Завдання для учнів, які працюють асинхронно
Підготувати будь-який вірш Сергія Жадана (крім тих, що аналізували на уроці), виразно його прочитати та проаналізувати. Виконання надіслати до 21.00. 21 травня. Записати на камеру.
************
Сучасна українська література
ДЗ для 11-Б на 18.04:
1. Прочитати вірші
Ю. Андруховича "Астролог", "Пісня мандрівного спудея";
Ю. Іздрика "Вишиванка", "Молитва",
О. Забужко "Рядок з автобіографії",
С. Жадана "Музика, очерет...", "Смерть моряка річкового флоту..."
2. УВАЖНО ПЕРЕГЛЯНУТИ телеурок "Сучасна українська література: проза". Урок можна подивитися ТУТ.
*********
Сучасна українська література
ДЗ на 11.04:
1. УВАЖНО ПЕРЕГЛЯНУТИ телеурок "Сучасна українська література: поезія межі століть" та ЗРОБИТИ КОНСПЕКТ.
Урок можна подивитися ТУТ.
2. Прочитати вірші Ю. Андруховича «Астролог», «Пісня мандрівного спудея».
*******
Проєкти для учнів 11-го класу
Дедлайн – 15 травня
1. Фотосвітлина «Ми – літературні герої».
Форма звіту – фото в електронному (формат JPEG з високим рівнем якості) та друкованому варіанті (30х40 см); фрагмент твору, до якого зроблено світлину.
Увага! Надсилати світлину та фрагмент твору, до якого її зроблено.
Вимоги:
1. Оберіть вивчений протягом 11-го класу (можна 10-го) літературний твір.
2. Визначтеся з персонажем та ситуацією.
3. Урахуйте особливості зовнішності героя.
4. Доберіть костюм, який відповідав би задуму автора, епосі, ситуації.
5. Продумайте тло для фотографування, час доби, реквізити, декорації тощо.
6. Проведіть аналіз тексту, образу героя.
7. Зробіть якісний!!! знімок (робіть відразу кілька під різним кутом, щоб обрати кращий).
8. Роздрукуйте фотосвітлину.
9. Зразки фотосвітлин за художніми творами можна подивитися ТУТ.
Увага!!! Можна об'єднатися у міні-групки по 2-3 учні і здати одну фотосвітлину (якісну й ефектну!!!). Але кожен повинен зробити свій внесок у створення цієї роботи.
Критерії оцінювання:
1. Відповідність фотосвітлини сюжету твору.
2. Змістовність.
3. Уміння вжитися в роль.
4. Оригінальність ідеї.
5. Наявність костюмів.
6. Естетичність оформлення.
2. Артбук «Упізнай письменника за фактами життя».
Артбук — поєднання колекції фотографій та ілюстрацій з підбіркою незвичайних фактів життя письменника.
Форма звіту – зображення в електронному (формат JPEG з високим рівнем якості) варіанті.
Вимоги:
1. Виберіть письменника, творчість якого входить до програми ЗНО.
2. Доберіть показові та якісні фотографії й зображення.
3. Опрацюйте життєпис письменника за кількома шкільними підручниками (рекомендую Коваленко та Слоньовську).
4. Перегляньте відео в інтернеті.
5. Виділіть цікаві факти біографії, характерні лише для цього митця. Вони повинні стосуватися різних етапів життя: дитинство, захоплення, особисте життя, політична діяльність, еміграція, відома збірка, досягнення тощо. Формулюйте коротко (це повинно бути 1-2 речення).
6. Уникайте дат, цифр. Якщо використовуєте, то вони повинні бути надважливі.
7. Повинно бути 5 зображень та 5 фактів, які їм відповідають.
8. Працюйте в будь-якому графічному редакторі. Рекомендую Canva, VistaCreate, Crello, Pixteller
9. Зразки артбуків можна подивитися ТУТ
10. Прізвище автора роботи - у правому нижньому кутку:
Автор - Петренко Марія
УВАГА!!! Портрета письменника бути не повинно: артбук втрачає всілякий сенс.
Критерії оцінювання:
1. Виокремлення показових фотографій та фактів біографії.
2. Використання матеріалу зі шкільних підручників.
3. Якість зображень.
4. Дизайн та естетичність оформлення.
Увага!!! Дизайн запропонованих зразків не використовувати: це плагіат!!!
5. Оригінальність ідеї.
3. Тема «Відеоаналіз поезії».
Форма звіту – відеоролик тривалістю 3-4 хвилини.
Вимоги:
1. Оберіть вивчену протягом 10-11 класу поезію.
3. Роздрукуйте схему аналізу вірша ТУТ.
4. Напишіть (надрукуйте) аналіз вірша, копіюючи окремі фрагменти з підручників, статей, розвідок.
НЕ КОПІЮЙТЕ ІНФОРМАЦІЮ ЛИШЕ З ОДНОГО ПІДРУЧНИКА ЧИ САЙТУ!!!
5. Вичитайте текст, звернувши особливу увагу на наголошування слів. Будь-яке сумнівне слово перевіряйте в словнику або запитуйте у вчителя.
Словник М. Погрібного див. ТУТ.
6. Доберіть відповідні ілюстрації, фотографії, малюнки, схеми – узгодьте з текстом: озвучене повинно відповідати зображеному.
7. Характеризуючи історію створення вірша, використовуйте невеликі відеофрагменти (20-40 сек).
8. Подбайте про якісний звук та зображення, відповідного розширення (на весь екран).
9. Зразок докладного аналізу можна подивитися ТУТ, починаючи з 8-ї хвилини.
10. Перший кадр:
ім'я та прізвище поета
жанр та назва твору
Останній кадр:
проєкт підготувала
учениця Вінницького ліцею № 2
Петренко Марія
Критерії оцінювання:
1. Повнота та глибина аналізу.
2. Використання матеріалу зі шкільних підручників.
3. Нормативність мовлення.
4. Якість звуку та зображень.
5. Відповідність тексту ілоюстраціям.
6. Естетичність оформлення.
УВАГА!!!
Проєкт перевіряється тоді, якщо відповідає вказаним вимогам.
Оцінюється від 7 до 12 балів. Чим більше зауважень до проєкту, тим нижче бал.
************
Василь Стус
ДЗ для 11-Б (на 03.05 - 04.05)1. Вивчити напам'ять вірш "Господи, гніву пречистого ..." і підготуватися до виразного декламування. 2. ОХОЧІ можуть підготувати будь-який вірш В. Стуса (крім тих, що аналізуватимемо на уроці), виразно його прочитати та коротко проаналізувати. Виконання надіслати до 21.00. 4 травня.
ДЗ для 11-Б (на 03.05 - 04.05)
1. Вивчити напам'ять вірш "Господи, гніву пречистого ..." і підготуватися до виразного декламування.
2. ОХОЧІ можуть підготувати будь-який вірш В. Стуса (крім тих, що аналізуватимемо на уроці), виразно його прочитати та коротко проаналізувати. Виконання надіслати до 21.00. 4 травня.
*******
Василь Стус
ДЗ для 11-Б (на 20.04)1. ОПРАЦЮВАТИ відео, яке було запропоновано на вівторок (для тих, хто не зробив).2. УВАЖНО переглянути телеурок «Стан активної позиції лір. героя у творчості Василя Стуса» можна ТУТ. 3. Скориставшись телеуроком та підручником, ПИСЬМОВО схарактеризуйте ліричного героя вірша "Господи, гніву пречистого...".
ДЗ для 11-Б (на 20.04)
1. ОПРАЦЮВАТИ відео, яке було запропоновано на вівторок (для тих, хто не зробив).
2. УВАЖНО переглянути телеурок «Стан активної позиції лір. героя у творчості Василя Стуса» можна ТУТ.
3. Скориставшись телеуроком та підручником, ПИСЬМОВО схарактеризуйте ліричного героя вірша "Господи, гніву пречистого...".
**********
**********
ЛІНА КОСТЕНКО . ІСТОРИЧНИЙ РОМАН У ВІРШАХ "МАРУСЯ ЧУРАЙ"
11- Б на 05.04 (вівторок):
1. Виписати 10 афоризмів Ліни Костенко. 5-6 вивчити напам'ять. Див. ТУТ.
2. Прочитати роман "Маруся Чурай" (хто претендує на високий бал, читати в повному обсязі), виділити цитати характеристики Марусі Чурай, Галі Вишняківни, Грицька Бобренка, Івана Іскри, Бобренчихи, Чураїхи.
на 06.04 (середу):
1. Опрацювати теорію за підручником Авраменка (стор.2215-221), Коваленко (стор. 228-235), Слоньовської (стор. 231-234).
2. Виписати (скориставшись указаною теорією) основні елементи двох сюжетних ліній: любовної та історичної.
3. Усно характеризувати Марусю Чурай та Галю Вишняківну, скориставшись теорією та підтверджуючи цитатами з тексту.
11-А на 06.04 (середу):
1. Прочитати роман "Маруся Чурай" (хто претендує на високий бал, читати в повному обсязі), виділити цитати характеристики Марусі Чурай, Галі Вишняківни, Грицька Бобренка, Івана Іскри, Бобренчихи, Чураїхи.
2. Опрацювати теорію за підручником Авраменка (стор.2215-221), Коваленко (стор. 228-235), Слоньовської (стор. 231-234).
3. Виписати (скориставшись указаною теорією) основні елементи двох сюжетних ліній: любовної та історичної.
4. Усно характеризувати Марусю Чурай та Галю Вишняківну, скориставшись теорією та підтверджуючи цитатами з тексту.
*******************
Григір Тютюнник
«Три зозулі з поклоном»
1. Опрацювати теоретичний матеріал за підручником Слоньовської
(стор. 232-241) та Коваленко (стор. 211-218).
2. Переглянути відео про Гр. Тютюнника можна ТУТ.
3. Уміти відповідати на питання за біографією письменника.
4. Прочитати новелу «Три зозулі з поклоном», виділяючи цитати характеристики Софії, Марфи, Михайла.
5. УВАЖНО переглянути телеурок «Три зозулі з поклоном» можна ТУТ.
(стор. 232-241) та Коваленко (стор. 211-218).
2. Переглянути відео про Гр. Тютюнника можна ТУТ.
3. Уміти відповідати на питання за біографією письменника.
4. Прочитати новелу «Три зозулі з поклоном», виділяючи цитати характеристики Софії, Марфи, Михайла.
5. УВАЖНО переглянути телеурок «Три зозулі з поклоном» можна ТУТ.
**********************
ПОВТОРЕННЯ. ТВОРЧІСТЬ ШІСТДЕСЯТНИКІВ
3. Охочі можуть виконати тестові завдання з теми "Шістдесятники". Див. ТУТ
****************
ДЗ для 11-Б на 15.02. (вівторок)
1. Знати напам'ять вірш В. Симоненка "Задивляюсь у твої зіниці" та "Баладу про соняшник" І. Драча.
2. Уміти відповідати на питання до віршів (див. нижче).
ДЗ для 11-А на 16.02. (середу)
Іван Драч
1. ОПРАЦЮВАТИ ВІДЕО ЗА ПОСИЛАННЯМИ НИЖЧЕ. ЗНАТИ ОСНОВНІ ФАКТИ ЖИТТЯ І. Драча.
2. ВИВЧИТИ баладу І. Драча "Балада про соняшник" НАПАМ'ЯТЬ, УМІТИ ВІДПОВІДАТИ НА ПИТАННЯ ДО балади (ДИВ. НИЖЧЕ).
3. ОПРАЦЮВАТИ ВКАЗАНІ СТОРІНКИ ПІДРУЧНИКІВ: 197-199 (АВРАМЕНКО), 205-207 (КОВАЛЕНКО).
1. ОПРАЦЮВАТИ ВІДЕО ЗА ПОСИЛАННЯМИ НИЖЧЕ. ЗНАТИ ОСНОВНІ ФАКТИ ЖИТТЯ І. Драча.
2. ВИВЧИТИ баладу І. Драча "Балада про соняшник" НАПАМ'ЯТЬ, УМІТИ ВІДПОВІДАТИ НА ПИТАННЯ ДО балади (ДИВ. НИЖЧЕ).
3. ОПРАЦЮВАТИ ВКАЗАНІ СТОРІНКИ ПІДРУЧНИКІВ: 197-199 (АВРАМЕНКО), 205-207 (КОВАЛЕНКО).
2. ВИВЧИТИ баладу І. Драча "Балада про соняшник" НАПАМ'ЯТЬ, УМІТИ ВІДПОВІДАТИ НА ПИТАННЯ ДО балади (ДИВ. НИЖЧЕ).
3. ОПРАЦЮВАТИ ВКАЗАНІ СТОРІНКИ ПІДРУЧНИКІВ: 197-199 (АВРАМЕНКО), 205-207 (КОВАЛЕНКО).
ДЖЕРЕЛА ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ:
ДЖЕРЕЛА ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ:
**************************
ДЗ для 11-А на 09.02. (середу)
На 1-ий урок:
Повторити вивчене (тексти+теорію): Є. Маланюк "Уривок з поеми", О. Гончар "Модри Камень"; підготуватися до контрольної роботи.
На 2-ий урок:
Василь Симоненко
1. ПИСЬМОВО зробити тези статті про шістдесятників (коротко і маркуючи) стор. 192-195 (Коваленко). 2. Опрацювати відео за посиланнями нижче. Знати основні факти життя В. Симоненка.3. Вивчити вірш В. Симоненка "Задивляюсь у твої зіниці" НАПАМ'ЯТЬ, уміти відповідати на питання до вірша (див. нижче). 4. Опрацювати вказані сторінки підручників: 190-191 (Авраменко), 196-198 (Коваленко). 5. Виписати з поезії художні засоби.6. ПОВТОРІТЬ тексти віршів В. Симоненка "Лебеді материнства" та "Ти знаєш, що ти - людина?.." (це вірші з програми ЗНО).
1. ПИСЬМОВО зробити тези статті про шістдесятників (коротко і маркуючи) стор. 192-195 (Коваленко).
2. Опрацювати відео за посиланнями нижче. Знати основні факти життя В. Симоненка.
3. Вивчити вірш В. Симоненка "Задивляюсь у твої зіниці" НАПАМ'ЯТЬ, уміти відповідати на питання до вірша (див. нижче).
4. Опрацювати вказані сторінки підручників: 190-191 (Авраменко), 196-198 (Коваленко).
5. Виписати з поезії художні засоби.
6. ПОВТОРІТЬ тексти віршів В. Симоненка "Лебеді материнства" та "Ти знаєш, що ти - людина?.." (це вірші з програми ЗНО).
****************************
Завдання для 11-Б на 08.02. (урок в асинхронному режимі)
Олесь Гончар
1. Опрацювати відео за посиланнями нижче.
2. Прочитати новелу Олеся Гончара "Модри Камень".
3. Виділити в тексті цитати характеристики та уміти характеризувати Терезу та розвідника.
4. Опрацювати теоретичний матеріал за підручником Авраменка (стор. 178-187) та Коваленко (стор. 183-187). ПИСЬМОВО скласти літературний паспорт до новели "Модри Камень".
5. Підготуватися до опитування за текстом новели та теорією (відео+підручник).
Джерела для опрацювання:
1. Опрацювати відео за посиланнями нижче.
2. Прочитати новелу Олеся Гончара "Модри Камень".
3. Виділити в тексті цитати характеристики та уміти характеризувати Терезу та розвідника.
4. Опрацювати теоретичний матеріал за підручником Авраменка (стор. 178-187) та Коваленко (стор. 183-187). ПИСЬМОВО скласти літературний паспорт до новели "Модри Камень".
5. Підготуватися до опитування за текстом новели та теорією (відео+підручник).
2. Прочитати новелу Олеся Гончара "Модри Камень".
3. Виділити в тексті цитати характеристики та уміти характеризувати Терезу та розвідника.
4. Опрацювати теоретичний матеріал за підручником Авраменка (стор. 178-187) та Коваленко (стор. 183-187). ПИСЬМОВО скласти літературний паспорт до новели "Модри Камень".
5. Підготуватися до опитування за текстом новели та теорією (відео+підручник).
Джерела для опрацювання:
******************
ДЗ для 11-Б на 09.02. (середу)
Іван Драч
1. ОПРАЦЮВАТИ ВІДЕО ЗА ПОСИЛАННЯМИ НИЖЧЕ. ЗНАТИ ОСНОВНІ ФАКТИ ЖИТТЯ І. Драча.
2. ВИВЧИТИ баладу І. Драча "Балада про соняшник" НАПАМ'ЯТЬ, УМІТИ ВІДПОВІДАТИ НА ПИТАННЯ ДО балади (ДИВ. НИЖЧЕ).
3. ОПРАЦЮВАТИ ВКАЗАНІ СТОРІНКИ ПІДРУЧНИКІВ: 197-199 (АВРАМЕНКО), 205-207 (КОВАЛЕНКО).
1. ОПРАЦЮВАТИ ВІДЕО ЗА ПОСИЛАННЯМИ НИЖЧЕ. ЗНАТИ ОСНОВНІ ФАКТИ ЖИТТЯ І. Драча.
2. ВИВЧИТИ баладу І. Драча "Балада про соняшник" НАПАМ'ЯТЬ, УМІТИ ВІДПОВІДАТИ НА ПИТАННЯ ДО балади (ДИВ. НИЖЧЕ).
3. ОПРАЦЮВАТИ ВКАЗАНІ СТОРІНКИ ПІДРУЧНИКІВ: 197-199 (АВРАМЕНКО), 205-207 (КОВАЛЕНКО).
2. ВИВЧИТИ баладу І. Драча "Балада про соняшник" НАПАМ'ЯТЬ, УМІТИ ВІДПОВІДАТИ НА ПИТАННЯ ДО балади (ДИВ. НИЖЧЕ).
3. ОПРАЦЮВАТИ ВКАЗАНІ СТОРІНКИ ПІДРУЧНИКІВ: 197-199 (АВРАМЕНКО), 205-207 (КОВАЛЕНКО).
ДЖЕРЕЛА ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ:
ДЖЕРЕЛА ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ:
******************
Дмитро Павличко
Завдання на 26.01 та ДЗ на середу (02.02):
1. Опрацювати відео за посиланнями нижче. Знати історію створення вірша "Два кольори".3. Виразно читати вірш Д. Павличка "Два кольори", уміти відповідати на питання до нього (див. нижче). 4. Опрацювати вказані сторінки підручників: 194-196 (Авраменко), 200-202 (Коваленко). Уміти аналізувати поезію. 5. Виписати з поезії художні засоби.
Джерела для опрацювання:
Завдання на 26.01 та ДЗ на середу (02.02):
************************
************************
Олександр Довженко
Кіноповість «Зачарована Десна» (1957)
Завдання 1. Прочитайте кіноповість «Зачарована Десна».
Завдання 2. Опрацюйте запропоновану теорію та законспектуйте у формі схеми або таблиці.
Завантажити теорію з теми можна тут.
Завдання 3. Обдумайте відповідь на питання «Джерела становлення /формування/ особистості письменника». Відповідь повинна бути чіткою та аргументованою.
Завдання 4. Виконайте усно тестові завдання. Завантажити тести з теми можна тут.
Олександр Довженко
Кіноповість «Зачарована Десна» (1957)
Завдання 1. Прочитайте кіноповість «Зачарована Десна».
Завдання 2. Опрацюйте запропоновану теорію та законспектуйте у формі схеми або таблиці.
Завдання 3. Обдумайте відповідь на питання «Джерела становлення /формування/ особистості письменника». Відповідь повинна бути чіткою та аргументованою.
Завдання 4. Виконайте усно тестові завдання.
*********************************
**************************Остап Вишня (Губенко Павло Михайлович)
Завдання 1. Опрацювати теорію. За потреби законспектувати. Завдання 2. Записати в зошит визначення літературознавчих термінів: гумореска, фейлетон, усмішка.Вивчити їх напамʼять. Завдання 3. Прочитати гумореску: «Моя автобіографія». Завдання 4. Виписати з гуморески «Моя автобіографія» засоби творення комічного. Скористатись для цього запропонованою теорією.
Цікаві факти із життя Остапа Вишні: · У Остапа Вишні було шістнадцять рідних сестер і братів. · За освітою – військовий фельдшер. · Є засновником нового жанру – усмішка.· Письменника називали "найбільш знаним в Україні після Шевченка і поруч із Леніним".· Був редактором відомого гумористичного журналу «Перець». · Остап Вишня з іронією ставився до різноманітних анкет, яких протягом життя довелося заповнювати чимало. До речі, зберігся бланк справжньої анкети, куди письменник уписав жартівливі відповіді. Серед них, наприклад, такі: Освіта: ніякої Соціальне походження: з пап римських Місце народження: ліжко Середньомісячна зарплата: один мільйон (хочу!) і т. п
Гумореска — це невеликий твір, у якому розповідається про якусь смішну пригоду в житті людини, смішну історію чи випадок. Сміх у ній жартівливий, легкий, негострий. Тому в гуморесці не висміюються, як у сатирі, негативні явища чи дії людей, державної системи, а лише часткові недоліки, смішні риси навіть позитивних людей. Фейлетон — невеликий художньо-публіцистичний жваво написаний твір у періодичній пресі, у якому злободенні події зображено в сатиричному або гумористичному плані. Усмішка — різновид фейлетону та гуморески, введений в українську літературу видатним гумористом Остапом Вишнею. Це невеликий за обсягом прозовий твір, у якому з добрим гумором та іронією зображено певну ситуацію або життєве явище. Своєрідність жанру усмішки — у поєднанні побутових замальовок з частими авторськими відступами, в лаконізмі й дотепності.
Засоби творення комічного у творчості Остапа Вишні:
1. Комічні ситуації та події : – Здрастуйте, діду! Сідайте! Давненько щось до нас не захо- дили. – Що каете? – перепитав дід Тиміш. – Не заходили, кажу, давненько! – Онуки, каете, дрібненькі?! Повиростали вже, всі вже пови- ростали!
2. Підтекст: “Так що наші з М. К. Зеровим стежки розійшлися. Він — на Рим, я на — Шенгеріївку”. Тобто М. Зеров заглибився у вивчення античної літератури, а Остап Вишня — у народну творчість, життя рідного народу.
3. Парадокс (сполучення несумісних понять): «Фельдшер був з мене непоганий, бо зразу ж закапав одному хворому очі нашатирним спиртом замість цинкових крапель»; "В одному районі корови не дуже щедрі на молоко: по нуль цілих півгле- чика десятих на фуражну корову".
4. Комічні контрасти. Гумореска «Зенітка»складається з двох частин. У першій йдеться про мужній вчинок діда-патріота, який з вилами воює з ворогом. У другій – про «баталії» з дружиною, бабою Цукеркою — «з нею я так напрактикувався, що ніяка війна мені ані під шапку». Це контраст між серйозними діями героя і його побутовими сутичками з дружиною.
5. Змішування двох стилів – офіційно-ділового і розмовного (використання військових, політичних та наукових термінів для зображення побутових явищ, наслідування ділових паперів):"Гуси – це був перший і обов'язковий етап нашої освіти… Вищий курс – це свині… Тут треба було вже певної кваліфікації, а найголовніше – поважності…".
6. Жартівливо-комічні образи (смішні прізвиська персонажів, абревіатури): "Перехилипляшка", "Недохиличарка", "Перекусисало", "райграблі", "райґудзик".
7. Іронія (прихована насмішка): «Про гонорар од того хворого говорити не буду».
8. Перифрази й евфемізми для уникнення вульгаризації або створення ефекту поважності, утаємниченості та загадковості : "Сорочка підіймалася вище того місця, про яке ви за- раз не думаєте, і зав'язувалася вузлом на спині".
9. Жартівливі народні прислів'я та приказки: “куди дірка дівається, як бублик їдять”, "Було це за царя Опенька, як була земля тоненька!"
10. Каламбури (переінакшення фразеологізмів): "Волосся подра- лося дубом" (волосся стало дубом); "Дивні діла твої, хіміє" (Дивні діла твої, Господи!) .
11. Поєднання різних (часто різнопланових) ознак, дій у надмірній кількості, створення широких синонімічних рядів: "У його шість десятин землі, дві кобильчини, одно лоша, девятеро курей з півнем, підсвинок, ше- стеро дітей…жінка, жінчина мати й корова".
12. Метонімічні найменування, які зосереджують читацьку увагу на предметах одягу українця: "…свитка кричить…підситок закликає"; "Вона, мабуть, знає, що прийдуть білі штани й біла сорочка".
13. Емоційно забарвлені та роз’яснювальні порівняння: "Таке мале, а як мекне, так ніби в його всередині радіо сидить"; "Дельфін – це ніби наш річний рак, тільки в сто раз більший".
14. Розмовна лексика, лайливі слова, що сягають своїм корінням національної ментальності українців: "собаці під хвіст", "трясця його матір", "облапошують", "дудлить воду".
15. Комічні новотвори: найспеціальніший спеціаліст; драмна драма; намогоричився самостійний смітник; самостійна дірка; доісторичний інструмент; зазозулило та ін.
16. Займенники середнього роду та дієслова в третій особі однини стосовно людини: «Батько його крамничку в нас держав, а воно, сопливе, виплакало, щоб його в колгосп прийняли».
**************************
**************************
Остап Вишня (Губенко Павло Михайлович)
Завдання 1. Опрацювати теорію. За потреби законспектувати.
Завдання 2. Записати в зошит визначення літературознавчих термінів: гумореска, фейлетон, усмішка.Вивчити їх напамʼять.
Завдання 3. Прочитати гумореску: «Моя автобіографія».
Завдання 4. Виписати з гуморески «Моя автобіографія» засоби творення комічного. Скористатись для цього запропонованою теорією.
Цікаві факти із життя Остапа Вишні:
· У Остапа Вишні було шістнадцять рідних сестер і братів.
· За освітою – військовий фельдшер.
· Є засновником нового жанру – усмішка.
· Письменника називали "найбільш знаним в Україні після Шевченка і поруч із Леніним".
· Був редактором відомого гумористичного журналу «Перець».
· Остап Вишня з іронією ставився до різноманітних анкет, яких протягом життя довелося заповнювати чимало. До речі, зберігся бланк справжньої анкети, куди письменник уписав жартівливі відповіді. Серед них, наприклад, такі:
Освіта: ніякої
Соціальне походження: з пап римських
Місце народження: ліжко
Середньомісячна зарплата: один мільйон (хочу!) і т. п
Гумореска — це невеликий твір, у якому розповідається про якусь смішну пригоду в житті людини, смішну історію чи випадок. Сміх у ній жартівливий, легкий, негострий. Тому в гуморесці не висміюються, як у сатирі, негативні явища чи дії людей, державної системи, а лише часткові недоліки, смішні риси навіть позитивних людей.
Фейлетон — невеликий художньо-публіцистичний жваво написаний твір у періодичній пресі, у якому злободенні події зображено в сатиричному або гумористичному плані.
Усмішка — різновид фейлетону та гуморески, введений в українську літературу видатним гумористом Остапом Вишнею. Це невеликий за обсягом прозовий твір, у якому з добрим гумором та іронією зображено певну ситуацію або життєве явище. Своєрідність жанру усмішки — у поєднанні побутових замальовок з частими авторськими відступами, в лаконізмі й дотепності.
Засоби творення комічного у творчості Остапа Вишні:
1. Комічні ситуації та події :
– Здрастуйте, діду! Сідайте! Давненько щось до нас не захо- дили.
– Що каете? – перепитав дід Тиміш.
– Не заходили, кажу, давненько!
– Онуки, каете, дрібненькі?! Повиростали вже, всі вже пови- ростали!
2. Підтекст: “Так що наші з М. К. Зеровим стежки розійшлися. Він — на Рим, я на — Шенгеріївку”. Тобто М. Зеров заглибився у вивчення античної літератури, а Остап Вишня — у народну творчість, життя рідного народу.
3. Парадокс (сполучення несумісних понять): «Фельдшер був з мене непоганий, бо зразу ж закапав одному хворому очі нашатирним спиртом замість цинкових крапель»; "В одному районі корови не дуже щедрі на молоко: по нуль цілих півгле- чика десятих на фуражну корову".
4. Комічні контрасти. Гумореска «Зенітка»складається з двох частин. У першій йдеться про мужній вчинок діда-патріота, який з вилами воює з ворогом. У другій – про «баталії» з дружиною, бабою Цукеркою — «з нею я так напрактикувався, що ніяка війна мені ані під шапку». Це контраст між серйозними діями героя і його побутовими сутичками з дружиною.
5. Змішування двох стилів – офіційно-ділового і розмовного (використання військових, політичних та наукових термінів для зображення побутових явищ, наслідування ділових паперів):"Гуси – це був перший і обов'язковий етап нашої освіти… Вищий курс – це свині… Тут треба було вже певної кваліфікації, а найголовніше – поважності…".
6. Жартівливо-комічні образи (смішні прізвиська персонажів, абревіатури): "Перехилипляшка", "Недохиличарка", "Перекусисало", "райграблі", "райґудзик".
7. Іронія (прихована насмішка): «Про гонорар од того хворого говорити не буду».
8. Перифрази й евфемізми для уникнення вульгаризації або створення ефекту поважності, утаємниченості та загадковості : "Сорочка підіймалася вище того місця, про яке ви за- раз не думаєте, і зав'язувалася вузлом на спині".
9. Жартівливі народні прислів'я та приказки: “куди дірка дівається, як бублик їдять”, "Було це за царя Опенька, як була земля тоненька!"
10. Каламбури (переінакшення фразеологізмів): "Волосся подра- лося дубом" (волосся стало дубом); "Дивні діла твої, хіміє" (Дивні діла твої, Господи!) .
11. Поєднання різних (часто різнопланових) ознак, дій у надмірній кількості, створення широких синонімічних рядів: "У його шість десятин землі, дві кобильчини, одно лоша, девятеро курей з півнем, підсвинок, ше- стеро дітей…жінка, жінчина мати й корова".
12. Метонімічні найменування, які зосереджують читацьку увагу на предметах одягу українця: "…свитка кричить…підситок закликає"; "Вона, мабуть, знає, що прийдуть білі штани й біла сорочка".
13. Емоційно забарвлені та роз’яснювальні порівняння: "Таке мале, а як мекне, так ніби в його всередині радіо сидить"; "Дельфін – це ніби наш річний рак, тільки в сто раз більший".
14. Розмовна лексика, лайливі слова, що сягають своїм корінням національної ментальності українців: "собаці під хвіст", "трясця його матір", "облапошують", "дудлить воду".
15. Комічні новотвори: найспеціальніший спеціаліст; драмна драма; намогоричився самостійний смітник; самостійна дірка; доісторичний інструмент; зазозулило та ін.
16. Займенники середнього роду та дієслова в третій особі однини стосовно людини: «Батько його крамничку в нас держав, а воно, сопливе, виплакало, щоб його в колгосп прийняли».
**************************
*****************
М. Вінграновський «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…»
Завдання 2. Опрацюйте запропоновану теорію.
Завдання 2. Законспектуйте та вивчіть запропоновану теорію.
Завантажити теорію з теми можна тут.*******************
*****************
М. Вінграновський «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…»
Завдання 2. Опрацюйте запропоновану теорію.
Завдання 2. Законспектуйте та вивчіть запропоновану теорію.
Завантажити теорію з теми можна тут.
*******************
НЕОКЛАСИКИ.
МАКСИМ РИЛЬСЬКИЙ.
Питання
Завантажити питання можна ТУТ.
**************************
Творчість Павла Тичини.
Питання
**************************
МАТЕРІАЛИ ДО УРОКІВ
На цій сторінці ви знайдете
посилання на сайти та сторінки,
які містять цікавий матеріал
до уроків української літератури в 11 класі.
Підручники з української літератури

11 кл. Укр. літ-ра. Р.В.Мовчан. О. М. Авраменко. В. І. Пахаренко. Рівень стандарту, академічний рівень.
*******************************************
Павло Григорович Тичина

Я кличу тебе /Павло Тичина/. Документальнийфільм студії ВІАТЕЛ із серіалу «Гра долі». Режисер: В.П.Вітер. Ведуча: Н.Сопіт.
*******************************
Максим Тадейович Рильський
"Гра долі". Poeta maximus /Максим Рильський/. Документальний фільм студії ВІАТЕЛ із серіалу «Гра долі». Режисер: В.П.Вітер. Ведуча: Н.Сопіт.
***************
Микола Костянтинович Зеров 
Микола Зеров. "Розстріляне відродження". Ранок з Україною
Ця стрічка -- третя з серії «Моя
адреса: Соловки».
Студія «Київнаукфільм», 1991
Автор сценарію: Наталія Кузякіна. Режисер: Леонід Анічкін.
Студія «Київнаукфільм», 1991
Автор сценарію: Наталія Кузякіна. Режисер: Леонід Анічкін.
*****************
Володимир Миколайович Сосюра
Володимир Сосюра. Вірш "ЛюбітьУкраїну"
Вірш "Так ніхто не кохав"
************************************************
ВАЛЕРʼЯН ПЕТРОВИЧ ПІДМОГИЛЬНИЙ
Валерʼан
Підмогильний. Дніпропетровський національний університет. До 110-ої річниці від дня народження Валерʼяна Підмогильного.
Підмогильний. Дніпропетровський національний університет. До 110-ої річниці від дня народження Валерʼяна Підмогильного.
************************************
ЮРІЙ ІВАНОВИЧ ЯНОВСЬКИЙ
Текст читає
заслужений артист України Б.Лобода.
Текст читає
заслужений артист України Б.Лобода.
Текст читає
заслужений артист України Б.Лобода.
*****************************
ОСТАП ВИШНЯ
/Павло Михайлович Губенко/
Остап Вишня. "Розстріляневідродження". Ранок з Україною.
Остап Вишня – чародій сміху. Буктрейлер виконаний
Відділом інформаційних технологій і електронних ресурсів КЗК "МІська
бібліотека для дорослих" м. Кривий Ріг
Остап Вишня. До 125-ої річниці від дня народження. Телеканал «Пульсар».
Усмішник /Павло Губенко/. Частина 1. Документальний фільм студії ВІАТЕЛ із серіалу «Гра долі». Режисер: В.П.Вітер. Ведуча: Н.Сопіт.
Усмішник /Павло Губенко/. Частина 2. Документальний фільм студії ВІАТЕЛ із серіалу «Гра долі». Режисер: В.П.Вітер. Ведуча: Н.Сопіт.
Остап Вишня "Моя автобіографія". Читає Петро Панчук.
*************************
Микола Гурович Куліш
Кохання всього життя /Микола Куліш/. Документальний
фільм студії ВІАТЕЛ із серіалу «Гра долі». Режисер: Д. Коваленко. Ведуча: Н.Сопіт.
Лекція Сергія Іванюка «МиколаКуліш як ключова постать в історії української драматургії» у
рамках IV Міжнародного фестивалю «Книжковий Арсенал».
Микола Куліш. «Очима культури» №33. Розповідає Марко Роберт Стех.
«Мина Мазайло».Фільм-вистава за одноіменним твором Миколи Куліша. Частина 2 /1991/
*************************
Лесь Степанович Курбас
Лесь Курбас. “Розстріляневідродження”. Ранок з Україною
Перетворення /Лесь Курбас/. Документальний фільм студії ВІАТЕЛ із серіалу «Гра долі». Режисер: В.П.Вітер. Ведуча:
Н.Сопіт.
************************
**************
Сучасні поети й письменники
Сергій Жадан. Вірші в авторському виконанні.

Big Gangsta Party
Гриби Донбасу
Лукойл
Михаил Светлов
Прощання слов‘янки
Сезонна робота в Карпатах
Юрко Іздрик. Нарис "Таке".
Роман у новелах “АМ. ТМ. Як досягти безсмертя в домашніх умовах”.
![]() |
Немає коментарів:
Дописати коментар