8 клас. Укр. літ-ра

Завдання з української літератури 
на період карантину
(з 05.05 по 20.05)
Валентин Чемерис
«Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»

1.       Прочитати твір Валентина Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».

2.       Переглянути телеурок

3.       Опрацювати теорію з підручника Коваленко (стор. 286-287)

«Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» – автобіографічна гумористична повість.
Повість – епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, невеликою кількістю персонажів і за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням.
Автобіографічний твір – це твір, у якому автор наближається до опису свого реального життя, використовує певні епізоди, що мали місце в його житті.
Гумор  художній прийом, заснований на зображенні чого-небудь у комічному вигляді.
Оповідання – невеликий прозовий твір, сюжет якого ґрунтується на певному епізоді з життя одного (іноді кількох) персонажу(ів).
«Вітька + Галя…» – це гумористичний твір про пригоди 14-річних друзів Віті Горобця, Федька Котигорошка і Галі Козачок – мешканців села Великі Чаплі. Він автобіографічний, тому що автор розповів про своє перше кохання, а Вітя Горобець – це він, Валентин Чемерис, бо в дитинстві його часто називали «Вально» або «Вітько». Імен друзів письменник теж не змінював: Федько і Галя Козачок реальні особи, з яких він писав своїх персонажів.
Твір складається з двох частин: перша називається «Дуель», друга «Голуба куниця». За жанром кожна з них  це оповідання, тому що сюжет однолінійний, події відбуваються протягом короткого проміжку часу, діє невелика кількість персонажів. Тому слово «повість» у заголовку потрібно розуміти як синонім до слова «розповідь», а не як визначення жанру твору.


4.  На освітній платформі «Мій клас» виконати такі завдання:
*          Творче завдання
Виписати 6 фразеологізмів з твору Валентина Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» й розтлумачити їхнє значення. Роботу виконати у формі таблиці. 
Оцінювання: 0,5 балів за кожну позицію (виписаний фразеологізм, значення, хто вживає, ситуація).

Зразок виконання. 
Фразеологізм 
Значення
Хто вживає
Ситуація, у якій вживається
Дама серця
Кохана дівчина, жінка
Федько
Коли розпитує, кого покохав Вітька
Тримати язик за зубами
Мовчати, не розголошувати чого-небудь
Автор
Характеризуючи Федька

*      Тести

1.    У селі Великі Чаплі 25 липня 1964 року мала відбутися незвичайна подія:
А     Вітько Горобець буде битись із Петром Білим
Б     Вітько Горобець буде битись з Юрком Гречаним
В     Вітько Горобець буде стрілятись на дуелі з Юрком Гречаним
Г     Вітько Горобець буде стрілятись на дуелі з Петром Білим

2.    Секундантом Вітька Горобця був
А     Петро Білий
Б     Грицько Причепа
В     Юрко Гречаний
Г     Федько Котигорошко

3.    Федька по-вуличному називали
А     Пончик
Б     Жучок
В     Колобок
Г     Котигорошко

4.    Гітару Федько "позичив" у
А     тата
Б     однокласника
В     сестри
Г     брата

5.    У свисті цей персонаж міг заткнути за пояс будь-якого чаплівського хлопця
А     Галя
Б     баба Хівря
В     Вітька Горобець
Г     Петро Білий

6.    Після організованої невдалої дуелі Вітьку чекав
А     батьківський ремінь
Б     трудовий десант на городі
В     арешт
Г     лікар

7.    Закоханому Вітьці Галя дала перше завдання -
А     пополоти кукурудзу
Б     набрати повну діжку води
В     нарубати дрова
Г     обірвати сливи

8.    Петро Білий на прохання Галі
А     копав картоплю
Б     носив воду в діжу
В     полов кукурудзу
Г     рубав дрова

9.    Видряпав на дереві "Вітька + Галя"
А     Вітька Горобець
Б     Петро Білий
В     Федько Котигорошко
Г     Юрко Гречаний

10. "Кісточкою" в селі дражнили
А     діда Свирида
Б     Соломію Кіндратівну
В     бабу Хіврю
Г     Грицька Причепу

11. Крадія Сидора Гуску допоміг затримати
А     Вітька Горобець
Б     дід Свирид
В     міліціонер Грицько Причепа
Г     Федько Котигорошко

12. Чаплівський міліціонер мав прізвисько
А     Кроком Руш
Б     Даний Етап
В     Руки Вгору
Г     Другий Шанс

13. Твір Валентина Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» складається з
А     трьох частин
Б     дванадцяти частин
В     чотирнадцяти частин
Г     двох частин

14. Вітька Горобець бере на своє перше побачення
А     гітару
Б     квіти
В     сливи
Г     будильник

15. Галина мама, коли Федько прийшов сватати дівчину,
А     посміялася з хлопця
Б     запросила за стіл
В     попросила на роздуми десять років і насипала у кишеню гарбузового насіння
Г     вигнала його з хати

16. На побаченні Галя запитала Вітьку:
А     "А ми завтра зустрінемось?"
Б     "Про що ти мрієш?"
В     "Ти мене кохаєш?"
Г     "Скільки буде двічі по два?"

17. Вітька й Федько переплутали хати - і заспівали серенаду
А     бабі Хіврі
Б     Грицьку Причепі
В     діду Свириду
Г     Сидору Гусці

18. Сомбреро для Вітьки Федько
А     украв у сестри
Б     позичив у сільському клубі
В     узяв в однокласника
Г     "позичив" в опудала на городі діда Свирида

19. На ілюстрації зображено таких персонажів повісті:

А     Вітьку Горобця, Галю Козачок, бабу Пріську
Б     Петра Білого, Галю Козачок, Соломію Кіндратівну
В     Федька Котигорошка, Галю Козачок, Соломію Кіндратівну
Г     Вітьку Горобця, Галю Козачок, Соломію Кіндратівну



20. Автор твору Валентин Чемерис є прототипом
А     Петра Білого
Б     Юрка Гречаного
В     Вітьки Горобця

Г     Федька Котигорошка

**********************************************************
Завдання з української літератури 

на період карантину
(з 21.04 по 27.04)

1.    Прочитати повість-казку Юрія Винничука «Місце для дракона» (стор. 187-206).
2.    Опрацюйте теорію  (за підручниками Слоньовської). Теорію можна завантажити ТУТ.
3.    Уважно перегляньте телеуроки «8 клас. Українська література. Повість-казка Юрія Винничука «Місце для дракона».
https://www.youtube.com/watch?v=hBQ8U-A2LUU  (телерадіокомпанія ВЕЖА)
4. На платформі дистанційного навчання «Мій клас» виконайте письмове завдання за текстом твору – дайте відповіді на питання «про кого йдеться». Відповідайте чітко, точно й без орфографічних помилок, бо платформа відповідь не зарахує. У вас знову буде дві спроби. Час обмежено: рівно стільки, щоб учень, який читав, відповів на питання.
ПОРАДА: випишіть на аркуш імена головних персонажів, щоб не припуститися орфографічної помилки:

Дракон Грицько
Лицар Лаврін
Князівна Настасія
Князь Люботинський
Пустельник

Нагадаю: цей твір ви повинні вже були прочитати, а виконання завдання займе у вас 10-20 хв.
*******************************************
Завдання з української літератури 
на період карантину
(з 13.04 по 17.04)
Володимир Дрозд
Оповідання «Білий кінь Шептало»
1.    Прочитати оповідання Володимира Дрозда «Білий кінь Шептало» (стор. 177-186).
2.    Опрацюйте теорію  (за підручниками Борзенко, Міщенко, Слоньовської). Теорію можна завантажити ТУТ.
3.    Уважно перегляньте телеурок «8 клас. Українська література. Володимир Дрозд. "Білий кінь Шептало"».
4.    Перегляньте кліп до оповідання В. Дрозда "Білий кінь Шептало" https://www.youtube.com/watch?v=T1ohKfOVZ8I
5.    Письмово дайте відповідь на такі питання:

1)   Чому автор дає коневі кличку Шептало?
2)   Чому автор змальовує Шептала то білим, то сірим? Доведіть текстом.
3)   Розкрийте алегоричність образу коня?


На питання відповідайте чітко, повно, не пишіть зайвого!!! Нумеруйте питання.
Користуйтесь надісланим матеріалом чи матеріалом з інших джерел, але ПЕРЕРОБЛЯЙТЕ його, ЗМІНЮЙТЕ, ДОПОВНЮЙТЕ!!!
Не списуйте з Інтернету!!! За списування – максимально 4 бали.

6. Виконані завдання завантажуйте в Google Classroom.
Код для приєднання Google class 
з укр літ-ри   jlyxtzn

**********************************************
Завдання з української літератури 
на період карантину
(з 13.03 по 12.04)
1.         Прочитати (з олівцем у руках) повість Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути» та підготуватися до експрес-опитування.
2.         Дібрати цитати до образів головних героїв: Славка Беркути, Юлька Ващука, Лілі Теслюк і Стефка Вуса. Уміти усно характеризувати їх.
3.         Опрацювати статтю «Повість про сокровенне» з підручника Міщенко стор. 204-207 (див. нижче).
4.         Письмово заповнити літературний паспорт повісті та таблицю (див. завдання 11 на стор. 176 за підручником О. Авраменка).
5.         Визначте проблеми, порушені автором у творі та запишіть у зошит. 
6.    Виконані завдання завантажуйте в Google Classroom.

Шановні учні! Для зручності, ефективності та забезпечення зворотного
зв'язку за допомогою додатка Google Classroom я створила онлайн-клас з
української мови та літератури. 
Код для приєднання Google class 
з укр літ-ри   jlyxtzn


Фрагмент із підручника Міщенко



**************************

«Душа належить людству і епохам». 
До ювілею Ліни Василівни Костенко

Домашнє завдання 
з української  літ-ри
на урок позакласного читання 
за творчістю 
Ліни Костенко
Через кілька тижнів у нас буде урок позакласного читання, присвячений творчості Ліни Костенко. Проведемо його нетрадиційно.
Room Boom Book спільно з неофіційною сторінкою, що присвячена творчості Ліни Костенко на фейсбуці, запускає Всеукраїнський флешмоб відеочитань поезії геніальної поетеси Ліни Костенко до її 90-річчя, яке письменниця святкуватиме 19 березня.
Пропоную вам долучитись і провести свій флешмоб у межах школи.  Для цього необхідно лише записати коротеньке відео, де ви читаєте напам'ять улюблений вірш поетеси, і надіслати його мені! Дедлайн 15 березня.                                                                                                            
Кращі роботи буде оцінено високими балами й розміщено на сайті школи та в мережі фейсбук.
Це повинно бути душевно й красиво!
Вірші Ліни Костенко можна завантажити ТУТ.


**************************
Домашнє завдання з української  літ-ри
за повістю М. Коцюбинського 
"Дорогою ціною"

1. Уміти усно характеризувати Остапа й Соломію за запропонованим планом, використовуючи цитати (їх ви позначали олівцем, коли читали текст).
2. План харакеристики й Остапа, і Соломії перенесіть у зошит (біля пунктів плану запишіть сторінки, на яких ви позначили цитати).
3. Опрацюйте також надісланий для характеристики персонажів матеріал.

Теорію й плани характеристики можна завантажити ТУТ.

**************************
Завдання з української  літ-ри на наступний тиждень


1. Переглянути відео про життя М. Коцюбинського за посиланням
2. Прочитати (за підручником) повість М. Коцюбинського "Дорогою ціною", позначаючи олівцем цитати характеристики Остапа та Соломії. 
3. Переглянути кінострічку "Дорогою ціною" за посиланням.
4. Виписати в зошит (це ваша наступна письмова домашня робота, тому треба оформити під іншим числом, пишіть обов'язково тему) елементи сюжету в повісті "Доргою ціною", тема повісті та ідея (див. підручник Коваленко стор 202-203). 
5. Виписати в літературознавчий словник терміни: пролог, епілог, сюжетні елементи, позасюжетні елемети.

**************************
Завдання з української літератури 
на період карантину


1.  Виписати в літературознавчий словник і вивчити такі терміни: драматичний твір, ремарка, дійові особи, конфлікт, особливості побудови драматичних творів, комедія, трагедія, трагікомедія /за  підручником Авраменка стор 93-94/.
2.  Опрацювати (усно) теорію з вказаних підручників: Коваленко стор. 170-171, Міщенко стор. 145-146, Борзенко стор. 120-121.
3.  Дати письмові відповіді на питання:
1) елементи сюжету в трагікомедії (підручник Коваленко стор. 152);   
2) групування персонажів (підручник Коваленко стор. 153).
4.  Усно виконати тестові завдання: Міщенко стор.151-152, Слоньовська стор. 164-166.
5.  Переглянути кінострічку "Мартин Боруля" за посиланням.
**************************
ІВАН КАРПЕНКО-КАРИЙ
Трагікомедія "Сто тисяч"

Завдання 1. Опрацюйте запропоновану теорію з підручників інших авторів. Теорію можна завантажити ТУТ.
Завдання 2.  Схарактеризуйте Герасима Калитку /запишіть по 1-3 цитати до кожної риси вдачі/.
                        Цитати характеристики Герасима Калитки

з/п
           Риса вдачі
Цитати, які підтверджують рису вдачі (1-3)
                                   Позитивні
1.
Любов до землі
"Ох, земелько, свята земелько, Божа ти донечко!" 
2.
Працьовитий, хазяйновитий
3.
Піклується про майбутнє своїх дітей
                                    Негативні



 4.
Жадібний

5.
Жадоба до збагачення, зажерливість
"Як радісно тебе загрібати докупи, в одні руки. Приобрітав би тебе без ліку..." (про землю)
6.
Грубий, черствий, жорстокий
7.
Лицемірний, брехливий




**************************

Олександр Жовна
Оповідання "Маленьке життя"









Оповідання можна завантажити ТУТ.
*****************************************
Василь Голобородько. 
Вірш "Наша мова"
Питання до теми дивіться ТУТ.
*****************************************
Володимир Сосюра. 
Вірш "Любіть Україну"

Питання до теми дивіться ТУТ.

*****************************************
Леся Українка. Поема "Давня казка"
Матеріал для порівняльної характеристики поета й Бертольдо можна завантажити ТУТ.
*****************************************
Леся Українка
Теорію можна завантажити ТУТ.
Питання до теми дивіться ТУТ.
*****************************************
Тарас Григорович Шевченко
Питання до теми дивіться ТУТ.
*****************************************
Маруся Чурай - легендарна поетеса з Полтави.

Завдання. Уважно переглянути відео за вказаними посиланнями.
1. Пісні Марусі Чурай. Богдан Чуфус.
2. Невигадані історії. Маруся Чурай.
3. Фрагмент із фільму "Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці" (1978 р., екранізація однойменної п'єси Михайла Старицького).

*****************************************

Українські історичні пісні

Питання до теми дивіться ТУТ.


*****************************************
Українські історичні пісні

Завдання. Уважно переглянути фільм про кошового отамана запорожців Івана Сірка  "Україна: забута історія. Сірко: на стражі віри". Уміти розповідати про нього цікаві факти.

Фільм дивіться за посиланням ТУТ.


************************************
Підручники з української літератури

Слоньовська О. Українська література: підручник для 8 класу, 2016








































Немає коментарів:

Дописати коментар