6 клас. Укр. мова


Розряди займенників за значенням 


Тести з теми можна завантажити ТУТ.





Числівник

Тести з теми можна завантажити ТУТ.



1.     Шановні учні! Тему «Написання складних слів» ми вже вчили в розділі «СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ» (Заболотний, &19). Повторіть спочатку вказану теорію, а потім приступайте до опрацювання теми «Написання складних прикметників» (Заболотний, & 49) + теорія, яку я вам пропоную (тут зібрано всі основні правила, більшість з яких вам уже знайомі).  Усі винятки знати НАПАМ′ЯТЬ.
Після вивчення теорії виконайте ПИСЬМОВО в робочому зошиті вправи за підручником Заболотного 411, 412, 413.
Теорію з теми можна завантажити ТУТ.

2.     Самостійно опрацюйте, наскільки зможете,  & 36 (Глазова) , виконайте ПИСЬМОВО в робочому зошиті  вправу  415.

3.     Повторіть усю тему «ПРИКМЕТНИК». Після того роздрукуйте тести з теми й виконуйте їх на друкованій основі, обравши правильну відповідь, а в невибраних рядках підкресливши зайві слова. Якщо будуть питання, відповім, коли відновиться навчальний процес. Виконавши тестові завдання, ви підготуєтеся до контролю знань з теми.
Тести з теми можна завантажити ТУТ.


      4.    Крім запропонованих завдань, на наступний урок усім вивчити тему «Написання н і нн у прикметниках», яку я пояснювала,  і виконати задану вправу.




Ступені порівняння прикметників

Домашнє завдання.
І. Спочатку випишіть прикметники, які не утворюють ступенів порівняння.
ІІ. Потім – ті прикметники,  у яких допущено граматичні та орфографічні помилки при творенні ступенів порівняння, виправте знайдені помилки.

Зразок:  І. Завеликий, …….
ІІ. Самий розумний – найрозумніший, ……..

          Менш вдалий,  більш  завеликий,  дорожчий,  самий розумний, найбільш сумний,  більш розкішний, найглибший, найлисіший,  менш білявий, найгарніший,  вузчий, щонайскладніший, щедріший за всіх, більш прехитрий, якнаймиліший, нищий, найбільш густіший, дужчий, найсинюватіший, менш світло-зелений,  більш тонесенький, самий гірший, молодший,  менш темнуватий,  легчий,більш чорноокий, дзвінкіший, менш чалий, сильніший від усіх.

УВАГА!!!

Перегляньте або виконайте, якщо досі цього не зробили під час карантину,  вправи з таких тем: «Повні та короткі форми прикметників», «Відмінювання прикметників». Якщо є питання, готуйте – відповім!



                        Завдання для узагальнення
(ці завдання виконуйте останніми після вичення теорії і 
виконання тренувальних вправ)

Прикметник

Завдання 1. Утворіть від іменників присвійні прикметники.
Ольга,  Шевченко, тітка,  Таня, Олександр, Олександра, Галя,   Петренко, дочка, Марійка, Юрій, Мелашка, Надя, Надія, свекруха, Параска, Євгенія, Євгеній.

Завдання 2. Визначити розряд прикметників за значенням.
Шоколадні цукерки
шоколадний відтінок
куряча котлета
куряча пір’їна
кам'яне   обличчя  
кам'яна підлога   
срібна голова
срібний посуд
ослячі вуха
осляча впертість
лисяча голова
лисяча шуба

Завдання 3. Випишіть прикметники, які не мають ступенів порівняння і поясніть  причини цього.
Стрункий, предобрий, глухий, новий, нездоланний, дешевий, тонкий, надважкий, легкий, білявий, бадьорий, білуватий,  світлий, темно-синій, теплий,  темнуватий, цікавий, сліпий,  круглий, смачний, надзвичайний, кислий, малесенький, дорогий, зеленавий премудрий, товстенний, хитрющий, важкий, здоровенний, високий, буланий, веселий, недобрий, глибокий, здібний.


ПОВНІ І КОРОТКІ ФОРМИ ПРИКМЕТНИКІВ

             Домашнє завдання: 

                  1. Перегляньте відеоурок "Повні і короткі форми прикметників".  

                    
                    2. Виконайте запропоновані завдання: 
                        Заболотний & 43, вправа 358 (письмово).
          

     ТВОРЕННЯ ПРИКМЕТНИКІВ. НАПИСАННЯ    ПРИКМЕТНИКОВИХ СУФІКСІВ

                Домашнє завдання

                1. Перегляньте відеоурок "Творення прикметників. Написання суфіксів".

    

                   2. Виконайте запропоновані завдання: 
                       Заболотний & 45,46, вправа 374, 385 (письмово виконати обидві вправи).

СТУПЕНІ ПОРІВНЯННЯ ЯКІСНИХ ПРИКМЕТНИКІВ

     Домашнє завдання:
         1. Перегляньте відеоурок "Ступені порівняння якісних прикметників".  
           

         2. Виконайте запропоновані завдання:
           Заболотний & 42, вправи 352(усно), 355 (письмово).
          

ПРИКМЕТНИКИ ТВЕРДОЇ І М'ЯКОЇ ГРУП. 

ВІДМІНЮВАННЯ ПРИКМЕТНИКІВ

       Домашнє завдання:

         1. Перегляньте відеоурок "Прикметники твердої і м"якої груп. Відмінювання 
             прикметників". 

         2. Виконайте запропоновані завдання:
           Заболотний & 44, вправи 364, 365, 371 (усно)


Прикметник: загальне значення, 
морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди прикметників за значенням: 
якісні, відносні, присвійні
    Домашнє завдання:
    1. Перегляньте відеоурок "Прикметник. Розряди
        прикметників за значенням".   
        
         2. Виконайте запропоновані завдання:
           Заболотний & 40, 41, вправи 343, 344, 345 (усно).
           Глазова & 27, вправи 327, 329 (письмово).



Тестові завдання до теми "Іменник" 
дивись ТУТ 



Питання до теми 
"ВІДМІНЮВАННЯ ІМЕННИКІВ" дивись ТУТ


Підготовка до ТКР № 2
З*ясуйте значення запропонованих фразеологізмів:
  • іти на муху з обухом
  • ускочити в халепу
  • рвати кайдани
  • ставати на диби
  • опустити руки
  • держати хвіст бубликом
  • нести свій хрест
  • перейти рубікон
  • пасти ластів*ят
  • пускати півня
  • припасти до серця
  • пройти крізь вогонь і воду
  • зуби з*їсти
  • з батька рідного здерти
  • повернення блудного сина
  • канути в Лету
  • віддати пальму першості
Власне українські та запозичені слова 
  Завдання.  Усно поясніть лексичне значення іншомовних слів. Доберіть до них    власне українські синоніми. За потреби скористайтесь довідковим матеріалом.

  Зразок:  аргумент – доказ
  Вояж, ексклюзивний, компетенція, феєричний, абсурд, респектабельний, ностальгія, елітний,   реанімація, фатальний, синхронний, гурман.

ДОВІДКОВИЙ МАТЕРІАЛ


1.  Абонемент     1. Документ, який посвідчує право людини чи групи осіб на користування (за плату чи безплатно) чим-небудь (книжками, телефоном, місцем у театрі, на стадіоні і т. ін.) протягом визначеного часу.   2. Реєстрова бібліотечна картка читача - абонента.

2.    Абсурд      безглуздя, нісенітниця, бредня, дурниця

3.    Акомпанемент    1. Супровід основної партії (солістів) або головної мелодії (соло) вокального чи інструментального твору. Виконується оркестром, ансамблем або на окремому інструменті. 2. перен. дії, що супроводять якусь подію, створюють обстановку для того, що відбувається. 

4.    Амнезія     ослаблення чи втрата пам'яті внаслідок різних уражень головного мозку.

5.    аргумент    1. Підстава, доказ, довід, що наводиться для обгрунтування, підтвердження чогось. 2. мат. Незалежна змінна величина.

6.    Апеляція   1. Оскарження ухвали, постанови нижчої інстанції (звичайно судової) перед вищою.  2. перен. Звернення до когось, чогось за підтримкою, порадою. 

7.    Вояж   подорож, мандри

8.    гармонійний    заснований на гармонії

9.    Гурман    людина, що любить смачно поїсти, ласун; гастроном

10. Депортація   примусове вигнання, виселення людей з місця постійного проживання

11. Дилетант   аматор; людина, яка займається певною діяльністю у сфері науки, літератури, мистецтва, маючи обмежені поверхові знання з приводу чогось.

12. динамічний    1. Здатний до руху, розвитку, видозміни. 2. Зв'язаний з проявом руху.

13. Диспут   1. Прилюдні дебати на громадську політичну чи наукову тему. 2. Прилюдний захист дисертації на здобуття наукового ступеня.

14. Дисбаланс   неврівноваженість обертових деталей машини щодо їхньої осі.

15. Діалект   місцевий різновид мови, говірка

16. Ексклюзивний       особливий, винятковий, розповсюджений на обмежене коло суб'єктів та об'єктів

17. Елітний     добірний, найкращий, той, що становить еліту

18. еталон     1. Зразкова міра або зразковий вимірювальний прилад. 2. перен. Зразок, мірило.
19. Ефект          1. Результат, наслідок яких-небудь причин, заходів, дій.    2. Сильне враження, спричинене ким-небудь або чим-небудь. 
20. Ілюзія   1. Оманливе, хибне сприймання людиною дійсності. 2. Нездійсненна мрія, необгрунтована надія.
21. Імідж          це те враження, яке справляє особистість (організація) на іншу людину або суспільну групу , завдяки іміджу будь-який об'єкт є відомим.
22. Імпозантний   показний, здатний привертати увагу зовнішнім виглядом, манерами; поважний, статечний, презентабельний, солідний.
23. Імпорт    ввіз будь-якою країною з-за кордону товарів, капіталів, технологій, отримання послуг виробничого або споживчого призначеня.
24. Імпульсивний   поривчастий, той, що діє під впливом першої спонуки.
25. Інфляція    переповнення каналів грошового обігу масою надлишкових паперових грошей, що викликає знецінювання їх, зростання цін на предмети першої потреби, зниження валютного курсу, падіння реальної заробітної плати. 
26. Квінтет    ансамбль з п'яти виконавців, а також музичний твір для п'яти інструментів.
27. Кворум    установлена законом, статутом або постановою певної організації найменша кількість членів, присутність яких є необхідною умовою для відкриття засідання чи зборів і прийняття правосильних ухвал.
28. Квота       1. Частка, частина, певна норма. 
29. Компетенція   1. Добра обізнаність із чим-небудь.  2. Коло повноважень якої-небудь організації, установи або особи; коло питань, в яких дана особа має певні повноваження, знання, досвід і т.ін.
30. Консолідація        1. Зміцнення, згуртування, об'єднання.  
31. Конфіденційний           довірчий, секретний, той, що не підлягає розголошенню, публікації.
32. Конфіскація     1. Примусове безоплатне вилучення у власність держави всього або частини майна в судовому або адміністративному порядку; вивласнення.  2. Вилучення з обігу друкованих творів.
33. Кон’юнктура    Сукупність певних умов, збіг обставин, стан речей, здатний впливати на вирішення, розв'язання певної справи, питання тощо
34. Менталітет     особливості й індивідуальної, й суспільної свідомості людей, їхні життєві позиції, культура, моделі поведінки, зумовлені соціальним середовищем, національними традиціями тощо. 
35. Міграція    Переселення народів, людей (мігрантів) у межах країни або з однієї країни в іншу зі зміною місця проживання назавжди або на певний тривалий період. 
36. Ностальгія     болісна туга за батьківщиною.
37. Нумізмат     колекціонер або знавець монет і медалей
38. Нюанс    тонке розрізнення у чому-небудь; ледве помітний відтінок, інтонація, переливи, переходи, коливання
39. Опонент   1. Особа, яка заперечує кому-небудь у публічній бесіді, на диспуті, під час захисту дисертації і т. ін.  2. Супротивник у суперечці; той, хто заперечує кому-небудь; суперник, антагоніст.
40. Пакт    1. Міжнародна угода, звичайно великого політичного значення.  2. Угоди між політичними партіями, профспілками та іншими організаціями про спільний виступ на виборах тощо. 
41. Парадокс   1. Несподіване явище, яке не відповідає звичайним науковим уявленням. 3. Думка, що разюче розходиться з усталеними поглядами, начебто суперечить здоровому глуздові, хоч насправді може й не бути хибною.
42. паритет    1. Рівність сторін у їхніх взаємовідносинах. 2. ек. Золотий П. - стійке співвідношення у золоті грошових одиниць різних країн.
43. Плагіат    привласнення авторства на чужий твір науки, літератури, мистецтва або на чуже відкриття, винахід чи раціоналізаторську пропозицію, а також використання у своїх працях чужого твору без посилання на автора.
44. Поліглот   людина, яка володіє багатьма мовами; лінгвіст, мовознавець.
45. Раритет  1. Цінна рідкісна річ. 2. Рідковживане слово.
46. Реанімація     штучне відновлення деяких життєво важливих функцій організму, що перебуває у стані клінічної смерті; оживлення організму; сукупність медичних заходів, спрямованих на відновлення життєдіяльності вмираючого організму людини й тварини.
47. Регата   великі змагання, перегони на гребних, вітрильних або моторних суднах, в яких бере участь багато спортсменів.
48. Резон     розумна підстава, доказ, рація, доцільність.
49. Репресія    утиск, гоніння, переслідування; захід державного примусу, покарання
50. Респектабельний     поважний, гідний, солідний.
51. Синхронний    Який відбувається, діє паралельно, який точно збігається з іншими періодично змінними явищами чи процесами, одночасний. 
52.  Спікер     1. Голова палати парламенту в ряді країн. 2. Особа, що повідомляє глядачів про рішення суддів на змаганнях з боксу.
53. спонтанний     1.Той, що виникає не під впливом зовнішніх дій і причин, а внаслідок внутрішніх причин - власного саморуху; самодіючий. 2. Мимовільний.
54. Стабілізація     1. Зміцнення, укріплення, приведення чого-небудь у стійкий стан, стан стійкості, постійності.  2. Надання стійкої рівноваги тілу під час руху.  3. Забезпечення сталості, незмінності яких-небудь величин, характеристик, ступеня вияву чого-небудь. 
55. Стрес     стан організму, що виникає у відповідь на дію несприятливих зовнішніх або внутрішніх факторів (стресорів). С. виявляється у формі напруження або специфічних пристосувальних реакцій.
56. Суверенний    1. Той, що здійснює верховну владу. 2. Той, що мав суверенітет. 
57. Тоталітарний   пов'язаний з відверто терористичною диктатурою; фашистський.
58. Фатальний   1. Неминучий, невідворотний.  2. Який зумовлює, визнає характер (звичайно негативний, небажаний) наступних дій, перебігу подій. 
59. Феєричний    казковий, чарівний; пов'язаний з феєрією, фейерверком.


 

Підручники з української мови
для 6 класу

     Єрмоленко С.Я., Сичова В.Т. Українська мова. Підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Грамота, 2013.
       Підручник можна завантажити ТУТ.

    



.

    
    
     Глазова О.П., Кузнецов Ю.Б. Українська мова. Підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2014.
       Підручник можна завантажити ТУТ.
  












    Заболотний О.В., Заболотний В.В. Українська мова.     Підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів.  – К.: Генеза, 2014.
       Підручник можна завантажити ТУТ.















         Пентилюк М. І. Рідна мова. Підручник для 6 класу 
        загальноосвітніх навчальних закладів.  – К.: Освіта,         2006. 
         Підручник можна завантажити ТУТ.


  


ІНТЕАКТИВНІ ЗАВДАННЯ   ДЛЯ УЧНІВ

****************************************************

ІНТЕрактивні завдання   

ДЛЯ УЧНІВ


Що потрібно зробити учневі, щоб виконати запропоновані завдання?
  1. Перейдіть за посиланням https://learningapps.org/ -  і потрапите на головну сторінку.
  2. Клацніть ВХІД.
  3. Введіть логін і пароль /таблицю логінів і паролів для кожного класу й групи дивись нижче/. До речі, ви можете змінити їх.
  4. Клацніть МІЙ КЛАС - і перед вами буде підбірка вправ, які ви повинні виконати до початку навчального року самостійно.  Успіхів вам!!! 
Логіни та паролі
6-А І група  ТУТ
6-А ІІ група ТУТ
6-В І група  ТУТ
6-В ІІ група  ТУТ

Немає коментарів:

Дописати коментар