10 клас. Укр. літ-ра

Підготовка до ЗНО-2023

Рекомендоване завдання на літо.

1. Прочитати в повному обсязі (хто читав протягом навчального процесу - переглянути) твори української літератури за програмою 8-10 класу. Добре знати тексти віршів, які вчили напам'ять.
2. Систематично виконувати тренувальні тести за вивченими творами. Посилання див. ТУТ.
3. Бути готовим до діагностичного тесту за вказаними творами, який буде проведено на початку 11-го класу.



**********

Завдання для учнів, які працюють асинхронно

Надіслати вчителеві до 21.00. 21 травня (субота).
1. Вивчити напам'ять вірш П. Тичини "О панно Інно", виразне декламування (із дотриманням пауз, наголошування слів, логічних наголосів тощо) із заплющеними очима записати на камеру та надіслати вчителеві до 21.00. 21 травня (субота).
2. ПИСЬМОВО в зошитах дайте відповідь на питання 
  1. Кому належать написані про П. Тичину слова: «Від кларнета твого – пофарбована дудка зосталась»? Поясніть їх.

  2. Як  Ю. Лавріненко назвав творчу манеру письма П. Тичини? Чому?

  3. Що таке асонанс? Наведіть приклади асонансу в поезії «Арфами, арфами».

  4. Які події лягли в основу вірша "Пам'яті тридцяти"

  5. Які образи підкреслюють самотність ліричного героя у вірші "О панно Інно" та його розлуку з коханою?

  6. Наведіть приклади авторських неологізмів у творчості П. Тичини.


УВАГА!!!  ХТО НЕ НАДІСЛАВ  вірш Олександра Олеся "Чари ночі" - терміново надіслати!

********

Павло Тичина. Лірика

ДЗ на 19.05 (четвер) 

1. Знати текст віршів П. Тичини "Ви знаєте, як липа шелестить…", "Пам'яті тридцяти".
2. Вивчити напам'ять вірш П. Тичини "О панно Інно", виразне декламування (із дотриманням пауз, наголошування слів, логічних наголосів тощо) із заплющеними очима записати на камеру та надіслати вчителеві до 21.00. 21 травня (субота).
3. ПИСЬМОВО в зошитах дайте відповідь на питання до поезії П. Тичини "О панно Інно".
*Яку біографічну основу має поезія?
*Які образи підкерслюють самотність ліричного героя та його розлуку з коханою?
*Чому "Ви" автор пише з великої літери?
*Назвіть авторські неологізми. З якою метою автор їх використовує?
*Що таке синестезія? Наведіть приклад з поезії.

Матеріал  можна подивитись у підручнику Пахаренка (стор. 241-242) та Слоньовської (стор. 277).
4. Уміти відповідати на запропоновані питання. Питання до поезії див. 
ТУТ.


*********

Проєкти для учнів 10-Б класу
Дедлайн – 23 травня

1. Фотосвітлина «Ми – літературні герої».
Форма звіту – фото в електронному (формат JPEG з високим рівнем якості) та друкованому варіанті (30х40 см); фрагмент твору, до якого зроблено світлину. 
Увага! Надсилати світлину та фрагмент твору, до якого її зроблено.
Вимоги:
1. Оберіть вивчений протягом 10-го класу (можна 9-го) літературний твір.
2. Визначтеся з персонажем та ситуацією.
3. Урахуйте особливості зовнішності героя.
4. Доберіть костюм, який відповідав би задуму автора, епосі, ситуації.
5. Продумайте тло для фотографування, час доби, реквізити, декорації тощо.
6. Проведіть аналіз тексту, образу героя.
7. Зробіть якісний!!! знімок (робіть відразу кілька під різним кутом, щоб обрати кращий).
8. Роздрукуйте фотосвітлину.
9. Зразки фотосвітлин за художніми творами можна подивитися ТУТ.

Увага!!! Можна об'єднатися у міні-групки по 2-3 учні і здати одну фотосвітлину (якісну й ефектну!!!). Але кожен повинен зробити свій внесок у створення цієї роботи.

Критерії оцінювання:
1. Відповідність фотосвітлини сюжету твору.
2. Змістовність.
3. Уміння вжитися в роль.
4. Оригінальність ідеї.
5. Наявність костюмів.
6. Естетичність оформлення.




********

Павло Тичина

ДЗ на 16.05 (понеділок) 
для тих, хто не виконав на попередній урок:
1. Прочитати й законспектувати  статтю “Якийсь старий я тут вийшов”. 47 фактів про Тичину, що не розкажуть у школі можна ТУТ. 

2. Переглянути сюжет про Павла Тичину можна ТУТ. 
3. Переглянути документальний фільм студії ВІАТЕЛ  із серіалу «Гра долі» "Я КЛИЧУ ТЕБЕ" можна ТУТ. 

для всіх учнів:
4. Прочитати вірші П. Тичини "Ви знаєте, як липа шелестить…", "Пам'яті тридцяти". Добре знати текст поезій.
5. Опрацюйте теорію за підручником Пахаренка (стор. 240, 243-245), Слоньовської ( стор. 278, 280-282).
6. Уміти відповідати на питання (за потреби письмово):
* Який мотив вірша "Ви знаєте, як липа шелестить..."? Поясніть.

* Схарактеризуйте композицію вірша "Ви знаєте, як липа шелестить...".
* Кому присвячено поезію? Які події лягли в основу вірша "Пам'яті тридцяти"?
* Визначте жанр вірша.
* Які емоції поєднались у вірші?
* Розкрийте авторське ставлення до героїв Крут. Як ви розумієте перші два рядки останньої строфи?
* Випишіть художні засоби звірша "Пам'яті тридцяти"?


***********

Павло Тичина

ДЗ на 12.05 (четвер):
1. Прочитати й законспектувати  статтю “Якийсь старий я тут вийшов”. 47 фактів про Тичину, що не розкажуть у школі можна ТУТ. 

2. Переглянути сюжет про Павла Тичину можна ТУТ. 
3. Переглянути документальний фільм студії ВІАТЕЛ  із серіалу «Гра долі» "Я КЛИЧУ ТЕБЕ" можна ТУТ. 


*********

Володимир Винниченко

ДЗ на 09.05 (понеділок):
1. УВАЖНО переглянути телеурок «Життя і творчість Володимира Винниченка» можна ТУТ. 
2. Прочитати новелу В. Винниченка "Момент".
3. Переглянути фільм-екранізацію за новелою можна ТУТ. 


*********
Олександр Олесь. Поезії

1. Вивчити напам'ять вірш Олександра Олеся "Чари ночі", виразне декламування із заплющеними очима записати на камеру та надіслати вчителеві до 21.00. 5 квітня (четвер).
2. УВАЖНО переглянути фрагменти (04 хв 50 сек та 11 хв 10 сек) телеуроку «Поезія Олександра Олеся» можна ТУТ.
3. ПИСЬМОВО в зошитах скласти літературний паспорт поезії О. Олеся О слово рідне! Орле скутий!".
Матеріал для створення паспорту можна подивитись у підручнику Борзенко (стор. 210-211) та  ТУТ.
4. Опрацювати відеопояснення "Художній паралелізм" та записати в словники визначення. Див. ТУТ. 
5. Уміти відповідати на запропоновані питання. Питання до поезії див. ТУТ.
***********
 Олександр Олесь

ДЗ з укр. літ-ри /на 28.04/: перегляньте запропонований матеріал. Підготуйте (усно) розповідь про цікаві факти із життя Олександра Олеся.

1. Телеурок "Життя і творчість Олександра Олеся" дивись ТУТ.
2. Документальний фільм «Олександо Олесь: український геній із сумським корінням» дивись ТУТ.
3. Відео "Цікаві факти із життя Олександра Олеся" дивись ТУТ.


*********

Микола Вороний

ДЗ на 19.04 (понеділок):
1. УВАЖНО переглянути телеурок «Життя і творчість Миколи Вороного, діяльність поета» можна ТУТ. Зробити конспект та вміти відповідати на питання за біографією письменника.
2. Опрацювати теоретичний матеріал за підручником Авраменка (стор. 229-232) та Коваленко (стор. 282-286).

************
Леся Українка
Драма-феєрія «Лісова пісня»
ДЗ на 04.04. (понеділок):
1. Виписати цитати хар-ки Мавки, Лукаша, матері Лукаша та Килини (по 5-6) у вигляді таблиці (№ з/п, риса вдачі, цитата).
2. Опрацювати теорію за підр. Коваленко (стор. 267-278), Авраменка (стор. 221-228), Борзенка (стор. 176-181), уміти відповідати на питання.
3. Усно характеризувати Мавку, Лукаша, дядька Лева,. матір Лукаша та Килину, скориставшись теорією та планом хар-ки.  Свою відповідь підтверджувати цитатами з тексту.
Мавка
1. Казкова істота зі слов'янської міфології.
2. Зовнішність.
3. Зв'язок із природою.
4. Чистота любові до Лукаша, вірність.Благородство, здатність до самопожертви.
5. Волелюбність.
6. Вразливість, емоційність.
7. Поетичність і ліризм мови.
8. Символ вірного кохання, усього прекрасного, мрії.
Лукаш
1. Типовий поліський парубок.
2. Зовнішність.
3. Музична обдарованість.
4. Лукаш у І дії: кохання до Мавки, сором'язливість, романтичність, поетичність.
5. Згубний вплив дрібновласницького середовища - зміни в характері Лукаша: згрубілість, користолюбство, зрадливість.
6. Роздвоєність натури Лукаша, неусвідомленість свого покликання. 
7. Прозріння Лукаша, усвідомлення втраченого кохання: почуття вдячності Мавці, іронічне ставлення до багатства та сварок матері й Килини.
8. Трагедія Лукаша.
Дядько Лев
1. Мудрий поліський дід, уособлення зв'язку людини з природою, утілення ідеї гармонійного співіснування людини і природи.
2. Зовнішність.
3. Знавець народних звичаїв, вірувань, зілля.
4. Доброта, співчутливість.
5. Безкорисливість, благородство.
6. Ставлення до природи.
7. Спорідненість образів дядька Лева та Мавки.
Мати Лукаша і Килина
1. Типові образи жінок Полісся.
2. Схожість доль.
3. Зовнішність, одяг.
4. Приземленість.
5. Злість, сварливість.
6. Прагматичність, меркантильність, корисливість.
7. Духовна обмеженість і згрубілість, байдужість до краси природи і мистецтва.
8. Лицемірність, фальшивість.
9. Ставлення до інших персонажів.
10. Мовлення.

************
Леся Українка
Поезія «Contra spem spero!»
ДЗ на 31.03.
1. Знати відповіді на запропоновані питання.
Питання до поезії див. ТУТ.
2. Дочитати драму-феєрію "Лісова пісня".
Пояснення літературних термінів (алегорія, символ, антитеза,  інверсія, оксюморон, анафора, риторичні фігури) див. ТУТ.         

********
Леся Українка. Поезії

1. Вивчіть напам'ять вірш Лесі Українки «Contra spem spero!».
2. За підручником Авраменка опрацювати теорію на стор. 213-214.
3. Вивчити літературний термін "алюзія". Див. ТУТ. 
4. Опрацювати відеоаналіз вірша "Contra spem spero". Див. ТУТ.
5. Письмово скласти паспорт вірша.
6. Прочитати драму-феєрію "Лісова пісня".
***********
Леся Українка. Життєпис

1. Документальний фільм «Леся Українка» дивись  ТУТ.
2. Історичний проєкт "Машина часу" "Леся Українка. 150 років самотності" дивись  ТУТ. 
3. Фільм "Леся Українка: 10 вражаючих фактів" дивись  ТУТ.
4. Документальний фільм студії "ВІАТЕЛ" із серіалу «Гра долі» "Вір мені. Леся Українка" дивись ТУТ.
5. Фільм "Історія кохання Лесі Українки та Климента Квітки" дивись ТУТ.
6. У робочому зошиті письмово зробити схему (основні події, люди, географічні пункти тощо). НЕ МЕНШЕ 12 ПУНКТІВ!!! Розташування пунктів схеми на свій розсуд! Повинно бути читабельно, каліграфічно, охайно!
7. Уміти відповідати на питанння за біографією Лесі Українки.

**************
Життя Василя Стефаника

Завдання.  Перегляньте запропоновані фільми. Підготуйте (усно) цікаві факти із життя Василя Стефаника.
1. Документальний фільм "Машина часу. Василь Стефаник" дивись ТУТ.
2. Документальний фільм студії "ВІАТЕЛ" із серіалу «Гра долі» "Василь Стефаник. Дорога" (5 частин)  дивись в YouTube.

Новела «Камінний хрест»

УВАГА!!! У всіх повинен бути текст твору на друкованій основі з позначками, виділеннями, підкресленнями!!!

1. Прочитайте новелу «Камінний хрест». Рекомендую слухати аудіо і слідкувати за друкованим текстом, щоб робити позначки. Потім ще послухайте переказ новели.  Підготуйтесь до експрес-опитування за прочитаним твором.

2. Опрацюйте вказані сторінки підручників:
Борзенко стор. 149-151,
Пахаренко  стор. 166-169,
КОваленко стор. 221-226.

3. Заповніть таблицю. Дивіться ТУТ. 

4. Перегляньте (якщо встигнете, якщо ні - то улітку) фрагменти кінострічки «Камінний хрест» режисера Леоніди Осики (1968).

 

**********************
Ольга Кобилянська. 
Новела “Valse melancolique”

1. Прочитати новелу О. Кобилянської "Valse melancolique", виділяючи цитати характеристики Софії, Ганни та Марти.

2. За мотивами поеми 1990 р. режисер Б. Савченко зняв кінофільм «Меланхолійний вальс». Подивіться цю картину ТУТ.

3. Уважно прочитайте теоретичний матеріал за підручником Пахаренка (стор. 182-184) та Коваленко (стор. 205-212). Перегляньте учнівський проєкт ТУТ. 
4. Заповніть таблицю "Образи жінок-інтелектуалок" (таблицю див. ТУТ.).

**************

Ольга Кобилянська

1. Опрацювати біографію Ольги Кобилянської за підручником Пахаренка (стор. 172-178) та Слоньовської (стор. 208-214).

2. Уважно переглянути фільм «Ольга Кобилянська. Цікаві факти»  ТУТ  та "Ольга Кобилянська. / ГРА ДОЛІ" 
Частина 5

3. У робочому зошиті письмово зробити схему (основні події, люди, географічні пункти тощо). НЕ МЕНШЕ 12 ПУНКТІВ!!! Розташування пунктів схеми на свій розсуд! Повинно бути читабельно, каліграфічно, охайно!

4. Уміти відповідати на питанння за біографією Ольги Кобилянської.

***********************

Михайло Коцюбинський.
Повість «Тіні забутих предків»

1. Прочитати повість М. Коцюбинського «Тіні забутих предків», виділяючи цитати характеристики Івана, Марічки, Палагни. Також виділіть фрагменти, де йдеться про міфічних істот. Підготуйтесь до експрес-опитування.

2. Прочитати відповідні сторінки підручника (Коваленко 180-186; Авраменко 152-155). 

3. Усно відповідати на питання, підтверджуючи відповіді текстом:                                                                                  

1. За яких обставин зустрілися Іван та Марічка? Чому, всупереч обставинам, між ними виникла приязнь?
2. Як у творі розповідається про мистецьку обдарованість Івана? А які таланти мала Марічка?
3. Чи вважаєте ви, що Іванко та Марічка були дітьми прекрасної природи, жили за її законами? Свою відповідь аргументуйте.
4. Які випробування випали на долю закоханих? Чому їм не судилося стати на весільний рушник?
5. Як на Івана вплинула смерть Марічки?
7. Чим відрізнялися почуття Івана до Марічки й до Палагни?
8. Що стало причиною зради Палагни чоловікові з Юрою-мольфаром?
9. Як сприйняв Іван замах мольфара і Палагни на своє життя? Чому шукав розради в спогадах про минуле кохання?
10. Проаналізуйте розмову Івана з мавкою. Як виявляється благородство Івана в ставленні до мавки?

4. Заповнити таблицю "Життя і побут гуцулів. Фольклорна основа повісті" (чітко, повно, з коротким поясненням).  ВИКОНУЙТЕ ОХАЙНО, ПИШІТЬ РОЗБІРЛИВО, МАРКУЙТЕ МАТЕРІАЛ!!!


1
Міфічні істоти
(Запишіть згаданих у повісті міфічних істот та коротко розтлумачте).
Наприклад:
1.Щезник – чорт: у лісі пасе звірів.

2
Обряди і традиції гуцулів
(Перерахуйте згадані обряди та традиції гуцулів).
3
Народні свята
(Укажіть згадані в повісті народні свята).
4
Гуцульський одяг
(Запишіть назви гуцульського одягу, згаданого в повісті, та поясніть. Знайдіть фрагменти на початку твору про збори гуцулів до церкви та одяг Марічки, також вбрання Палагни).
5
Гуцульські ремесла
(Запишіть згадані гуцульські ремесла).
6
Народні інструменти
(Запишіть згадані в повісті народні інструменти та коротко розтлумачте).
7
Гуцульські пісні
(Який жанр гуцульського фольклору згадується? Запишіть 1-2 приклади).
8
Гуцульська говірка
(Поясніть значення 6-8 часто вживаних діалектизмів: файний, легінь, ватра,  ґазда, будз, бартка, стариня, плай, лудіння, маржинка, гачі, кичера тощо). 

Додаткову інформацію для виконання письмового завдання можна прочитати  ТУТ.

*****************************

Михайло Коцюбинський

1.     Уміти аналізувати новелу «Інтермецо» М. Коцюбинського. Опрацювати теоретичний матеріал за підручниками Авраменка (стор.131-133), Коваленко (стор. 174-179). Вивчити теорію в класній роботі.


*************************

                  Михайло Коцюбинський  
1.          Опрацювати  біографію Івана Михайла Коцюбинського за підручником Коваленко (стор. 162-168) та Авраменка (стор. 117-120).

2.          Уважно переглянути фільм «Михайло Коцюбинський. Біографія» за посиланням.   

3.          У робочому зошиті письмово зробити схему (НЕ КОНСПЕКТ!!!)  (основні події, люди, географічні пункти тощо) за зразком, який учитель використовував для пояснення біографії Івана Нечуя-Левицького та Панаса Мирного.  10-12 ПУНКТІВ!!! (НЕ БІЛЬШЕ!!!) Розташування пунктів схеми на свій розсуд! Повинно бути читабельно, каліграфічно, охайно!

4.          Уміти відповідати на питанння за біографією Михайла Коцюбинського. 

НАГАДУВАННЯ!!! Декламування прологу з поеми "Мойсей" записуєте на камеру відповідно до вимог (очі заплющені або з пов'язкою) і надсилаєте вайбером. 

Останній термін 15.01.2021 (п'ятниця) до 21.00.

****************************

                   Іван Якович Франко. Поема "МОЙСЕЙ"
   ДЗ ДЛЯ 10-В  НА 13.12.2023, 10-А, 10-Б на 18.12

1. Опрацювати теоретичний матеріал за підручниками Пахаренка (стор. 114-118), Авраменка (стор.95-98), Коваленко (стор. 140-145).
2. Усно вміти характеризувати образ Мойсея, підтверджуючи цитатами. Відповіді на 3-7 пункти записати в зошиті, використовуючи матеріал уроків та запропонованих підручників. Писати чітко та коротко у вигляді таблиці, маркувати!!!


План характеристики Мойсея
1. Центральний образ поеми — Мойсей.
2. Опис зовнішності.
3. Особлива місія Мойсея.
4. Відданість інтересам народу.
5. Важкі сумніви, внутрішня боротьба пророка.
6. Трагізм долі Мойсея.
7. Віра в майбутнє.

Матеріал на допомогу див. ТУТ.
Питання див. ТУТ.

ДЗ з укр літ-ри /на п'ятницю 11.12/ для всіх учнів: 
                       Іван Якович Франко
1.         Скласти й записат в зошит паспорт поезії "Чого являєшся мені...":   
збірка, рід, вид лірики, жанр, форма, композиція, основний мотив, ідея, ключові образи, художні засоби (назва +1-2 приклади). ЗАПИСУВАТИ В КОЛОНКУ, МАРКУЮЧИ!!! З Інтернету НЕ СПИСУВАТИ - ВИКОРИСТОВУВАТИ МАТЕРІАЛ УРОКУ ТА ПІДРУЧНИКІВ!!!
2.    Прочитати поему Івана Франка "Мойсей",  виділяючи цитати характеристики Мойсея. Прослухати чи прочитати переказ тексту.
3. Опрацювати теоретичний матеріал з підручників Авраменка (стор.95-98), Коваленко (стор. 140-145).


ДЗ з укр літ-ри /на п'ятницю 04.12/ для всіх учнів:             
Іван Якович Франко

1.                Знати тексти віршів Івана Франа «Гімн» та «Сикстинська Мадонна».

2.                Вивчити напам'ять розглянуті художні засоби, уміти знаходити їх у текстах віршів.

3.                Опрацювати теоретичний матеріал з підручників Авраменка (стор.82-84), Коваленко (стор. 127-133).

4.                Прочитати статтю «Три любові та шлюб Івана Франка».

5.        Вивчити напам'ять вірш "Чого являєшся мені у сні?"

6.                Знати відповіді на питання за лірикою Івана Франка.

ТЕКСТИ ВСІХ ВІРШІВ РОЗДРУКУВАТИ!!!

Увага!!! Учням, яких не було на уроці, переписати в присутніх терміни та матеріал у класній роботі!!!

Питання за лірикою Івана Франка

  1. Як називалася перша збірка І. Франка? Кому вона була присвячена?
  2. Назвіть другу збірку І. Франка. Кому вона була присвячена?
  3. Яка лірика називається громадянською? /Див. нижче/
  4. Поясніть назву третьої збірки І. Франка.
  5. Провідний мотив вірша «Гімн».
  6. Ідея вірша «Гімн».
  7. Що таке алегорія?
  8. Що уособлює вічний революціонер у вірші «Гімн»?
  9. Що таке анафора? Проілюструйте прикладами з вірша «Гімн».
  10. Що таке рефрен? Назвіть його роль у вірші «Гімн»?
  11. Що таке градація? Проілюструйте прикладами з вірша «Гімн».
  12. Що таке алітерація? Яке її значення і вірші «Гімн»?
  13. Що таке антитеза?
  14. Знайдіть образи, що протиставляються, у вірші «ГІмн».
  15. До якого вірша Т. Шевченка близький вірш Івана Франка за ідейним спрямуванням?
  16. Що таке сонет?
  17. Еталоном чого є для Франка образ Богоматері?
  18. Які художні засоби використано у сонеті для ствердження думки, що мистецтво - духовна скарбниця людства?
  19. Що стало поштовхом до написання збірки «Зівʼяле листя?»
  20. Схарактеризуйте композицію книги «Зівʼяле листя».
  21. Що таке цикл? Скільки циклів поезій входить до збірки «Зівʼяле листя?»
  22. Як Іван Франко визначив жанр книги «Зівʼяле листя»? Чому?
  23. Чим вірш «Ой ти, дівчино, з горіха зерня…» близький до народної пісні?
  24. Які деталі  свідчать про те, що любов хлопця не знаходить відгуку в серці дівчини?
  25. Назвіть контрастні образи у вірші «Чого являєшся мені у сні»?
Громадянська (політична) лірика — поетичні твори, присвячені актуальним проблемам суспільного життя. Провідні мотиви політичної лірики — свобода особи, народу і державної незалежності, захист прав людини, викриття антигуманного суспільства, заклики до боротьби.  

**************************************
ДЗ з укр літ-ри /на четвер 25.11/: 

Іван Якович Франко


1.   Опрацювати  біографію Івана Франка за підручником Коваленко (стор. 110- 118) та Авраменка (76-82).
2.   У робочому зошиті письмово зробити схему (основні події, люди, географічні пункти тощо) за зразком, який учитель використовував для пояснення біографії Івана Нечуя-Левицького та Панаса Мирного.  НЕ МЕНШЕ 12 ПУНКТІВ!!! Розташування пунктів схеми на свій розсуд! Повинно бути читабельно, каліграфічно, охайно!
3.   Уважно подивитися відеопояснення на каналі IMedia Master  «Іван Франко. Історія України. Біографія»  за посиланням.   
4.   Уважно переглянути фільм «Іван Франко. Найпікантніші факти із життя» із циклу «Історична правда в деталях» Вагтанга Кіпіані  за посиланням.   
5.   Уміти відповідати на питанння за біографією Івана Франка. 



ДЗ з укр літ-ри /на четвер 25.11/: 
1. Уважно прослухати аналіз трагікомедії з вуст іншого викладача.
Відео можна подивитися ТУТ .
2. Уважно прочитати теорію:  стор. 99-106 (Коваленко), 56-58 (Борзенко), 46-49 (Фасоля), 76-79 (Слоньовська).

ПІДГОТУВАТИСЯ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ: знати тексти та теорію  підручника!!! 






ДЗ з укр літ-ри /на 21.11/ для всіх учнів: 
1. Уважно прочитати теорію:  стор. 99-106 (Коваленко), 56-58 (Борзенко), 46-49 (Фасоля), 76-79 (Слоньовська).
2. Письмово відповісти на питання:
  • Жанр твору?
  • Хто став прототипом Мартина Борулі? Чому?
  • З яким твором французької літ-ри перегукується п'єса Карпенка-Карого? Чому?
  • Тема твору?
  • Елементи сюжету?
3. Уміти усно характеризувати Мартина Борулю. Виділити в тексті п'єси цитати характеристики персонажа. 

4. Знайти в трагікомедії комічні епізоди, ситуації, образи, репліки. Уміти аналізувати їх.

5. Уміти усно характеризувати Мартина, Марисю, Степана, Палажку, Націєвського, Омелька, Гервасія. Виділити в тексті п'єси цитати характеристики персонажів. 
6. Знайти в трагікомедії комічні епізоди, ситуації, образи, репліки. Уміти аналізувати їх.

ДЗ з укр літ-ри /на 21.11/ для учнів, яких не було на уроці, або тих, у кого є потреба повторити вивчене:
1. Опрацювати (якщо учень не чув цього на уроці) відеопояснення "Українське театральне мистецтво другої половини ХІХ ст." та "Театр українських корифеїв" (див. посилання нижче). 
2. Уважно прочитати запропоновану теорію про розвиток українського театру: стор. 38-41 (Фасоля), стор. 80-87 (Коваленко).
3. Переглянути фільми про Івана Карпенка-Карого (див. нижче).
4. Прочитати інформацію про життя та творчість письменника: стор. 42-45 (Фасоля), стор. 89-97 (Коваленко). 
5. Знати текст п'єси Івана Карпенка-Карого "Мартин Боруля".

****************
Олександр Олесь.
Поезії

Завдання 1. Вивчити напам'ять вірш Олександра Олеся "Чари ночі", записати відео (очі затуляти руками або заплющити) та надіслати вчителеві до 21.00. 7 квітня (середи).

ДОДАТКОВІ ПИТАННЯ ДО ПОЕЗІЇ СТАВИТИМУ ЗА ДОМАШНІМ ЗАВДАННЯМ!!!

Завдання 2. (письмове!!!): скласти літературний паспорт поезії "Чари ночі" та зробити ідейно-художній аналіз вірша "О слово рідне! Орле скутий!"

Матеріал для ідейно-художнього аналізу можна подивитись ТУТ.

Завдання 3. Підготуватися до контрольної роботи у формі усного опитування. Тема "Творчість Лесі Українки, Миколи Вороного, Олександра Олеся"

**************
Життя і творчість Олександра Олеся

ДЗ з укр. літ-ри /на 02.04/: перегляньте запропонований матеріал. Підготуйте (усно) розповідь про цікаві факти із життя Олександра Олеся.


1. Телеурок "Життя і творчість Олександра Олеся" дивись ТУТ.
2. Документальний фільм «Олександо Олесь: український геній із сумським корінням» дивись ТУТ.
3. Відео "Цікаві факти із життя Олександра Олеся" дивись ТУТ.

***************
Символізм. Микола Вороний.
Поезія "Блакитна Панна"

Завдання 1. Вивчити напам'ять вірш Миколи Вороного "Блакитна Панна", записати відео (вимоги такі самі) та надіслати вчителеві до 21.00. 31 березня (середи).

ДОДАТКОВІ ПИТАННЯ ДО ПОЕЗІЇ ОПУБЛІКУЮ ПІЗНІШЕ!!!

Завдання 2. Законспектувати в класній роботі за26.03. ознаки символізму та скласти літературний паспорт вірша.

Матеріал для конспектування можна подивитись ТУТ.

**************
Життя і творчість Миколи Вороного

ДЗ з укр літ-ри /на 26.03/:  

Завдання. Перегляньте запропонований матеріал. Підготуйте (усно) розповідь про цікаві факти із життя Миколи Вороного.
1. Телеурок "Життя і творчість Миколи Вороного, діяльність поета" дивись ТУТ. 
2. Документальний фільм «Микола Вороний» дивись ТУТ.

НАГАДУВАННЯ!!!   На першому з двох уроків допрацьовуватимемо "Лісову пісню". Повторіть характеристику образу Лукаша та дядька Лева.

*************************
Леся Українка. Драма-феєрія "Лісова пісня"

ДЗ з укр літ-ри /на 05.05/:  письмово схарактеризувати міфічну істоту, підкріплюючи цитатами, за орієнтовним планом (див. нижче).

Орієнтовний план характеристики міфічної істоти
1. Фольклорні відомості про істоту.
2. Коли вперше бачимо в драмі-феєрії?
3. Як описано істоту у творі Лесі Українки?
4. У яких епізодах бере участь? Допомагає чи шкодить людям?

Розподіл персонажів (у дужках указано порядковий номер учня за списком):
• Перелесник (1-2)
• Той, що в скалі сидить (3-5)
• Той, що греблі рве (6-8)
• Лісовик (9-11)
• Водяник (12-13)
• Русалка Польова (14-16)
• Русалка (17-19)
• Куць (20-21)
• Потерчата (22-23)
• Злидні (24-25)

*************************************
Леся Українка. Драма-феєрія "Лісова пісня"

ДЗ з укр літ-ри /на 19.03/:  

1. Уважно прочитати теоретичний матеріал за підручником Коваленко (стор. 267-277), Фасолі (стор. 156-161), Борзенко (стор. 176-181).
2. Підготувати усну характеристику персонажів, підкріплюючи цитатами, за орієнтовним планом (див. нижче).
3. Напишіть у зошиті фрагмент твору (6-8 рядків): проілюструйте прикладом із драми-феєрії один (на вибір) наведений аргумент.

Аргумент 1. Кохання — це щонайтонше відчуття душі коханої людини, це вбачання сенсу свого життя в її щасті.
Аргумент 2. Людина має прагнути до гармонійного співіснування з довкіллям і зобов’язана жити в злагоді з природою.
Аргумент 3. Благородство – готовність жертвувати собою, здатність ставити щось вище особистих бажань.


МАВКА

1. Як змінюється зовнішність Мавки з розвитком сюжету? 
2. Зв’язок із природою.
3. Чистота любові до Лукаша.
4. Благородство.

ЛУКАШ

1. Зовнішність.
2. Мистецьке обдарування, талант, поетичність.
3. Стосунки Лукаша з Мавкою та Килиною. Порівняйте.
4. Роздвоєність натури.
5. Як міняється характер Лукаша?
6. У чому трагедія Лукаша?


ДЯДЬКО ЛЕВ

1. Зовнішність
2. Знання вірувань, народних звичаїв.
3. Розуміння краси й цінності природи.
4. Доброта, благородство.

************************
Леся Українка. «Contra spem spero!»

Питання до поезії дивіться ТУТ.

**************************

Леся Українка. Лірика

ДЗ з укр літ-ри /на 26.02/:  

1. Прочитати вірші: «Слово, чому ти не твердая криця?..» ; «Мріє, не зрадь»; «Стояла я і слухала весну…»; «Contra spem spero!». Скористайтесь аудіо чи відео. У кожному підкреслити ключові образи та визначити художні засоби.
2. Опрацювати теоретичний матеріал (стор. 262-265 за підручником Коваленко або іншим підручником).
3. Письмово відповісти на питання:
· Три збірки Лесі Українки.
· Записати ідею кожного вірша.



*****************


Відеовітання для Лесі


25 лютого виповнюється 150 років від дня народження Лесі Українки.

Запишіть відеовітання для Лесі з днем народження!
ДЛЯ ОХОЧИХ!!!

Вимоги:

Побажання повинні відповідати особливостям характеру та обставинам життя Лесі, не бути ТИПОВИМИ (наприклад, щастя, здоров'я тощо).
Змістовний та грамотний текст (вичитуєте самі + гугл на допомогу).
Текст не читати.
Правильне та емоційне інтонування (повільний темп, паузи, логічні наголоси).
Якісний звук.
Тривалість 30-40 секунд.
Автор на екрані (можна чергувати з доречними фото Лесі, ілюстраціями, відео тощо).
Авторські знахідки, оригінальні ідеї монтажу вітаються!
Дедлайн – 20 лютого 21.00.
За змістовний та грамотний текст + 1 бал до першої теми з
мови. За інтонування, авторські ідеї, технічні характеристики +
1 бал – до теми з літ-ри. Якщо роботу буде виконано неякісно, з помилками – бали не додаватимуться.
Успіхів!!!

Театр корифеїв
ДЗ для 10-х класів.
1. Опрацювати запропоновані відеопояснення, зробити короткі записи про театр корифеїв (0,5-1 сторінка). Кожну нову думку пишемо з нового рядка. Обов'язково маркувати!!! Формулюємо коротко і чітко, використовуючи стрижневі слова.

2. Охочі можуть опрацювати документальні фільми про діячів театру корифеїв студії ВІАТЕЛ  із серіалу «Гра долі»


3. Прочитати (роблячи помітки) п'єсу Івана Карпенка-Карого "МАРТИН БОРУЛЯ". Бути готовим до опитування за текстом. 

Марко Кропивницький

Марко Кропивницький. Документальний фільм студії ВІАТЕЛ  із серіалу «Гра долі».  Режисер: В.П.Вітер. Ведуча: Н.Сопіт.

Марія Заньковецька

Обожнювана /МаріяЗаньковецька/. Документальний фільм студії ВІАТЕЛ  із серіалу «Гра долі».  Режисер: В.П.Вітер. Ведуча: Н.Сопіт.

Микола Садовський

Останній лоцман /Микола Садовський/. Документальний фільм студії ВІАТЕЛ  із серіалу «Гра долі».  Режисер: В.П.Вітер. Ведуча: Н.Сопіт.

Михайло Старицький

Моє серце ножами проймає /МихайлоСтарицький/. Документальний фільм студії ВІАТЕЛ  із серіалу «Гра долі».  Режисер: В.П.Вітер. Ведуча: Н.Сопіт.

Іван Карпенко-Карий
Режисер: В.П.Вітер. Ведуча: Н.Сопіт
«Мартин Боруля». Фільм-спектакль Київського державного академічного українського драматичного театру імені І. Я. Франка за п'єсою Івана Тобілевича, знятий у 1953 році на Київській кіностудії художніх фільмів. Режисер спектаклю — Гнат Юра, режисер фільму — Олексій Швачко.

ДЗ для 10-х класів
ЖІНОЧІ ОБРАЗИ В РОМАНІ ПАНАСА МИРНОГО та ІВАНА БІЛИКА                           «ХІБА РЕВУТЬ ВОЛИ, ЯК ЯСЛА ПОВНІ?»

Завдання 1. Опрацюйте теоретичний матеріал за підручником Коваленко (стор. 70-72), Фасолі (стор. 35-36), Слоньовської /профіль/ (стор. 61,62,65), Пахаренка /профіль/ (стор. 50-51), Авраменка (стор. 53-54). ВИБЕРІТЬ МАТЕРІАЛ, ЯКИЙ СТОСУЄТЬСЯ ЛИШЕ ВАШОГО ПЕРСОНАЖА!!!

Завдання 2. Перегляньте відео про персонажа, який ви характеризуєте, ТУТ.

Завдання 3. Перегляньте онлайн-урок «Жіночі образи в романі “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”» ТУТ

Завдання 4. ПИСЬМОВО в робочому зошиті ЗА ЗРАЗКОМ складіть асоціативні кущі (використовуючи матеріал підручників та запропоноване відео) до свого жіночого образу. Пишіть небагато, але точно, використовуючи факти з тексту (цитат НЕ ТРЕБА – лише переказ!!!)
1. Які риси вдачі притаманні жінці (указати 3-4 ключові риси)?
2. Які стосунки склались із Чіпкою? Яка її роль у житті Варениченка?
3. Ідейне навантаження образу (яку ідею автор утілює в образі?)


Зразок (до іншого твору)
НАДІЙКА (В. Підмогильний. Роман «Місто»)

1. Наївна (1-2 епізоди з твору для підтвердження), мрійлива (1-2 епізоди з твору для підтвердження), нефальшива (1-2 епізоди з твору для підтвердження).
2. Надійка вабить Степана доти, поки він відчуває внутрішню причетність до рідного села. Відштовхнувши її, він відштовхнув своє повернення до рідних витоків. Це дало йому можливість відчути свободу вибору.
3. Надійка — уособлення села. Їхнє спілкування нагадувало Степану про село, додавало сил, щоб укоренитися в місті. Надійка була втіленням сільського минулого, яке заважало вільному диханню.


ДЗ для 10-А на 09.10, 10-Б на 10.10, 10-В на 04.10
            Чіпка: перетворення правдошукача на розбійника

Завдання 1. Опрацюйте схему та відео за посиланнями нижче.

Відеопояснення "Образна система роману" див. ТУТ.
Короткий аналіз роману див. ТУТ.

   Завдання 2.
Опрацюйте теорію з підручника Авраменка (стор.50-53), Борзенка (стор. 42-43), Коваленка (стор. 68-70). Заповніть таблицю «Негативні й позитивні впливи в житті Чіпки» (назвіть мінімум по 5-6 різних впливів, про які йдеться в частинах 1,4). З ПІДРУЧНИКІВ ПІДРЯД НЕ СПИСУВАТИ!!! УЗЯТИ ЗА ОСНОВУ + ДОДАТИ СВОЄ БАЧЕННЯ!!! 
----------------------

Негативні й позитивні впливи в житті Чіпки

Зміст роману дає підстави вважати, що Чіпка міг зробити й інший вибір. Життєві умови, які формували його як особистість, не такі вже й однозначні, одновимірні. Якісь обставини тягли Варениченка в прірву морального занепаду, а інші оберігали його від «слизької дороги».
Отже, негативні й позитивні впливи в житті Чіпки зрівноважені — це значить, що не самі лише зовнішні причини штовхали його на «слизьку дорогу».

№ з/п

Позитивні впливи

Негативні впливи

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 


                    Панас Мирний та Іван Білик

        Роман "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"

ДЗ (для всіх):
1. Прочитати роман, виділяючи олівцем цитати характеристики героїв. Підготуватися до опитування за текстом.
Рід літ-ри: епос
Жанр: соціально-психологічний роман (суспільно значущі соціальні проблеми, процеси зображено через світосприймання,  психологію героїв, їхні думки, прагнення й переживання)
Художній метод: реалізм.
Історія написання роману:  нарис «Подоріжжя від Полтави до Гадячого» - повість «Чіпка» - роман «Пропаща сила», а згодом — «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Місце дії в романі: село Піски, Російська імперія
Час дії:  понад 150 років: від зруйнування Запорозької Січі, запровадження кріпацтва і скасування панщини до реальних подій, пов’язаних із грабіжницькою діяльністю прототипа Чіпки Варениченка – Василя Гнидки.

Тема:  трагічна історія життя Ничипора Варениченка, його перемог і падінь, зумовлена соціальними умовами кріпосницької дійсності та пореформеною епохою; змалювання до­лі правдошукача-бунтаря, «пропащої сили».
Головна ідея виражена самою алегоричною назвою твору — нагодовані воли не ревтимуть: селяни житимуть мирно, якщо будуть задоволені своїм добробутом, своїм суспільним статусом (якби не нестерпне гноблення).
Основна проблема: злочином несправедливість не здолати; за допомогою насильства світ не вдосконалиш. Відповідаючи на зло злом, людина лише посилює його й замикає в коло, з якого немає виходу. Автор заперечує боротьбу з несправедливістю через зло­чин, пролиття крові.
Композиція роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» складна: він має чотири частини, тридцять розділів(академік О. Білецький назвав твір «будинком з багатьма прибудовами і надбудовами» че­рез його композиційну складність).
Сюжет.
Частина перша
·        «Польова царівна»
·        «Двужон»
·        «Дитячі літа»
·        «Жив-жив!»
·        «Тайна-невтайна»
·        «Дознався»
·        «Хазяїн»
Частина четверта
·        «Невзначай свої»
·        «Розбишацька дочка»
·        «Козак – не без щастя, дівка – не без долі»
·        «На своїм добрі»
·        «Новий вік»
·        «Старе — та поновлене»
·        «Лихо не мовчить»
·        «Так оце та правда!»
Головні герої твору: 
Чіпка (Ничипір) Варениченко
його мати Мотря
батько Іван Вареник (Притика, Остап Хрущ, Хрущов)
баба Оришка
Грицько Чупруненко
Христя
Матня, Лушня й Пацюк
Максим Ґудзь
Явдоха
Галя (дружина Чіпки)

Панас Мирний. Життєпис

ДЗ (для учнів, які були відсутні на уроці):
1. Прочитати про життя та творчість Панаса Мирного з будь-якого підручника. 
2. Записати в зошит запропоновану нижче схему.

3. Переглянути запропоновані відеосюжети.

Музей Панаса Мирного (подорож перша)

Для тих, хто хоче знати більше:

Панас Мирний. Передача з циклу "Невідоме про відомих" (історії кохання видатних українців за книгою Неллі Топської "Любов-наснага, любов-журба").


Засоби змалювання комічного в повісті
Івана Нечуя-Левицького «Кайдашева сім'я»

Завдання. Заповніть таблицю, добираючи приклади та цитати з повісті




 

Іван Семенович Нечуй-Левицький 
 Повість «Кайдашева сім'я»

ДЗ для 10-В (на 13.09), 10-А (на 18.09), 10-Б (19.09).

Завдання 1. Опрацюйте запропоновану теорію: Авраменко 15-17, Фасоля 21-23, Коваленко 37-42.
Завдання 2. Опрацюйте надісланий відеоматеріал
https://www.youtube.com/watch?v=LwdadBfjPxI
https://www.youtube.com/watch?v=pHsVgYZ_QzE
Завдання 3. Заповніть таблицю (ПІСЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ ТЕОРІЇ Й ВІДЕО!!!), виділяючи в характерах героїв позитивне й негативне (обов’язкова вимога – використати опрацьовану теорію та відео). У дужках указуйте сторінку повісті, де є підтвердження вказаної риси вдачі.



Завдання 4. До кожної риси вдачі дібрати з тексту цитати хар-ки персонажів (ви повинні були читати твір з олівцем у руках на друкованій основі), а втаблиці записати сторінки, на яких ці цитати можна прочитати.



                               Теорія літератури

Завдання. Записати терміни в літературознавчий словник та вивчити.

Реалізм – літературний напрям, що характеризується правдивим і всебічним відображенням дійсності завдяки типізації життєвих явищ.

Характерні ознаки реалізму:
 правдиве зображення типових подій і героїв у типових обставинах;
 поєднання типового та індивідуального в характерах героїв;
 характер і вчинки героя пояснюються умовами його повсякденного життя та соціальним походженням;
 зазвичай відсутня ідеалізація героя;
 головний конфлікт породжений соціальною несправедливістю.

Повість – епічний твір середньої жанрової форми, який хар-ся однолінійним сюжетом, а за шириною охоплення життєвих явищ і глибиною розкриття посідає проміжне місце між оповіданням і романом.

Соціально-побутова повість – це така, у якій картини родинного життя та побуту героїв
зображені на тлі певних суспільних подій та зумовлюються ними.

Прототип — реальна особа, факти життя якої покла­дено в основу створеного письменником ху­дожнього образу.

Іван Семенович Нечуй-Левицький
Повість «Кайдашева сім'я»

Завдання. Коротко відповісти на поставлені питання
1. Коли було написано повість «Кайдашева сім'я»?
2. Жанр твору?
3. Чому повість «Кайдашева сім'я» називають хронікою?
4. Коли і де відбуваються події повісті?
5. Прототипи Кайдашів?
6. Тема повісті?
7. Композиція твору?
8. Яка особливість (принцип) сюжету повісті?
9. Протягом якого часу (приблизно) і де (міста, села) відбуваються події у творі?
10. Розкрийте причину конфлікту молодих Кайдашенків із батьками.

«Кайдашева сім'я». Аудіокнига
Читає: народний артист України, лауреат Шевченківської премії Анатолій Паламаренко

«Кайдашева сім'я». Художній фільм /1993/.


ПІДРУЧНИКИ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 10-ГО КЛАСУ

СТАНДАРТ

Українська література (рівень стандарту). 10 клас. О. Авраменко. В. Пахаренко. 2019




Немає коментарів:

Дописати коментар