КОНСПЕКТ ПОВИНЕН БУТИ В УСІХ УЧНІВ У КЛАСНІЙ РОБОТІ!!!) ТА ПІДРУЧНИКОМ АВРАМЕНКА § 47.

2. ВИКОНАЙТЕ запропоновану вправу.
Завдання: зніміть риски, правильно написавши НЕ зі словами.

Не/зарослі чагарником береги; не/затоплена долина; аж ніяк не/приємні спогади, не/в/пору, не/мій друг; ще не/скошене жито; стигле не/скошене жито; не/треба лінуватися, робити не/обіцяючи, не/солодкий сік; не/просохла земля; не/зрівнянна музика, не/покоїтися про дітей;
не/потрібні нікому слова, зовсім не/потрібні слова; слова не/потрібні; не/розсідланий кінь; не/підбілені дерева; у нього не/має вибору, не/підходячи ближче, не/хтуючи порадами;не/зірване яблуко; не/побілена хата; не/пришитий ніким ґудзик; не/по-нашому, не/зважаючи на хворобу, зовсім не/цікавий виступ, він не/має підручника; не/славити (не прославляти) героя, не/дорогий, але корисний подарунок; не/мовбито, промову не/виголошено, не/доброзичливо подивився, не/під/силу, не/доведена до кінця робота, міст не/старий, не/дуже добре, не/здоланий ворогом народ; не/здоланний народ; не/написаний учнем твір.

3. ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ З КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. ПІДРУЧНИК О. АВРАМЕНКА. СТОР. 131,137. ОБОВ'ЯЗОВО ЗАКОНСПЕКТУВАТИ ПРОЧИТАНЕ І ПОЧУТЕ (ВІДЕО) В ОКРЕМОМУ ЗОШИТІ.

*************************

НАПИСАННЯ СЛІВ
ІНШОМОВНОГО ПОХОДЖЕННЯ

ДЗ на середу (24.11):

1. Вивчіть тему «Написання слів іншомовного походження» за підручником Авраменка § 42 та запропонованим відеопоясненням 

Відеопояснення можна подивитися ТУТ.
ВИНЯТКИ треба знати НАПАМ'ЯТЬ!!!

2. Виконайте вправи № 4,5,6 (за підручником Авраменка) на стор. 129-130.
3. Виконати завдання з КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. Підручник О. Авраменка. Стор. 13,17,22. Обов'язово законспектувати прочитане і почуте (відео) в окремому зошиті



*****************

РОЗРІЗНЕННЯ ПРИСЛІВНИКІВ ТА СПОЛУЧНИКІВ Й ОДНОЗВУЧНИХ СПОЛУК
ДЗ /на середу 17.03/ можна завантажити ТУТ.

*******************
Правопис складних слів
ДЗ:
1. Вивчити (хто не вивчив) "Написання складних слів" (за конспектом у класній роботі + підручник Шевчук). ВИНЯТКИ НАПАМ'ЯТЬ!!!
2. Написати 3 словникові диктанти "Написання складних слів".
3. Виконати тести "Написання складних слів" на друкованій основі. У кожному рядку підкреслити зайві слова.
Тести можна завантажити ТУТ.
4. ОБОВ'ЯЗКОВО опрацювати § 49 (з підручника Ющука чи іншого джерела)!!! Уміти розмежовувати прислівники й однозвучні слова!!!
5. Виконати УСНО вправи № 226, 229, 230 (за підручником Ющука).

*************************

Правопис складних слів

ДЗ:

1. Вивчити тему "Написання складних слів" (за презентацією). ВИНЯТКИ НАПАМ'ЯТЬ!!!
2. Виконати завдання. Зняти риску, правильно записати слова. Уміти кожне пояснити.

Лисичка/Сестричка,мікро/хвилі, мосто/будівний, тому/то, дівчина/чепурунка, чепурунка/дівчина, по/батькові, критико/публіцистичний, урешті/решт, багато/томний, зюйд/вест, мед/вино, по/всякому, Перебий/ніс,  тим/то, по/двоє, як/от, на/шестеро, спортсмен/силач, бозна/до/кого, 125/річчя, какао/порошок, срібно/корі, по/між, гидко/бридко, шоу/бізнесовий, з/поміж, їв/би, за/ради, механіко/математичний, таки/приїхав, ані/трохи, трохи темно/зелений, темно/волосий, принеси/ж/бо, ново/утворений, одним/одна, супер/обкладинка, тонно/кілометр, все/таки, слухай/но, сила/силенна, мовби/то, мовно/літературний, синьо/окий, чий/будь, синьо/білий, військово/зобов’язаний, казна/з/ким, честь/честю, світло/шкірий, світло/коричневий, що/до,  чотирьох/сотий, сів/таки, вряди/годи, на/п’ятеро, суспільно/необхідний, або/ж, підійди/ж/но, пліч/о/пліч, як/от, дахо/подібний, з/між, обер/прокурор, ніби/то, будь/чий, по/двоє, за/мужем,  багато/дітний, по/солов’їному, прямо/таки, військово/польовий, по/латині, по/християнськи, коли/не/коли, тому/то, ранньо/християнський, за/одно, до/дому, на/гору, інженер/електрик, рок/музика, спортсмен/силач, ніби/то, на/гора, як/не/як, до/останку, на/останок, таки/прийшов, будь/у/кого, натще/серце, по/їхньому, куди/інде.

3. Виконати завдання з КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. Підручник О. Авраменка. Стор. 112,116. Обов'язово законспектувати прочитане і почуте (відео) в окремому зошиті.

**************************

ПРАВОПИС ПРЕФІКСІВ

Завдання на урок (10-А - середа, 10-Б - середа, четвер) для роботи в асинхронному режимі:

1. Вивчіть тему «Правопис префіксів» за підручником Авраменка § 35
 та Шевчук § 17. ВИНЯТКИ треба знати НАПАМ'ЯТЬ!!! Зробіть конспект.
2. Написати три словникові диктанти з вивченої теми.  Диктанти шукайте в переліку на каналі YouTube.
3. Виконати вправу № 5 (Авраменко стор. 111).


 ДЗ /на понеділок 25.01/: 

1. Вивчити теми "Спрощення приголосних" (за конспектом у класній роботі!!!), "Правопис префіксів". ВИНЯТКИ НАПАМ'ЯТЬ!!!
2. Написати три словникові диктанти з теми "Спрощення приголосних".  Диктанти шукайте в переліку на каналі YouTube.
3. Виконати вправу № 5 (Авраменко стор. 103).
4. Виконати завдання з КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. Підручник О. Авраменка. Стор. 22, 26, 31, 34. Обов'язово законспектувати прочитане і почуте (відео). ЗАВЕСТИ ОКРЕМИЙ ЗОШИТ!!! 


*************************

ЗМІНИ ПРИГОЛОСНИХ ЗА ТВОРЕННЯ СЛІВ

ДЗ /на вівторок 19.01/: 
1. Знати тему «Зміни приголосних за словотворення». ВИНЯТКИ НАПАМ'ЯТЬ!!!

2.          Від поданих іменників утворіть прикметники із суфіксами -цьк-, -ськ-, -зьк-  (зверху над словами надпишіть суфікси).

Зразок: герцог + ськ = герцозький

Козак, чех, студент, тюрки, боягуз, кінь, чуваш, журналіст, баски, громада, солдат, латиш, варяг,  бунтівник, казах, таджик, лаборант.


3. Утворіть нові слова за допомогою суфікса -ств(о)- (зверху над словами надпишіть суфікси).

Зразок: козак + ств = козацтво

Убогий, ткач, птах, товариш, брат, боягуз, студент, люди, парубок, багатий.

 

4. Виконати завдання з КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ. Підручник О. Авраменка. Стор. 9, 13, 17. Обов'язово законспектувати прочитане і почуте (відео). ЗАВЕСТИ ОКРЕМИЙ ЗОШИТ!!! 

************************************

зміни ПРИГОЛОСНИХ За творення слів

Завдання на урок (10-А - середа, 10-Б - середа, четвер) для роботи в асинхронному режимі:

1. Вивчіть тему «Зміни приголосних за словотворення» за підручником Шевчук § 14 та запропонованими слайдами. ВИНЯТКИ треба знати НАПАМ'ЯТЬ!!! Зробіть конспект, скориставшись презентацією.
Презентацію до теми дивись ТУТ.
2. Виконати вправу № 120 (за підручником Шевчук). 


ДЗ /на понеділок 18.01/: 
1. Знати тему «Зміни приголосних за словотворення». ВИНЯТКИ НАПАМ'ЯТЬ!!!
2. Написати три словникові диктанти в вивченої теми.  Диктанти шукайте в переліку на каналі YouTube.
3. Довчити (хто своєчасно це не зробив) орфограми «Правопис ненаголошених голосних», «Уживання апострофа» , «Уживання м'якого знака».

*************************

Чергування голосних і приголосних звуків

ДЗ /на вівторок 12.01/: 
1.  Вивчіть тему «Чергування звуків»  за конспектом та підручником Шевчук § 12,13.
2. Виконати вправу №107  (за підручником Шевчук).
Зразок виконання: 
ломить - ламати  о//а
скородила - скороджу   д//дж

УВАГА!!!
Хто не вивчив тем «Правопис ненаголошених голосних», «Уживання апострофа» , «Уживання м'якого знака», ВИВЧИТИ за конспектом та підручником Шевчук § 9, 11.
Також опрацюйте теорію на блозі за посиланнями:
«Правопис ненаголошених голосних» дивіться ТУТ.
«Уживання апострофа» дивіться ТУТ.               

Правопис ненаголошених голосних

ДЗ /на середу 31.01.2024/:

Завдання. Замість крапок поставте, де потрібно, літери Е чи И. Розподіліть слова в групи залежно від способу перевірки ненаголошеного голосного. Запишіть до кожного правила по 2-3 своїх приклади. 

Зразок. 1. Наголосом: стеблина (стЕбла), …

3. Випадний звук: квітень – квітня, …

4. Чергуванням з І: вимести – вимітати, …

6. Корені із чергуванням И-Е: обтирати,

1.  Наголосом. 2. -ЕРЕ, -ЕЛЕ- 3. Випадний звук. 4. Чергуванням з І. 
5. -РИ-,ЛИ-. 6. Корені із чергуванням И-Е. 7. За словником.

Р…бристий, т…сати, прокл..нати, в..дмідь, сп...котливий, к…лимок, розм...нати, кр...сляр, заст..лити, д…шевий, зв…ртатися,  в..лос..пед, зн...рвований, розч...сати, гр...чаний, відб...рати, поп...лище, дв...рцята, зд...вований, підн...бесся, розт...нати, кл…йкуватий, джм…линий,  д..таль, зб..рати, зв..кати, неприм..ренний, витр..мати,  стер..гти,  ож..ледь, накр..шити,  л..ман, др..жати, п...ньок, в…р…сневий, заскр…готіти, ож...нитися, б…сідувати.

Творчий проект
«У СВІТІ ФРАЗЕОЛОГІЇ»

Вимоги до проЕкту дивіться ТУТ.

Джерела:

Музика без авторських прав:

1.           https://soundcloud.com/freemusicforvlogs/sets/relaxing-music

2.           https://x-bxb.com/dLSahj

3.           https://www.epidemicsound.com/music/genres/pop/


Чергування У – В,  І – Й

ДЗ /на середу 09.12/: 
1. Дописати конспект у класній роботі, скориставшись теорією нижче.
2. Вивчити тему за конспектом та підручником Шевчук §6 таблиця №17, підручником Авраменка  §23 .  
3. Виконати усно вправи (легенько позначити олівцем) за підручником Авраменка №2,5.
4. Виконати завдання письмово. 

Поставте пропущені У, В - І, Й

… дужках наведено приклади; знайшов … полі;  ..зяли … аптеці; зустріли … Львові; бачила … метро;  тихо навкруги ... похмуро;… мене їх немає; бачили … очах; поїхати … відрядження; гості ...дуть; вороги вийшли ... обступили нас; я знаю: … таких справах не завжди все й зрозумієш; кинула … яр; зайшла … воду; зайшли … урочище; заніс … дім; запросили ... її; розмовляли … кімнаті; прийшов … гості; … Угорщину поїхали; одягнувся … святковий одяг; була … садку; Греція ... Єгипет; завжди … твоєму столі; потонули … хвилях; яскраве ... барвисте намисто; побачити … Вінниці; … кімнаті тихо; дитина –  плач; виглянув вікно; .. хвилини тривоги; зайшла своїй справі; прийшла оточенні; наймиліше … світі;  іншій ситуації; побачила вікно; експонат … музеї; здали … архів; оселя … рушниках;  вишня … цвіту; книга …  професора; дізнався …  фахівця.


ТЕОРІЯ

У та І  вживаються для того, щоб уникнути збігу приголосних, важких для вимови:

1.                На початку речення перед приголосним: У нас усе гаразд. І сусіди допомогли.

2.                Між приголосними: наш учитель; колектив і керівництво.

3.                У  - перед наступним в, ф, а також перед сполученням літер льв, св, сф, тв, хв і под. (незалежно від закінчення попереднього слова);

 І – перед йотованими й, є, ї, ю, я: записали у своїх зошитах; хлопчик уволю награвся; вона і її мати.

Примітка. Після слова, що закінчується на голосний, у деяких дієсловах, прикметниках (дієприкметниках), прийменниках та прислівниках перед в пишемо префікс в-: Дослідниця вважає експеримент успішним; Гості ввійшли до зали; Діти ввічливі; Дитина вві сні посміхається; Вони ввісьмох вийшли на Говерлу

4.                Після паузи, що на письмі позначається комою, крапкою з комою, двокрапкою, тире, дужкою й крапками, перед приголосним: Синочки зросли – у школу пішли.

5.                І – при зіставленні понять: війна і мир, добро і зло.

В  та Й  уживаються для того, щоб уникнути збігу голосних:

1.               Між голосними: купувати в аптеці; Оксана й Ірина.

2.               На початку речення перед голосним: В очах його світилася надія.

3.               Після голосного перед приголосним (В – крім В, Ф, ЛЬВ, СВ, СФ, ТВ, ХВ і под.): Діти розляглися в траві. Відпочивали в Криму. На траві й квітках роса.

 Примітка. У поезії, крім узвичаєної назви Украї́на, уживали і вживають Вкраї́на.

 

Власне висловлення у форматі ЗНО

28.10. ДЗ для всіх учнів. 

Завдання. Написати до 11.11.  в робочих зошитах власне висловлення на запропоновану тему відповідно до вимог.

Людина щосекунди змінює свою планету, утверджується на ній. Прагнучи підкорити природу, ми не маємо часу замислитися про доцільність володарювання над нею. 

Чи потрібно людині шукати відповідь на питання про доцільність підкорення природи й володарювання над нею?



Висловлення може бути побудоване в один зі способів:
1. Теза.
2. Перший аргумент.
3. Другий аргумент.
4. Приклад із художньої літератури чи іншого виду мистецтва.
5. Приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя.
6. Висновок.
Або
1. Теза.
2. Перший аргумент.
3. Приклад із художньої літератури чи іншого виду мистецтва.
4. Другий аргумент.
5. Приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя.
6. Висновок.

Насамперед потрібно чітко сформулювати тезу. Це думка, припущення, які потрібно довести або спростувати. Вона має передувати аргументам і може містити такі мовні конструкції: «Я вважаю...», «На мою думку…, «Я переконаний, що…», «Я підтримую думку…», « Як на мене, то…», «Я хочу спростувати…», «Я не погоджуюся…».

Для підтвердження висловленої тези наведіть два доречних аргументи. Це відповідь на питання «Чому я так уважаю». На цьому етапі важливо пам’ятати про те, щоб аргументи не суперечили один одному та були різними, тобто другий із них не перефразовував перший. Отже, треба зрозуміти зміст теми та розгадати приховані в ній варіанти розкриття. В аргументах можна використовувати такі мовні конструкції: «по-перше», « по-друге», «тому що», «це доводить», «підтвердженням цього є»,  «доказом цього може бути».

Надалі кожен із аргументів необхідно проілюструвати конкретними прикладами. Один із них має бути наведений із художньої літератури (української, світової, Біблії) чи мистецтва (живопис, архітектура, скульптура, музика, кіно, театр тощо); другий - з історії, суспільно-політичного або особистого життя.  Ілюструючи аргумент прикладом із літератури, потрібно обов’язково зазначити автора та назву твору; указати проблему, порушену письменником; художній образ, через який проблему розкрито. Якщо ви наводите приклад із мистецтва, не забудьте також зазначити назву картини, фільму, архітектурної пам’ятки, музичного чи драматичного твору.

Увага! Не переказуйте змісту художнього твору, не давайте повної характеристики образів.
Приклади з історії, власного чи суспільно-політичного життя насамперед повинні бути життєподібними. Для цього автор висловлення має розповісти про конкретну людину, ситуацію, подію, факт, вказати своє ставлення до цього й дати цим реаліям оцінку. Приклади можна вводити у твір за допомогою таких мовних конструкцій:
Згадаймо....
Не можна не згадати...
Яскравим прикладом цього може слугувати...
Життя дає нам багато прикладів подібної поведінки людей…
Хотілося б застерегти майбутніх абітурієнтів від типової помилки: сплутування аргументів із прикладами. Щоб такого не сталося, варто пам’ятати, що аргументи – це теоретичні положення, абстрактні міркування, а приклади – це реальна дійсність, конкретні факти.

Останньою частиною висловлення є висновок. Це логічний підсумок, який повинен органічно випливати з аргументів і прикладів власного висловлення. Перед тим як написати висновок, ще раз уважно прочитайте тезу, аргументи та приклади. Висновок можна розпочинати такими словами:
Отже…
Таким чином…
Можна зробити висновок…

У власному висловленні дотримуйтеся логіки викладу. Логічність виявляється в дотриманні причинно-наслідкових зв’язків між попередньою та наступною думкою, у доречності використаних фактів, їх смисловій мотивації. Викладайте свої думки послідовно, чітко й зрозуміло. Пам’ятайте, що ваше висловлення має стати єдиним цілим, у якому теза, аргументи й приклади до них послідовно й логічно поєднані.
Крім того, робота має бути оформлена за абзацами! Їх може бути шість (теза, аргумент1, аргумент2, приклад1, приклад2, висновок). Приклади можуть включатися до абзаців, де вміщений аргумент. Тоді абзаців буде чотири.

Вимоги до висловлення
Учасник тестування:
•  має право висловлювати будь-яку точку зору (екзаменатори її  можуть не поділяти);
•  повинен висловити свою точку зору та обов'язково навести аргументи на її підтвердження;
•  чітко сформулювати тезу;
•  на її підтвердження навести  2—3  переконливі аргументи;
•  навести приклади з художньої літератури;
•  приклади з історії, суспільно-політичного або власного життя;
•  оформити висновок, який випливає" зі сказаного вище, а також відповідає тезі;
•  дотримуватися логіки викладу;
•  дотримуватися вимог певного стилю;
•  грамотно записати текст.
Обсяг висловлювання—200—250  слів (роботи, в яких менше  100 слів, не перевіряються).
Тип мовлення—твір-роздум (теза, аргументи, приклади, висновок).
Робота обов'язково повинна відповідати темі (розкривати тему).

Поради учням
1) Учіться спостерігати навколишній світ, аналізувати вчинки та дії людей і себе самого, робити правильні висновки. Виписуйте цитати, афоризми, прислів'я, приказки (деякі з них завчіть).
2) Уясніть для себе побудову твору-роздуму: теза, доведення, пояснення, приклади, висновок.
3) Продумайте весь зміст висловлювання, як він буде відповідати запропонованій темі (сформульованій тезі). Уникайте загальних фраз.
4)  Цитуючи, не спотворюйте змісту висловлювання, правильно зазначайте автора.
5)  Висловлюйте власну позицію, свій погляд на ситуацію чи обставини.
6) Уважно підбирайте лексику для свого висловлювання: вона має відповідати стилю, уникайте русизмів, уживання слів у невластивих їм значеннях.
7)  Звертайте увагу на правильність граматичних форм, які ви використовуєте, на доцільність уживання того чи іншого прийменника.
8) Перевірте написане, щоб не було орфографічних та пунктуаційних помилок.
9)  Дбайте про різноманітність синтаксичної будови тексту: використовуйте складні речення з однорідними, відокремленими членами; речення, ускладнені вставними словами; різноманітні способи передачі
чужого мовлення.
10) Використовуйте мовленнєві звороти: на мою  думку, по-моєму, я вважаю, я переконаний, мені хочеться зробити висновок, я передбачаю, я можу з упевненістю сказати (стверджувати), вважаю за доцільне.
11) Виділяйте абзаци, структуруйте текст.
12) Пам'ятайте про особливості публіцистичного стилю мовлення:  закличність, пристрасність, оцінний характер, вживання спонукальних, окличних речень, риторичних запитань.
13) Не перекручуйте факти чи події.

Критерії оцінювання власного висловлення
Максимально можлива сума балів за власне висловлення (сума балів за всіма критеріями) – 20.
Мовне оформлення власного висловлення оцінюють за двома критеріями (6а та 6б)

Критерій

Кількість помилок

Бали

6а. Орфографія та пунктуація

0-1

4

2-6

3

7-11

2

12-16

1

17 і більше

0

6б. Лексика, граматика та стилістика

0-1

4

2-4

3

5-7

2

8-10

1

11 і більше

0




Пароніми
27.10. ДЗ для всіх учнів

Завдання 1. Розгляньте й вивчіть приклади правильного вживання слів. 

Завдання 2. Перегляньте та законспектуйте відеопояснення про пароніми  ЗАСТУПНИК -  ЗАМІСНИК (якщо не чули на уроці).

 

Завдання 3.  УВАЖНО опрацюйте (якщо є потреба, запишіть) відео про використання паронімів та інших груп слів у тестах на ЗНО. 

Відео дивіться ТУТ.

 

Завдання 4.   Відредагуйте речення і запишіть у робочому зошиті.


1. Я шаную тебе як людину, що може відстоювати свої погляди. 2. Про укріплення супротивника ніхто не мав точної уяви. 3. У моторці, яка обігнала наш катер, були рятівники і лікар. 4. Маріїнський палац — це пам’ятник архітектури, справжня окраса столиці. 5. Ліки ці виявилися дуже ефектними. 6. Інколи буває так, що листи знаходять свого адресанта через кілька років після того, як їх було відправлено. 7. Книжки після оплати можна вислати на адрес замовника. 8. Можливо, наші особові вподобання впливають на формування характеру. 9. Вулиці нашого міста гарно освічені. 10. За минулий місяць споживацький кошик трохи здорожчав.


Пароніми

ДЗ для 10-х класів на 11.12.2023

Завдання 1. Опрацюйте матеріал, запропонований авторами різних підручників. ЗНАТИ ЗНАЧЕННЯ ВСІХ ПАРОНІМІВ!!!



Завдання 2. Переглянути відеопояснення про пароніми ОЖЕЛЕДЬ - ОЖЕЛЕДИЦЯ, ГРИВНА - ГРИВНЯ.
Коротко записати значення паронімів в культуру мовлення.

Завдання 3. З поданих слів утворіть словосполучення, правильно добираючи слова до паронімів. Свій вибір обґрунтуйте.
Музичний, музикальний (слух, школа). Виборний, виборчий (орган, комісія). Відносини, відношення (міждержавні, граматичні). Військовий, воєнний (форма, час). Водний, водяний (розчин, млин). Знаменитий, знаменний (подія, письменник). Сердечний, серцевий (ритм, людина). Дружний, дружній (погляд, колектив). Земляний, земельний (вал, фонд). Ефектний, ефективний (метод, трюк). Книжковий, книжний (шафа, стиль). Ознайомити, познайомити (зі станом справ, з людиною). Приводити, призводити (до перемоги, до втрат). Первинний, первісний (обробка, природа). Писемний, письмовий (екзамен, пам’ятка). Плутати, путати (коней, поняття). Психічний, психологічний (наука, переживання). Туристичний, туристський (бюро, табір). Уява, уявлення (туманний, розвинений).

Завдання 4. Письмово виконати запропоновану вправу. Пишіть словосполучення з помилкою, а поряд правильний варінт.




Омоніми. Види омонімів

ДЗ на четвер (10-Б), понеділок (10-А). Виконують усі учні.


Антоніми
ДЗ на середу (07.10.). Виконують усі учні.


Синоніми
ДЗ на вівторок (06.10.). Виконують усі учні.

Лексичні норми
ДЗ на понеділок (05.10.). Виконують усі учні.

1. Тим, кого не було в школі, переписати в учнів, які відвідували уроки, таблицю "Лексичні помилки" й вивчити. Підготуватися до контролю.

2. Опрацювати запропоновані відео, аудіо та інфографіку. Законспектувати. 

3. Роздрукувати або законспектувати таблицю "Правильний вибір слова".

4. Виправте помилки і запишіть правильно. 
1. Кожен бажаючий зможе задати запитання на дану тему. 
2. На протязі всього часу я працював в якості судді.
3. Не можна було втрачати ні хвилини.
4. Два роки назад почався ремонт дороги.
5. Наскільки важливо не загубити надію?
6. Ми окреслили задачі на майбутнє.
7. Не дивлячись на зміни в програмі. 
8. Завдяки хворобі він став відставати від інших. 
9. Влаштувався ведучим спеціалістом на підприємство.
10. На мій адрес вислали грошовий перевод. 
11. Кожного року у нашому вузі проводиться студентське свято.
12. На зборах підняли питання на рахунок стипендії під час літніх канікул.



Склад української лексики за її вживанням. Активна і пасивна лексика української мови: застарілі слова, неологізми


ДЗ для 10-х класів на 27.11.2023
1. Розмежуйте історизми та архаїзми, добираючи до архаїзмів синоніми, що використовуються в сучасній українській мові. 
Брань, шляхтич, наречуть, жупан, отверзати, намітка, злато, соцький, запаска, лобзати, вої, піїт, всує, сагайдак,  перст, урядник, гетьман, спудей, шеляг, боярин, зигзиця, вражий, інако, лицедій, каламар, рать, кріпак, земство, пря, бранець.

2. Прочитайте. Випишіть архаїзми. Доберіть до них загальновживані синоніми з довідки.
1. Аж ось учувся йому знайомий глас (М. Старицький). 2. Я йому для то¬го музею дерев'яне рало віддав. Ще від покійного діда зосталося (В. Кучер). 3. Пішла Мотря до сусіди, старої баби-пупорізки, що жила недалеко від їх дворища (За Панасом Мирним). 4. Піїти в одах вихваляли войну й царицю (Т. Шевченко). 5. Він, шаблюку вхопивши по-татарському, лівицею, хоч і не був шульгою, рубався люто (О. Ільченко).
Довідка: плуг, повитуха, голос, поети, війна, ліва рука, лівша

3. Прочитайте речення, випишіть із них авторські неологізми.
1. І стане лан – як стан злотопоясний, і нові руна випестить рілля (М. Рильський). 2. Ні, не стомлюся на дальній межі з вікон світити в  його стоокості (А. Малишко). 3. 3бирають світлі золоті меди веселокрилі та прозорі бджоли. (М. Рильський). 4. Ненавиджу темне життєве болото, я в душу таємне ловлю сонцезлото (П. Тичина). 5. Небо розпросторилось високо, бджоли в квітограєві гудуть (Д.Луценко). 6. А я себе не можу уявить без тебе, Дніпре, як і без тополі, що в серці моїм змалку тополить (М. Вінграновський). 7. Не дивися так привітно, яблуневоцвітно (П. Тичина). 8. Вже небо не біжить тим синьо-білим бігом в своєму зорехмарному ряду (М. Вінграновський). 9. Журавлиниться просинь, баболітиться осінь (А. Камінчук).10. Ти нам дав і віру й сили, краю мій багрянокрилий (В. Сосюра). 11. За колоссям кровистим, за ліском березолистим грають сурмачі (А. Малишко).12. Весна, весна! Яка блакить! Який кругом прозор!Садками ходить брунькоцвіт, а в  небі злотозор! (П. Тичина). 13. У бою не гнувся меч щербатий і не ламався гострожалий спис. (В. Стус). 14. Зове кобзарів струноброва бандура за сивим Дніпром (П. Перебийніс).  15.  А ми з тобою — нерозлийкава. Тому й барвумен до нас ласкава (Р. Скиба ). 


Творення катойконімів
ДЗ для 10-х класів на 10.11.2023

1. Законспектувати й вивчити творення катойконімів. Див. теорію  ТУТ. 
2. Утворити назви мешканців населених пунктів від запропонованих слів.
Полтава, Тернопіль, Англія, Біла Церква, Вінниця, Чернівці, Київ, Харків, Бориспіль, Азія, Черкаси, Севастополь.

ДЗ для 10-х класів на 03.11.2023

Зміни приголосних при творенні слів

1.                Вивчити теорію (див. конспект+ §26 за підручником Заболотного). Винятки НАПАМ'ЯТЬ!!!

2.                САМОСТІЙНО ПОВТОРИТИ тему «Спрощення» (стор. 101 за підручником Заболотного) + винятки нижче. ВИНЯТКИ ВИПИСАТИ В ЗОШИТ ГРУПАМИ, МАРКУЮЧИ, Й ВИВЧИТИ НАПАМ’ЯТЬ!!!

 

1.Спрощення не відбувається (приголосний вимовляємо й букву пишемо):

*                кістлявий, пестливий;

випускний, пропускний, вискнути, рискнýти /ризикнути/, брезкнути /набрякати, ставати хворобливо товстим/, скніти /нидіти, вести бездіяльне життя, позбавлене духовних інтересів/, скнара /скупа людина/, тоскно /тужливо/.    

 

2.Спрощення відбувається у вимові, але не позначається на письмі (приголосний не вимовляємо, але букву пишемо):

*                зап’ястний, дев’яно́стники, хвастливий, хвастнути, хворостняк, шістнадцять і похідних від них;

 

*                аванпостний /аванпост – передовий військовий пост/,  баластний /баласт – вантаж для регулювання підйомної здатності повітроплавальних апаратів або поліпшення мореплавних якостей судна; переносно - непотрібна річ, щось зайве/, компостний /компост – органічне добриво/, контрастний /контраст – різко окреслена протилежність у чомусь/, протестний, форпостний /форпост – передня варта, сторожа; передня позиція на ділянці фронту/.

 

*                у прикметниках та іменниках, утворених від іменників іншомовного походження:

гігантський [г’ігáн'с'кией], парламентський, студентський, туристський [турѝс':кией], фашистський;

агентство [агéнство], студентство

 

*                у давальному і місцевому відмінках однини іменників жіночого роду першої відміни та присвійних прикметниках, утворених від цих іменників:

артистці  [артѝс'ц'і], аспірантці, оптимістці, невістці, піаністці, хустці;

артистчин [артѝшчиен], невістчин.

 

3.                Виконати вправу 237 (за підручником Заболотного).



Закономірності наголошування слів

ДЗ (для тих, хто досі не виконав):   
1. ЩОДЕННО (хто хоче успішно скласти ЗНО) слухати аудіофайл, бажано повторювати слова вголос за вчителем, ще краще записувати. 

2. Опрацювати надіслані відео.  Занотувати матеріал у робочий зошит за потребою.   


3. Виконати одне  із завдань.

4. Бути готовим на понеділок 28.09. до контролю.

 Закономірності наголошування слів в українській мові

Завдання. Поставте наголос у словах, правильно прочитайте.
Літопис, новий, бородавка, абищо, проміжок, відгомін, ненависний, везла, бешкет, соломина, хатки,  фаховий, вітчим, кого-небудь, ваги, вишиваний, босоніж, запонка, беремо, вигнання, центнер, того, для того,  кулінарія, визвольний, витрати, жила, дошка, коваль, вожу, вказівки, страшний, завдання, несемо, жалюзі, позначка, решето, легкий, олень, ложки, підлітковий, зібрання, жінки, донька, одинадцять, тісний, видання, перепис, заміжня, порядковий,  живете, застібка, кидати, ношу, випадок, тонкий, лате, текстовий, навчання, отаман, хутро, тісний, роблю, товстий, ідемо, приятелька, пізнання, решето, форзац, спина, несла, який-небудь, визнання, різкий, середина, рукопис, веземо, помовчати, перепис,  зобразити, легкий, усередині, чотирнадцять, новий, кропива, довідник,  картки, вірші, мілкий, псевдонім, чорнослив, черствий, начинка, житло, заробіток, мережа, каталог, фольга.             

***********

ЕЛЕКТРОННИЙ ЛИСТ. СМС-ПОВІДОМЛЕННЯ

ДЗ для 10-х класів на 18.09.2023.

1. Опрацювати теоретичний матеріал за підручниками Ворон (стор. 262-264), Караман (262-263). Читайте тексти  вправ. Заповнити пропуски в реченнях (у зошиті або на роздуківці).

1. Ім’я користувача електронної скриньки та назву поштового сервера, на якому ця скринька зареєстрована, розділяє …
2. Знак «@» називають …
3. Електронне листування відродило … стиль.
4. Зміст смс-повідомлення не обмежується тільки … , до його складу входять …
5. Смс-повідомлення найчастіше реалізують писемну форму … стилю.
6. На позначення повідомлення, яке надсилається з мобільного телефону, відповідає нормам української мови слово …
7. Смс-повідомлення використовують, якщо відсутня можливість …
8. Слово SMS — це абревіатура від англійського вислову Short Message Service, який українською перекладається …

2. Перелянути відео і виписати 7 порад для написання електронного листа

https://www.youtube.com/watch?v=eEz5tNMUqTQ

********

ПІДРУЧНИКИ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ     

ДЛЯ 10-ГО КЛАСУ



Українська мова (рівень стандарту). 10 клас.  Ющук І. П. 2018





Немає коментарів:

Дописати коментар